MuscleMeat

Op welk tijdstip begin jij met trainen? (1 bezoeker)

Op welk tijdstip begin jij met trainen?

  • Voor +/- 11:00 uur

    Stemmen: 5 6,0%
  • +/- 12:00 uur

    Stemmen: 0 0,0%
  • +/- 13:00 uur

    Stemmen: 4 4,8%
  • +/- 14:00 uur

    Stemmen: 4 4,8%
  • +/- 15:00 uur

    Stemmen: 6 7,1%
  • +/- 16:00 uur

    Stemmen: 11 13,1%
  • +/- 17:00 uur

    Stemmen: 9 10,7%
  • +/- 18:00 uur

    Stemmen: 6 7,1%
  • +/- 19:00 uur

    Stemmen: 21 25,0%
  • +/- 20:00 uur

    Stemmen: 11 13,1%
  • Na +/- 20:00 uur

    Stemmen: 7 8,3%

  • Totaal stemmers
    84

Bezoekers in dit topic

Originally posted by CQ_Demolisher

Lijkt me eerder in de vroege morguh..

Lijkt me niet...je bent dan de hele nacht catabolisch bezig geweest. Energie is 0,0 omdat je geen voeding meer hebt en omdat je metabolisme op z'n kont ligt.
 
Als ik vakantie heb, en doe de hele dag nix en ik ga vroeg trainen gaat het niet lekker, en als ik hele dag niets doe en dan gewoon stipt om 17:00 uur train gaat het ook minder. Maar alsik ben bezig geweest en dan nog eens trainen om 17:00 uur gaat het lekker! beetje vreemd maar wel lekker!! :)
 
jep me to. ga altijd 's avonds na school en werk (zware kratten sjouwen, dus lekker opgewarmt) en het gaat super. veel gegeten die dag.
 
Originally posted by KaLe
jep me to. ga altijd 's avonds na school en werk (zware kratten sjouwen, dus lekker opgewarmt) en het gaat super. veel gegeten die dag.

Maar op school voer je geen reet uit :D
 
Met uitzondering van maandag ben ik normaal gesproken tussen 9 en 10 op de sportschool. Als ik dan geen spinning heb, begin ik dus om 10 uur, anders na spinning om 11 uur (tot 12 uur omdat ze dan sluiten).

Op maandag heb ik spinning om 18 uur en dan doe ik de KT ervoor vanaf 1600 uur.

Hier in Medford train ik na het fietsen wat we pas in de middag doen omdat het dan weer 15 graden is (het koelt 's nachts af tot vriespunt). Gisteren dus getraind om 19 uur. Morgen ga ik het opnieuw doen, ws rond zelfde tijd. Zaterdag heb ik 's middags getraind, dus nu is het gewoon een kwestie van of het in te passen is en de tijden zijn variabel. Ik blijk 's middags/'s avonds sterker te zijn, maar vind 's ochtends trainen toch prettiger omdat het er dan al op zit en bovendien ik meer calorie"en verbrand als ik me 's ochtend hard heb ingespand.. als ik ga slapen heb ik er niet veel meer aan..

Greetz Espi, die altijd lange verhalen schrijft
 
Ik altijd rond 15:00. Ik heb het een paar keer 's ochtends en 's avonds geprobeerd maar dat ging echt heeel slecht. In de middag ben ik op mijn best in de sportschool :D
Ow.. ik moet gaan, bijna 15:00 uur! :P
 
normaal tussen 10 en 11
als ik vroeg moet werken: 3.00 / 4.00uur 's ochtends
in de zomer ga ik af en toe rond 6.00u wielrennen
 
Meestal pas rond 21:00.


Ik zou liever wat eerder op de avond gaan trainen. Maar tussen 19:00 en 21:00 is het op de sportschool waar ik train echt irritant druk :(
(vooral nu ze aan het verbouwen zijn en het vloeroppervlak tijdelijk verkleind is)
 
Ik ben aan het cutten en als ik vrij ben, train ik op mijn nuchtere maag(op enkele koppen koffie,een multivitamine en een guarana na) direct als ik wakker ben...
 
aangezien ik nu stage loop eet ik tegen 17.30 mijn maaltijd voor het trainen (ben ik nu overigens mee bezig) om vervolgens tegen 18.30 a 18.45 de ijzers de lucht in te smijten. Tegen 20.00 klaar, lekker shakejuh naar binnen werkuh en tegen 20.30 a 20.45 mijn laatste maaltijd naar binnen werken. Op zondag train ik lekker vroeg, tegen 10.00 of 12.00 (lichteraan of ik ben wezen stappuh). Maar hoe dan ook, op zondag stap ik vroeg mijn nest uit om te trainen. Groot voordeel is dat het dan lekker rustig is, nadeel dat ik dan niet veel heb gegeten (en af en toe te veel gedronken).
Ik heb trouwens in de, ik geloof de M&F, ooit gelezen dat de beste tijd om te trainen of rond 10.00 sóchtens is of tegen 16.00 ivm een stijging van je testosteronspiegel tegen die tijden. Geen idee waarom maar rond die tijd is het wel lekker rustig. Meestal als ik tegen 18.30 binnenwandel is het keidruk. Maar goed, tis niet anders. Hebben jullie trouwens ook dagen dat het veel rustiger is dan andere dagen. Op maandag is het uiteraard wel druk, maar donderdag en vrijdag is het altijd opvallend rustig op mijn sportschool.
 
Laatst bewerkt:
maandag en woensdag zeer druk, vrijdag (en af en toe ook op zaterdag) heel rustig
 
Laatst bewerkt:
dubbelpost
 
Laatst bewerkt:
Gelijk uit mijn werk naar de sportschool om 16.45 ben ik er weer. Dan is het ook lekker rustig:)
 
aan t begin van de week rond 19:00, en aan t einde meer smiddags rond 14/15 uur
 
Wat is de beste tijd om te trainen?


's Avonds. Dan is de hoeveelheid cortisol die je lichaam door training aanmaakt lager.(1) (2) Daardoor breek je minder spierweefsel af.


Tegelijkertijd laten late trainingssessies de aanmaak van TSH meer stijgen dan vroege sessies.(1) (3) TSH is het stuurhormoon dat de schildklier meer hormoon laat aanmaken. Daardoor neemt je vetverbranding toe.


Verder blijkt uit onderzoek dat het lichaam 's morgens meer tijd nodig heeft om op gang te komen. De lichaamstemperatuur stijgt langzaam, het hart heeft moeite meer slagen te gaan maken, het koolzuur verlaat het lichaam niet zo snel. Daardoor is de trainingsintensiteit minder.(4)


Nadeel van 's avonds trainen is wel dat de glucosedip groter is waardoor de spieren zichzelf sneller opeten. Het innemen van snelle koolhydraten [ErGs] na de training is dus een must.(3)


Het vermogen van het lichaam om na een training de aanmaak van groeihormoon te verhogen staat los van het tijdstip waarop je traint.


Bron: ErgoGenics
 
train altijd om zeven en op vrijdag om vier, wat je overigens goed merkt omdat je anders op andere tijden traint. als ik zondag train vaak om de week is het om 13.00 uur dat is helemaal wennen.
 
Back
Naar boven