XXL Nutrition

Op welke leeftijd mag je met KT beginnen.

Bezoekers in dit topic

jacoba

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
3.054
Waardering
1
Mijn zoon is bijna bijna 14 en wil met KT beginnen.
Volgens mij is hij hier te jong voor.
Veel jongens in zijn klas doen het
en nou wil hij het ook.
Is dit wel aan te raden?????????
 
rustig aan beginnen, niet overdreven zwaar geen en zo'n 15 of meer herhalingen.
Ik ben aan mn 13 ook al rustig begonnen, doe nu nog steeds rustig maar ben van plan wat serieuzer te worden... (dit even terzijde)
 
das totaal geen probleem,laat hem eerst enkele jaren gewoon fitnessen met een mooi schema van de gym zelf,en na z'n 16de kan hij dan wel wat serieuzer werk beginnen doen
 
ja een beetje rustig aan wat cardio erbij dan kan het wel
 
Kan gewoon beginnen, zorgen dat hij niet te zwaar gaat en dat hij minimaal boven de 12 herhalingen zit. Gewoon zorgen dat hij de techniek goed leert van alle oefeningen. Oefeningen met eigen lichaamsgewicht zijn ook prima, zoals push-ups en chin-ups. Na zo'n 2 jaar trainen, als hij dan 16 is, kan hij gaan opbouwen naar serieuze gewichten. Ikzelf ben begonnen toen ik 15 was. Gewoon op eigen houtje, geen begeleiding vanuit de gym. Ben er niet echt slechter op geworden :)
 
KT is prima, maar het is een veel breder begrip dan 'de fitnesszaal'.
Een combinatie van een jaar turnen en atletiek (m.n. de 'krachtonderdelen' als kogelstoten, sprinten en verspringen) lijkt me echter een heel goede opstap.
Als je het helemaal goed aan wil pakken, ga je langs een fysiotherapeut (geen artsverwijzing meer voor nodig) en laat je z'n houding beoordelen. (krommingen in rug, voeten stand, kniestand, bekken stand etc) Heel veel mensen hebben een matig tot slechte houding, hetgeen doorgaans niet direct tot problemen hoeft te leiden, maar in geval van KT met zware gewichten kan KT als een versterker werken, zeker als er gebruik wordt gemaakt van het 'standaard' schema (of veel te zware russische shit...). Kost je misschien een paar tientjes, maar kan een bult ellende voorkomen.
Ohw ja, laat em ook tuinen omspitten, hout hakken en z'n fruit en groente n netjes opeten en 's ochtends havermout als ontbijt :D
 
builderB zei:
KT is prima, maar het is een veel breder begrip dan 'de fitnesszaal'.
Een combinatie van een jaar turnen en atletiek (m.n. de 'krachtonderdelen' als kogelstoten, sprinten en verspringen) lijkt me echter een heel goede opstap.
Als je het helemaal goed aan wil pakken, ga je langs een fysiotherapeut (geen artsverwijzing meer voor nodig) en laat je z'n houding beoordelen. (krommingen in rug, voeten stand, kniestand, bekken stand etc) Heel veel mensen hebben een matig tot slechte houding, hetgeen doorgaans niet direct tot problemen hoeft te leiden, maar in geval van KT met zware gewichten kan KT als een versterker werken, zeker als er gebruik wordt gemaakt van het 'standaard' schema (of veel te zware russische shit...). Kost je misschien een paar tientjes, maar kan een bult ellende voorkomen.
Ohw ja, laat em ook tuinen omspitten, hout hakken en z'n fruit en groente n netjes opeten en 's ochtends havermout als ontbijt :D


Ja goed idee de tuin omspitten hahaha......
Dat pikken ze tegenwoordig niet meer.........
Hout hakken,:p :p :p
Brinta als ontbijt vind hij wel lekker......
met hagelslag.......
Mag die wel hebben hij is toch mager een ectootje
noemen jullie dat toch???

Goede tip houding laten controleren ik zal eens vragen
aan de fysio maakt niet zoveel uit als dat wat kost.
liever een paar tientjes betalen dan zijn lichaam de vernieling indraaien.

Op het moment zit hij op voetbal en zit in een sportklas.
Ik heb deze vraag gepost omdat hij vroeg of ik hem wilde helpen met gewichten trainen.
Ik dacht eigenlijk dat je 16 moest zijn om daarmee te kunnen beginnen.
Bij ons inmde buurt weet ik geen sportschool waar je beneden je 16
heen kan.
Zijn er volgens mij niet eens.
 
zeker wel te doen :D ik wou dat ik op me 14e begon.
maar zoals iedereen zegt beetje lekker rustig beginne een basis te ontwikkelen
en lekker laten eten
 
jacoba zei:
Ja goed idee de tuin omspitten hahaha......
Dat pikken ze tegenwoordig niet meer.........
Hout hakken,:p :p :p
Brinta als ontbijt vind hij wel lekker......
met hagelslag.......
Mag die wel hebben hij is toch mager een ectootje
noemen jullie dat toch???

Goede tip houding laten controleren ik zal eens vragen
aan de fysio maakt niet zoveel uit als dat wat kost.
liever een paar tientjes betalen dan zijn lichaam de vernieling indraaien.

Op het moment zit hij op voetbal en zit in een sportklas.
Ik heb deze vraag gepost omdat hij vroeg of ik hem wilde helpen met gewichten trainen.
Ik dacht eigenlijk dat je 16 moest zijn om daarmee te kunnen beginnen.
Bij ons inmde buurt weet ik geen sportschool waar je beneden je 16
heen kan.
Zijn er volgens mij niet eens.

je mag overal beginnen onder de 16,mits begeleiding vanuit de gym of met een ouder of voogd...

enkel als je alleen wil trainen moet je 16 zijn...
 
ironmike86 zei:
je mag overal beginnen onder de 16,mits begeleiding vanuit de gym of met een ouder of voogd...

enkel als je alleen wil trainen moet je 16 zijn...


Oh dat wist ik niet.
Bij ons kom je er niet in beneden de 16 jaar.
Ik zal eens kijken.
 
Back
Naar boven