XXL Nutrition

Op wie ga jij stemmen (1 bezoeker)

Op wie ga jij stemmen ( de poll is anoniem )

  • Ik ga niet stemmen

    Stemmen: 10 4,9%
  • CDA

    Stemmen: 25 12,1%
  • PVDA

    Stemmen: 16 7,8%
  • VVD

    Stemmen: 29 14,1%
  • SP

    Stemmen: 33 16,0%
  • Fortuyn

    Stemmen: 4 1,9%
  • Groenlinks

    Stemmen: 3 1,5%
  • D66

    Stemmen: 3 1,5%
  • ChristenUnie

    Stemmen: 0 0,0%
  • SGP

    Stemmen: 1 0,5%
  • Nederland Transparant

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij voor de Dieren

    Stemmen: 1 0,5%
  • Eén NL

    Stemmen: 15 7,3%
  • Groep Wilders, Partij voor de Vrijheid

    Stemmen: 55 26,7%
  • blanco lijst met de heer Poortman op nummer 1 in 18 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij voor Nederland

    Stemmen: 0 0,0%
  • Continue Directe Democratie Partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Liberale Democraten in 17 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Seniorenpartij in 16 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ad Bos Collectief in 10 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • Groen Vrij Internet Partij in 8 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • Islam Democraten (niet geregistreerd als politieke groepering) in 4 kieskringen

    Stemmen: 5 2,4%
  • Tamara's Open Partij in 2 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • SMP in 1 kieskring

    Stemmen: 0 0,0%
  • LRVP - het Zeteltje

    Stemmen: 1 0,5%
  • PVDM en alle overige aardbewoners

    Stemmen: 0 0,0%
  • Financieel Gedupeerden, Finged (niet geregistreerd als politieke groepering)

    Stemmen: 2 1,0%

  • Totaal stemmers
    206
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

voor het laatst? De SP heeft bij mijn weten nog nooit meegeregeerd. Dat bedoelde ik dus ook . Maar ik had het over politieke geloofwaardigheid. Politieke daadkracht hebben ze op landelijk niveau nog niet kunnen laten zien, aangezien ze nooit tot de regeringscoalitie hebben behoord. Pas daarnaar kun je oordelen over de SP imo.

Maar voor mij heeft politieke geloofwaardigheid meer te maken met de idealistische inslag van een partij. Al het geschreeuw tijdens de verkiezingen is maar gebakken lucht. Structurele veranderingen hebben JAAAREN nodig, van alle mooie ideen blijft vaak weinig over en over de doelmatigheid en doeltreffendheid van een kabinet is imo in 4 jaar ook niet gek veel te zeggen, als je niet kijkt naar het totaalplaatje, waarin OOK de situatie en trends in de jaren ervoor meegenomen wordt. (het huidige kabinet is bezig geweest met dingen die jaren geleden in gang zijn gezet, VOOR dat dit kabinet regeerde, heeft daar problemen mee gehad en heeft van sommige zaken (populistische) vruchten geplukt)
Ik vind niet dat Paars het slecht gedaan heeft, ik vind ook niet dat over het geheel genomen het huidige kabinet het heel erg slecht gedaan heeft, muv de herverkiezingen natuurlijk.
Om een lang verhaal kort te maken, de soep is nog nooit zo heet gegeten als ze werd opgediend (en was in veel gevallen zelfs koud), het volk blijft blind en dom en verkiezingsprogramma's dienen met een berg zout en het nodige relativeringsvermogen bekeken te worden. Rest dus alleen nog de instelling/het ideaal van een partij die (voor mij) bepalend is.
De SP is een partij die er voor het hele volk wil zijn. Nederland is een belachelijk rijk en ontwikkeld land, met een bijzonder hoge levensstandaard. De sterkste schouders dragen de zwakste, zo ben ik opgevoed, zo denk ik en zo stem ik.

Als dat nu echt het geval is. Maar ze zijn vooral voor de sociale probleemgevallen. IMO dus veelal voor mensen die zelf niet willen.
Met name premies die hoger worden naar mate men meer verdiend.
Ik ken mensen met een uitkering die meer overhouden per maand als hard werkenden. En dan willen ze bijvoorbeeld de uitkering weer omhoog doen. Te ascociaal!

iedereen rent maar achter de ideeen en het gedachtengoed van 'Pim' (en consorten)aan. Die kerel heeft ook maar heel weinig kunnen laten zien, maar het politieke gesprek kompleet omgegooid.
Wilders, Herben, de hele rataplan. Maar de SP moet zich bewijzen. Een partij die in nog geen 30 jaar is uitgegroeid tot de 3e van Nederland qua ledenaantal...
Zeker op lokaal niveau is de SP de actiefste partij, het is ook een partij met een relatief grote achterban en een ideaal dat uitgedragen wordt (meer dan de helft van het verdiende geld gaat in de kas. Op landelijk niveau blijft er dan misschien een leuk sommetje over, op lokaal niveau is het niks hoor. De SP laat mij gewoon zien dat het hart voor de zaak heeft en dat het geen zakkenvullers zijn! Politiek is voor mij een wereld van idealen, de SP heeft dus die idealen waar ik mij in kan vinden.
(maar ik ben ook zwaar tegen uitkeringstrekkers die te lui zijn om te werken. Schoppen moet je ze! En goed hard ook.)

Wat zijn sociale probleem gevallen? 65 plussers, alleenstaande moeders, werklozen en zieken? Of bedoel je bijvoorbeeld mensen die niet willen werken en onterecht een uitkering ontvangen. Ik denk dat die laatste groep maar een heel klein percentage is. En dan zou de SP er speciaal voor hun zijn? Dacht het niet. En volgens mij is een uitkering nog altijd lager dan wat je met gewoon werk zou kunnen verdienen. Als je minder overhoudt heeft dat volgens mij meer met je uitgave patroon en levensstandaard te maken. De uitkering voor mensen die wel willen werken, maar om de een of andere reden dat (tijdelijk) niet kunnen, mag van mij wel iets omhoog. En voor die oudjes met alleen AOW en een klein pensioen helemaal. Afgelopen periode onder dit kabinet heb ik regelmatig interviews gezien op tv over dat ze bijna niets te besteden hebben en in armoede leven. En die mensen hebben dan ons land na de oorlog opgebouwd.

Idd, ik werk zelf in de zorg en het is idd ten hemel schrijend hoe men in Den Haag met de ouden van dagen omgaat. ECHT schandelijk, heel dat k*tgezeik over allochtonen en normen en waarden, op dit soort momenten kan ik me er bijna kwaad om maken. (qua zorg vind ik de politiek gewoon een puinhoop, dit vormt een uitzondering op mijn eerder geposte tevredenheid over het kabinet :D)
Eén week op een structureel onderbezette verpleegafdeling en die normen en waarden komen ineens in een heel ander daglicht te staan...
Ik hoop gewoon dat ik later een week kan werken, zonder dat ik keer op keer moet toezien hoe ik hetgeen ik heb geleerd niet in praktijk kan brengen omdat er geen geld voor is (en dus, manuren en materiaal)

Mijn ouders hebben beide hun hele leven keihard gewerkt. M'n moeder is bijna 40 jaar verpleegkundige geweest (en dat was zeker vroeger een bijzonder zwaar beroep) en mijn vader heeft er in december ook dik 40 jaar gewerkt, als timmerman, meubelmaker, keukenzetter etc etc. Nu gaan ze met pensioen en is het voor hen allemaal een stuk minder qua financien. Imo ook een 'sociaal probleemgeval'.

DAT wil ik anders zien. en daar wil ik best voor betalen. Dan maar geen flatscreen...
 
BuilderB:
Ik ben het in dat opzicht van werkenden helemaal met je eens.

Maar geloof mij maar dat ik in mijnn oude vriendengroep (buurt waar ik ben opgegroeid) zo'n 70% gewoon geniet van een uitkering.
Om een uur of 12 opstaat. Een blowtje rookt, ff op de playstation, dan het goedkope bier te voorschijn haalt enz enz. Ik ken er echt 100-en in nijmegen. Misschien kan ik er wel zo 5000 aanwijzen.
En in Nijmegen staan de linkse partijen niet voor niks zo hoog.
Reden dat ik geen vertrouwen in een links kabinet heb is mijn eigen stad. Al jarenlang een links bestuur en al jaren lang de armste stad van NL.

Dus ik denk dat dat ook landelijk niet zal gaan werken.
Misschien heb ik het mis, maar ik weet wel dat heel veel mensen het dadelijk niet meer nodig vinden om met een minium loon te gaan werken, als ze zien dat de uitkeringen omhoog gaan.

Ik zal het je nog sterker vertellen:
Mijn werkgever ging failliet. Ik had een nieuwe job gevonden. Echter zat daar de zomervakantie tussen. Moest wel een aantal sollicitaties doen voor die 4 weken. Want dan hoefden zij mij niet die uitkering te betalen. Was gewoon een overbrugging die uit het faillisement was geregeld.
Toen gaf ik aan dat ze maar eens die langdurig zogenaamd werklozen moesten aanpakken. Zeggen ze doodleuk: Wie wil die mensen nog in dienst hebben.
Dan zakt bij mij de broek af.

En dat boetes en premies inkomensafhankelijk moeten zijn is onzin.
Als je een overtreding maakt die 50 euro kost en je verdient een jaar later het dubbele moet je maar 100 euro betalen voor dezelfde overtreding. Pure kolder!
 
He Richard, waar stem jij voor?:)
 
BuilderB:
Ik ben het in dat opzicht van werkenden helemaal met je eens.

Maar geloof mij maar dat ik in mijnn oude vriendengroep (buurt waar ik ben opgegroeid) zo'n 70% gewoon geniet van een uitkering.
Om een uur of 12 opstaat. Een blowtje rookt, ff op de playstation, dan het goedkope bier te voorschijn haalt enz enz. Ik ken er echt 100-en in nijmegen. Misschien kan ik er wel zo 5000 aanwijzen.
En in Nijmegen staan de linkse partijen niet voor niks zo hoog.
Reden dat ik geen vertrouwen in een links kabinet heb is mijn eigen stad. Al jarenlang een links bestuur en al jaren lang de armste stad van NL.

Dus ik denk dat dat ook landelijk niet zal gaan werken.
Misschien heb ik het mis, maar ik weet wel dat heel veel mensen het dadelijk niet meer nodig vinden om met een minium loon te gaan werken, als ze zien dat de uitkeringen omhoog gaan.

Ik zal het je nog sterker vertellen:
Mijn werkgever ging failliet. Ik had een nieuwe job gevonden. Echter zat daar de zomervakantie tussen. Moest wel een aantal sollicitaties doen voor die 4 weken. Want dan hoefden zij mij niet die uitkering te betalen. Was gewoon een overbrugging die uit het faillisement was geregeld.
Toen gaf ik aan dat ze maar eens die langdurig zogenaamd werklozen moesten aanpakken. Zeggen ze doodleuk: Wie wil die mensen nog in dienst hebben.
Dan zakt bij mij de broek af.

En dat boetes en premies inkomensafhankelijk moeten zijn is onzin.
Als je een overtreding maakt die 50 euro kost en je verdient een jaar later het dubbele moet je maar 100 euro betalen voor dezelfde overtreding. Pure kolder!

de politiek is ook maar de helft van het verhaal, de andere helft is het volk. Men kan in Den Haag mooie dingen verkondigen en willen, als het volk niet meewerkt, gaat het nooit werken. (de maatschappij, dat ben jij! :D)
Het verlagen van een uitkering zou symptoombestrijding zijn. Omdat een of andere lul de behanger met z'n luie ballen liever voor de TV zit dan werkt, zou iemand die het echt nodig heeft het moeten missen. Just not my piece of cake...
Stel dat een collega van je van een steiger flikkert en in de WAO terechtkomt, daar maken ook genoeg mensen misbruik van, moeten we die ook maar verlagen?

wat betreft de boete, ik vind WEL dat die inkomensafhankelijk moeten zijn! Een boete is een straf en negatieve bekrachtiging van een bepaald gedrag, met als doel dit uit te laten sterven. maw: de boetes dienen om bepaald gedrag te ontmoedigen. Stel, iemand die 500 euro verdient krijgt een boete van 50 euro omdat ie ergens te hard heeft gereden. Nu krijgt iemand die 2000 euro verdient een boete van 75 euro, omdat ie nóg harder heeft gereden dan zijn armere voorganger. De rijkere zal veel minder straf ervaren dan de armere, die zojuist 10% van zijn inkomen heeft verspeeld, voor een minder zware overtreding!
 
DAT wil ik anders zien. en daar wil ik best voor betalen. Dan maar geen flatscreen...


Allemaal leuk en aardig bro, maar ik wil wel een ****ing flatscreen, en liever nog een stuk of wat zodat ik tijdens het schijten ook nog wat TV kan kijken.
 
BuilderB:
Ik ben het in dat opzicht van werkenden helemaal met je eens.

Maar geloof mij maar dat ik in mijnn oude vriendengroep (buurt waar ik ben opgegroeid) zo'n 70% gewoon geniet van een uitkering.
Om een uur of 12 opstaat. Een blowtje rookt, ff op de playstation, dan het goedkope bier te voorschijn haalt enz enz. Ik ken er echt 100-en in nijmegen. Misschien kan ik er wel zo 5000 aanwijzen.
En in Nijmegen staan de linkse partijen niet voor niks zo hoog.
Reden dat ik geen vertrouwen in een links kabinet heb is mijn eigen stad. Al jarenlang een links bestuur en al jaren lang de armste stad van NL.

Dus ik denk dat dat ook landelijk niet zal gaan werken.
Misschien heb ik het mis, maar ik weet wel dat heel veel mensen het dadelijk niet meer nodig vinden om met een minium loon te gaan werken, als ze zien dat de uitkeringen omhoog gaan.

Ik zal het je nog sterker vertellen:
Mijn werkgever ging failliet. Ik had een nieuwe job gevonden. Echter zat daar de zomervakantie tussen. Moest wel een aantal sollicitaties doen voor die 4 weken. Want dan hoefden zij mij niet die uitkering te betalen. Was gewoon een overbrugging die uit het faillisement was geregeld.
Toen gaf ik aan dat ze maar eens die langdurig zogenaamd werklozen moesten aanpakken. Zeggen ze doodleuk: Wie wil die mensen nog in dienst hebben.
Dan zakt bij mij de broek af.

En dat boetes en premies inkomensafhankelijk moeten zijn is onzin.
Als je een overtreding maakt die 50 euro kost en je verdient een jaar later het dubbele moet je maar 100 euro betalen voor dezelfde overtreding. Pure kolder!


Precies, dat bedoel ik, gezonde jonge mensen moeten gewoon werken, waarom zouden wij hun luie leventje moeten betalen en Polen inhuren? Als je niet zo makkelijk een uitkering kreeg waren die Polen echt niet nodig hoor. Het geld dat je daarmee uitspaart kan je uitgeven zaken die het echt nodig hebben zoals verpleeghuizen en onderwijs.

Als je denkt dat nou juist de SP die uitkeringen gaat aanpakken ben je een dromer.
 
de politiek is ook maar de helft van het verhaal, de andere helft is het volk. Men kan in Den Haag mooie dingen verkondigen en willen, als het volk niet meewerkt, gaat het nooit werken. (de maatschappij, dat ben jij! :D)
Het verlagen van een uitkering zou symptoombestrijding zijn. Omdat een of andere lul de behanger met z'n luie ballen liever voor de TV zit dan werkt, zou iemand die het echt nodig heeft het moeten missen. Just not my piece of cake...
Stel dat een collega van je van een steiger flikkert en in de WAO terechtkomt, daar maken ook genoeg mensen misbruik van, moeten we die ook maar verlagen?

Iemand die terecht is afgekeurd krijgt dankzij dit 'onmenselijke' rechtse kabinet nu ook 75 ipv 70%, mensen die zich aanstellen juist minder.

wat betreft de boete, ik vind WEL dat die inkomensafhankelijk moeten zijn! Een boete is een straf en negatieve bekrachtiging van een bepaald gedrag, met als doel dit uit te laten sterven. maw: de boetes dienen om bepaald gedrag te ontmoedigen. Stel, iemand die 500 euro verdient krijgt een boete van 50 euro omdat ie ergens te hard heeft gereden. Nu krijgt iemand die 2000 euro verdient een boete van 75 euro, omdat ie nóg harder heeft gereden dan zijn armere voorganger. De rijkere zal veel minder straf ervaren dan de armere, die zojuist 10% van zijn inkomen heeft verspeeld, voor een minder zware overtreding!


Dan moet je je maar aan de snelheid houden als je arm bent, of is dat nu ook al weer zielig? Als je het te gek maakt is arm én rijk trouwens zijn rijbewijs kwijt, dus zo'n drama is het allemaal niet.
 
Precies, dat bedoel ik, gezonde jonge mensen moeten gewoon werken, waarom zouden wij hun luie leventje moeten betalen en Polen inhuren? Als je niet zo makkelijk een uitkering kreeg waren die Polen echt niet nodig hoor. Het geld dat je daarmee uitspaart kan je uitgeven zaken die het echt nodig hebben zoals verpleeghuizen en onderwijs.

Het is te zot voor woorden dat aan de ene kant gezonde, jonge mensen elke maand maar uitzichtloos rondhangen en door de werkende bevolking gefinancierd worden.
Terwijl aan de andere kant Polen ingehuurd moeten worden om Asperges te steken omdat boeren hier niemand voor kunnen krijgen.???

Er is toch geen zinnig mens die dat recht kan praten.
 
Dat naar binnen halen van Polen en ander volk is iets waar de VVD achter staat. Verdonk vond het ook prima, dan wel onder de noemer dat het arbeidskrachten moeten zijn die Nederland nodig heeft.
 
ok, ff een vraag voor de wilders stemmers, hoe denken jullie over het afschaffen van de 1e kamer en het terugdringen van de leden van de 2e kamer naar 100?

dan lees ik vervolgens dit in zijn verkiezingspamflet:
Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk

en later:
# Geen nieuwe landen bij Europese Unie
# Turkije in de EU dan Nederland eruit

hoe denken jullie hierover?
 
Dat naar binnen halen van Polen en ander volk is iets waar de VVD achter staat. Verdonk vond het ook prima, dan wel onder de noemer dat het arbeidskrachten moeten zijn die Nederland nodig heeft.

Ja, hoor draai het maar om. Het probleem is niet dat die Polen hier werken, iemand moet het werk uiteindelijk immers doen. Waar het natuurlijk om gaat is dat die Polen eigenlijk helemaal niet nodig zouden moeten zijn. En zeg me nou, wie denk je dat dit soort misstanden van luierende/zwartwerkende gezonde jongeren eerder gaat oplossen, de SP of de VVD? De VVD stelt voor uitkeringen af te schaffen voor jongeren onder 27, de SP is daar tegen, heeft het eerder over verhoging.
 
ok, ff een vraag voor de wilders stemmers, hoe denken jullie over het afschaffen van de 1e kamer en het terugdringen van de leden van de 2e kamer naar 100?

dan lees ik vervolgens dit in zijn verkiezingspamflet:
Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk

en later:
# Geen nieuwe landen bij Europese Unie
# Turkije in de EU dan Nederland eruit

hoe denken jullie hierover?

Bro, wat een moeilijke vragen allemaal. Gewoon oprotten met die buitenlanders en uitkeringtrekkers, damn...
 
Ja, hoor draai het maar om. Het probleem is niet dat die Polen hier werken, iemand moet het werk uiteindelijk immers doen. Waar het natuurlijk om gaat is dat die Polen eigenlijk helemaal niet nodig zouden moeten zijn. En zeg me nou, wie denk je dat dit soort misstanden van luierende/zwartwerkende gezonde jongeren eerder gaat oplossen, de SP of de VVD? De VVD stelt voor uitkeringen af te schaffen voor jongeren onder 27, de SP is daar tegen, heeft het eerder over verhoging.
zul je door de uitkeringen af te schaffen criminaliteit in de hand werken of ervoor zorgen dat deze jongeren die niet willen werken toch gaan werken?
 
zul je door de uitkeringen af te schaffen criminaliteit in de hand werken of ervoor zorgen dat deze jongeren die niet willen werken toch gaan werken?

Als je mensen geld moet geven om te voorkomen dat ze anders misschien crimineel worden ben je niet goed bezig. Die jongeren hebben gewoon slim van de regels gebruik gemaakt, waarom zou je werken als je door de overheid in folders in 20 talen een uitkering krijgt opgedrongen? Als ze gewoon moeten werken voor hun brood zullen de meesten daar uiteindelijk geen problemen mee hebben, het is voor de meesten gewoon puur het idee dat werken geen nut heeft als je met niks doen hetzelfde krijgt. Dat moet dus veranderen.
 
Als je mensen geld moet geven om te voorkomen dat ze anders misschien crimineel worden ben je niet goed bezig. Die jongeren hebben gewoon slim van de regels gebruik gemaakt, waarom zou je werken als je door de overheid in folders in 20 talen een uitkering krijgt opgedrongen? Als ze gewoon moeten werken voor hun brood zullen de meesten daar uiteindelijk geen problemen mee hebben, het is voor de meesten gewoon puur het idee dat werken geen nut heeft als je met niks doen hetzelfde krijgt. Dat moet dus veranderen.
dat klopt maar je zult daarvoor ook mensen goed moeten laten integreren in de maatschappij en er ook voor zorgen dat wijken waarin dit gedrag overheerst niet kunnen bestaan. en volgens mij is er geen partij die dit soort gedrag steunt, maargoed.
 
Niemand steunt dit gedrag nee, maar veel partijen houden het wel in stand met naieve verstrekking van uitkeringen. Ik heb altijd de indruk dat linkse mensen zelf wel heel eerlijk en idealistisch zijn maar dat ze zich juist daarom niet kunnen voorstellen dat hun genereuze uitkerings ideologieën te gevoelig zijn voor misbruik door kwaadwillenden.
 
Eerlijk en idealistisch? Zeg maar lui en naïef...
 
Back
Naar boven