Fitness Seller

Op wie ga jij stemmen (1 bezoeker)

Op wie ga jij stemmen ( de poll is anoniem )

  • Ik ga niet stemmen

    Stemmen: 10 4,9%
  • CDA

    Stemmen: 25 12,1%
  • PVDA

    Stemmen: 16 7,8%
  • VVD

    Stemmen: 29 14,1%
  • SP

    Stemmen: 33 16,0%
  • Fortuyn

    Stemmen: 4 1,9%
  • Groenlinks

    Stemmen: 3 1,5%
  • D66

    Stemmen: 3 1,5%
  • ChristenUnie

    Stemmen: 0 0,0%
  • SGP

    Stemmen: 1 0,5%
  • Nederland Transparant

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij voor de Dieren

    Stemmen: 1 0,5%
  • Eén NL

    Stemmen: 15 7,3%
  • Groep Wilders, Partij voor de Vrijheid

    Stemmen: 55 26,7%
  • blanco lijst met de heer Poortman op nummer 1 in 18 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Partij voor Nederland

    Stemmen: 0 0,0%
  • Continue Directe Democratie Partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Liberale Democraten in 17 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Seniorenpartij in 16 kieskringen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ad Bos Collectief in 10 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • Groen Vrij Internet Partij in 8 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • Islam Democraten (niet geregistreerd als politieke groepering) in 4 kieskringen

    Stemmen: 5 2,4%
  • Tamara's Open Partij in 2 kieskringen

    Stemmen: 1 0,5%
  • SMP in 1 kieskring

    Stemmen: 0 0,0%
  • LRVP - het Zeteltje

    Stemmen: 1 0,5%
  • PVDM en alle overige aardbewoners

    Stemmen: 0 0,0%
  • Financieel Gedupeerden, Finged (niet geregistreerd als politieke groepering)

    Stemmen: 2 1,0%

  • Totaal stemmers
    206
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Alvast gefeliciteerd Eric, ik ben oprecht blij dat de SP groter is geworden ten koste van PvdA en vooral Groenlinks.
 
- Beperking instroom arbeidsimmigratie
1 Beperking hypotheekrenteaftrek
2 Bonus startende ondernemers
3 Beperking topinkomens, zeker in de non-profit sector
4 Taal en leerachterstand migranten oplossen
5 Verplichte taalcursus voor allochtonen met een uitkering en een taalachterstand
6 Verplichte bijscholing voor uitkeringstrekkers, behalve boven de 55 jaar
7 Zoveel mogelijk opvang vluchtelingen in de regio, instroom in Nederland beperken (ja dat staat al eeuwen op het programma)
8 Prijsstijgingen OV gelijk aan de inflatie

Zo maar wat punten. Kan er weer op geschoten worden en gezegd worden hoe naief ik wel niet ben dat ik daar in geloof. Want dat is tegenwoordig standaard hier.

1e punt is al slecht. Ze doelen hiermee toch op de polen en dergelijke?
Die zijn dus wel nodig omdat een x aantal nl-ers verrekt om tre werken.
2e zie ik wel iets in.
3e Beperking bonussen en gouden handdruk is imo ook een nono. Maar dat iemand met een bepaalde functie een bepaald salaris heeft is imo niet meer als normaal. Dat deze procentueel zeker niet meer mag stijgen als overige werknemers ben ik het mee eens.
4e Onder de 35 horen imo geen taalbarrieres te kennen. Is allemaal al 2e generatie. Ouder als 35 en ze kunnen het nog steeds niet, zullen het ook niet snel meer willen/kunnen leren dus imo weggegooid geld.
5e Dus we geven al geld voor een uitkering, dan ook nog een keer voor een cursus. Beetje overbodig. Ze kunnen toch ook een cursus zelf betalen en biij het behalen van die cursus de personen belonen door de cursus te vergoeden.
6e Bijscholing is imo niet verkeerd, echter wel met een doel. Wat vaak niet gebeurd.
7e is 90% het wel mee eens (en ja ik weet dat hun er al snel mee waren)
8e Als je ov wilt promoten, zul je het of goedkoper moeten maken of verbeteren.
OV kan meer mensen niet aan.

Al met al redelijk eens met de stellingen hoor.
 
Mischien een leuke pagina voor dit topic:

CBS StatLine

Heeft geen zin joh, is allemaal de schuld van ons zelf. Die mensen kwamen hier met de beste bedoelingen, maar omdat we ze niet genoeg uitkeringen gaven, en de scholen veel te saai waren, hadden ze geen keuze dan de criminaliteit in te gaan.
 
Hmm, een coalitie CDA-VVD-Christenunie-Wilders behoort tot de mogelijkheden zoals het er nu uitziet. Maar ik betwijfel of men Wilders erbij wil.

Ik hoop 't wel die vent in de kamer is denk ik wel gewenst , niet dat alle punten even goed zijn , zeg eerlijk dat ie op sommige te ver doordraafd maar dat ie af en toe even iemand waker schud in de kamer is wel welkom denk ik
 
Christen-Unie gaat niet met VVD in zee, die hebben een afkeer van Verdonk. Andersom is er trouwens ook afkeer aangezien de CU voor het verdwijnen van Verdonk was.
 
Heeft geen zin joh, is allemaal de schuld van ons zelf. Die mensen kwamen hier met de beste bedoelingen, maar omdat we ze niet genoeg uitkeringen gaven, en de scholen veel te saai waren, hadden ze geen keuze dan de criminaliteit in te gaan.

Hmm ja vrij logisch. Arme mensen zijn het toch
 
WW uitkering gaat ook omhoog dankzij VVD/CDA.

WAAR ZEIKT IEDEREEN DAN ZO OVER?

Ben ik niet per se tegen, als het verschil maar groter wordt tussen werken en niet werken. :)

mee eens. Dat zal dus vnl. moeten gebeuren door werken meer te belonen imo.

Hoor je jezelf nu praten? Burnout kan iedereen overkomen natuurlijk. Maar de WAO is er voor mensen die niet kunnen werken, hij had dus na een tijdje weer automatisch uit de WAO moeten vloeien. Geen wonder dat zoveel mensen een WAO uitkering hebben, als je dankzij deze uitkering meer verdient dan als je weer zou gaan werken. Je zou kunnen denken aan belastingkortingen voor mensen die weer uit de WAO kunnen. Maar dat iemand weer gaat werken als hij het kan, zou niet meer dan logisch moeten zijn! Dit probleem wordt in ieder geval nog groter als je de uitkeringen met 10% gaat verhogen!!

Hij bleef afgekeurd! Z'n uitkering bleef gewoon zo hoog, dat hij eigenlijk beter thuis kon blijven zitten! Ik heb het met dit voorbeeld niet over het voorstel van de 10% verhoging, maar over het voorkomen van inkomensachteruitgang bij herintreden. Er wordt altijd wel geroepen over de verhoging van de ww dat het een slechte motivator zou zijn, maar er zijn meer factoren in dat spel!! Je richten op slechts één aspect van een zaak is oogkleppen visie. Jammergenoeg heb ik niet veel andere argumenten tegen links gehoord.

O ja, natuurlijk, CDA en VVD zijn gewoon lui. Die doen nodeloos ingewikkeld.

In de politiek wordt er sowieso ingewikkeld gedaan, maar soit. Als er mensen zijn die geen recht op een uitkering hebben, maar deze wel krijgen, wordt er sowieso niet goed gecontroleerd of wel?

Nee klopt, dan krijg je zonder probleem een bijstandsuitkering en kan je zwart bijwerken.

Mensen die niet willen werken, gaan ook niet werken als de uitkeringen omlaag gaan. Dat is geen reden om ze in de kaart te spelen natuurlijk, maar het is wel een feit. Zagen aan uitkeringen werkt imo gewoon weinig goeds in de hand. Overigens, je mág een klein deeltje zwart bijwerken toch?


Ik wil graag delen, maar dan alleen met de mensen die het verdienen. Nu zorgt het uitkeringsstelsel voor teveel werkschuwheid. Mensen die ECHT NIET kunnen werken, mogen van mij ook meer krijgen.

En hoe wou je dat gaan regelen?


Mee eens. :)

Nice :D

Ook wel mee eens.

Nicer :D

Dus de SP gaat beter kijken naar omstandigheden en tegelijkertijd sneller werken. Wat zijn dat voor naieve uitspraken man?

het onmogelijke doen we meteen, wonderen iets langer. Maar er moet dus beter gecontroleerd worden

Ik ben het met je eens dat we kinderen moeten helpen, maar als je met een kind gegarandeerd mag blijven in Nederland, verspreidt dit nieuws zich als een lopend vuurtkje en krijgen we jaarlijks HONDERDDUIZENDEN mensen over de vloer. Dat kunnen we gewoon niet aan. :(

Hoe naief misschien ook, maar dat dondert me niet. Ik kán gewoon niet anders stemmen dan voor een partij die dit probleem erkent. Misschien naief, maar kinderen gaan voor alles als daar mijn stem van af zou hangen bij deze verkiezingen.



Als ik aan mensen vraag, waarom stem je sp, zeggen ze vaak: weet niet, ik volg de rest...

Wel vreemd dat ze niet 1 goed punt kunnen opnoemen dan..

Goed. Nu heb je wat mensen gevonden die wel een partijprogramma hebben gelezen en goede punten hebben gegeven. Inhoudelijk heb ik van jouw kant nog maar weinig gehoord. Dan uitkeringen en allochtonen. Er is meer in Nederland dan dat.

Wat ik zo jammer vind is dat links nooit het fatsoen hebben om iemand uit te praten in een debat.
Met name Bos heeft er een handje fan om ordinair te lopen schreeuwen.
En Halsema met haar domme opmerking over 4000 banen die verdwijnen. Ze stond gewoon weer voor schut.
Toegegeven, Rutte was niet sterk.
Marijnissen kwam weer erg sympatiek voor de dag.

Maar het is makkelijk om tegen de huidige partijen te schoppen. Is altijd makkelijker om in de oppositie te zitten in een debat, want je kan iets bekritiseren.
Echter moeten ze allemaal quit beginnen en alleen lullen over de toekomst ipv het verleden.

Ik vind veel van dergelijke debatten een beetje ergerlijk. Omdat er sowieso door elkaar geschreeuwd wordt. Die lui die het gesprek in banen moeten leiden, lijken er soms voor jan lul te zitten :D Wat er in zo'n gesprek gezegd wordt, is sowieso niet zo relevant voor mij.

Meer snelwegen.
Je vroeg er maar om 1:D

En nee, dat is niet slechter voor het milieu.
Weg ligt er al, leg er over al 2 banen bij, en klaar. Het verkeer moet toch van A naar B en dan kun je beter zorgen dat ze zsm weg zijn, want dan is er het minste milieu overlast.

Andere punten kan ik ook nog wel bedenken hoor;)

En wat gaan meer snelwegen ons opleveren? Met z'n 100.000en in de file ipv 10.000en?

:rolleyes: het word wel een 1 2tje zo zeg

ik zeg gewoon dat een partij programma ingewilkkeld is omdat er legio andere manieren zijn om er achter te komen welke partij voro jou is
en dan hoef je dus niet eens een partij programma te lezen
en ik heb zelf geen enkele van geert wilders spotjes op tv gezien
kijk namenlijk geen tv

edit ZELDEN

Same here, weinig TV. Maar een programma is niet ingewikkeld. Chck die in mn sig maar :D. Aan het einde van ieder hoofdstuk staat een opsomming van punten, als men te lui is om alles te lezen.
 
volgens mij heeft wilders ook geen spotjes gehad he?

belachelijk dat de grote partijen wel subsidie krijgen en andere partijen weer helemaal niks krijgen. Tevens is het natuurlijk ook oneerlijk verdeeld met zendtijd. Heb wilders alleen even bij jenssen gezien.
 
@builderB

En wat gaan meer snelwegen ons opleveren? Met z'n 100.000en in de file ipv 10.000en?


Ik denk dat het punt daarvan is dat het verkeerd de eerst komende jaren in ieder gaval minder in de file staat en zoals iedereen weet leverd een stilstaande auto meer roetuitstoot ( al dan niet op 1 plek ) dan een rijdende auto
 
@builderB

En wat gaan meer snelwegen ons opleveren? Met z'n 100.000en in de file ipv 10.000en?


Ik denk dat het punt daarvan is dat het verkeerd de eerst komende jaren in ieder gaval minder in de file staat en zoals iedereen weet leverd een stilstaande auto meer roetuitstoot ( al dan niet op 1 plek ) dan een rijdende auto

de eerst komende jaren? En de jaren daarna? Dan staan we met nog meer auto's stil, nog meer roet uit te stoten... :D Volgens mij is het onderhand wel duidelijk dat meer asfalt meer auto's betekend.

dat is korte termijn politiek en slechts voorbehouden aan links bro.
 
Laatst bewerkt:
Even over files en OV (ik zie het een paar keer staan):


Er zijn files. Wat kunnen we doen?

1: Meer geld voor wegen. Er kunnen meer mensen op de weg. In de praktijk blijken er ook daadwerkelijk veel meer mensen op de weg te komen. Wat is de meest logische verklaring? Men gaat niet meer op met de auto als er ineens 4 banen dik file staat in plaats van 3. Nee, mensen gaan met de file omdat men al het geld in wegen propt en het OV dus slechter wordt.

2: Meer geld in het OV. Het OV wordt meer gebruikt, omdat het beter of goedkoper wordt. Het OV raakt overvol en mensen kiezen weer voor de auto. Er is dus sprake van serieuze negatieve feedback.

En het is zo ^^ Daar kun je weinig aan doen.
En het milieu vervuilen? Ik denk dat het minimale verschil in de verhouding auto/OV dat in het mondiale milieu door Nederland gemaakt wordt verwaarloosbaar is.

Links of rechts.. face it.
 
dat is korte termijn politiek en slecht voorbehouden aan links bro.

Ik vind links juist erg goed in het voeren van korte termijn politiek, gooi de uitkeringen omhoog met 10% en haal dat geld weg bij het bedrijfsleven. In de komende jaren ziet dat er heel mooi en sociaal uit, ondertussen wordt Nederland weer een onaantrekkelijk land voor grote ondernemingen. Dit heeft als gevolg dat de werkeloosheid weer stijgt en dan zit je met al die zware uitkeringen..
 
Ik vind links juist erg goed in het voeren van korte termijn politiek, gooi de uitkeringen omhoog met 10% en haal dat geld weg bij het bedrijfsleven. In de komende jaren ziet dat er heel mooi en sociaal uit, ondertussen wordt Nederland weer een onaantrekkelijk land voor grote ondernemingen. Dit heeft als gevolg dat de werkeloosheid weer stijgt en dan zit je met al die zware uitkeringen..

er moest slechts staan bro.. heb t ff veranderd.
 
de eerst komende jaren? En de jaren daarna? Dan staan we met nog meer auto's stil, nog meer roet uit te stoten... :D Volgens mij is het onderhand wel duidelijk dat meer asfalt meer auto's betekend.

dat is korte termijn politiek en slechts voorbehouden aan links bro.

lol , veel rechtser dan mij ga je ze niet vinden hoor :D
maar het aantal auto's zal toch blijven groeien , beter om er dan maar ruimte voor te maken toch

Of ze moeten met een totaal nieuwe vorm van vervoer komen , want met OV ben je meestal te laat op je werk :D
 
Ik vind links juist erg goed in het voeren van korte termijn politiek, gooi de uitkeringen omhoog met 10% en haal dat geld weg bij het bedrijfsleven. In de komende jaren ziet dat er heel mooi en sociaal uit, ondertussen wordt Nederland weer een onaantrekkelijk land voor grote ondernemingen. Dit heeft als gevolg dat de werkeloosheid weer stijgt en dan zit je met al die zware uitkeringen..

Idd :D
 
Mischien een leuke pagina voor dit topic:

CBS StatLine

idd zeg het ze eens

Heeft geen zin joh, is allemaal de schuld van ons zelf. Die mensen kwamen hier met de beste bedoelingen, maar omdat we ze niet genoeg uitkeringen gaven, en de scholen veel te saai waren, hadden ze geen keuze dan de criminaliteit in te gaan.

idd ze waren zo rijk en fatsoenlijk in eigenland en door ons zijn ze crimineel geworden:cool:

wilders gestemd :)

goed zo

-Integratie beleid
-Belastingen
-Minimum straffen hoger
-Investeren in bredere/meer wegen
-Dieren in grondwet
-Behoud hypotheekrente aftrek
-Kleinere 2e kamer, minder ambtenaren


Nu jij? wat heeft sp?

Ik hoor hier allochtonen hier alleen zeggen. Stem sp, dan krijg je meer uitkering, 10% :rolleyes: Meer weten ze niet.

kijk dat zijn eens mooie punten

En denk erom he mensen, allemaal een punaise leggen op het knopje van Marijnissen als je straks gaat stemmen.

A kijk dus dankzij jou hebben ze zoveel winst gemaakt

HERVERKIEZINGEN!!!!:D

Wilders! Maar waarschijnlijk wil niemand met hem in de regering en dus een stem voor link. Dus dan maar Verdonk

kijk en de VVD heeft nu zoveel verloren had je beter op wilders kunne stemmen was zijn winst nog duidelijker geweest


Ik had al voorspeld dat de grote partijen flink zouden gaan verliezen en dat SP en wilders flink zouden gaan winnen

en dat is het ook geworden
 
Back
Naar boven