MuscleMeat

Op zich best aardig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
nu.nl/algemeen | Marijnissen: Geen koerswijziging

De plannen van Marijnissen kan ik me best in vinden.
Echter dit:
De SP wil 450 miljoen euro uittrekken voor verhoging van het wettelijk minimumloon. De daaraan gekoppelde uitkeringen gaan dan ook omhoog.

Hier ben ik dus zo op tegen.
Doe nu gewoon alleen het minimum loon omhoog en laat die uitkeringen staan/of lieve rnog naar beneden.
Dan motiveer je mensen om te gaan werken.
Als je maar 100 euro extra verdiend als je de hele dag moet werken ipv lekker op je nest en achter de playstation is dat de moeite niet waard.

Maak dit verschil 250-300 euro en dan zullen er veel meer mensen het toch de moeite vinden om te werken.

Tevens is het erg lastig om topinkomens aan te pakken en het moeilijker maken voor bedrijven lijkt me ook niet echt gunstig.
Als er meer mensen aan het werk zijn, dan komt er vanzelf meer binnen, word er vanzelf minder door de overheid uitgegeven enz enz.
Mensen hebben meer geld, geven meer uit ga maar door.
 
Verhoging minimumloon zorgt er automatisch voor dat werkgevers minder mensen kunnen inhuren. Beter een groep die wat minder verdient (maar het nog steeds goed heeft), dan een groep die thuis zit omdat hun salaris niet te verantwoorden is voor het werk dat ze zouden kunnen doen. En als de uitkeringen dan ook nog omhoog gaan is het gevolg op de werkgelegenheid echt rampzalig. :(
 
Deels waar, echter als ik zie wat het minimumloon is, is wel schandalig laag. Plus dat mensen die wat meer te besteden hebben, meer uitgeven, dus komt dan toch via via weer bij de werkgever terecht.
 
nu.nl/algemeen | Marijnissen: Geen koerswijziging

De plannen van Marijnissen kan ik me best in vinden.
Echter dit:
De SP wil 450 miljoen euro uittrekken voor verhoging van het wettelijk minimumloon. De daaraan gekoppelde uitkeringen gaan dan ook omhoog.

Hier ben ik dus zo op tegen.
Doe nu gewoon alleen het minimum loon omhoog en laat die uitkeringen staan/of lieve rnog naar beneden.

Als een uitkering gebaseerd is op het minimumloon, dan is het toch niet vreemd dat die ook omhoog gaat als het minimumloon omhoog gaat ?

Dan motiveer je mensen om te gaan werken.
Als je maar 100 euro extra verdiend als je de hele dag moet werken ipv lekker op je nest en achter de playstation is dat de moeite niet waard.

Maak dit verschil 250-300 euro en dan zullen er veel meer mensen het toch de moeite vinden om te werken.

Hier geef ik je helemaal gelijk in. Ik denk zelfs dat als je alles gaat tellen iemand met een uitkering het beter heeft dan iemand met een normale baan. Iemand met een uitkering kan gebruik maken van allerlei subsidies. (kwijtschelding containergeld, geld voor sport, geld voor kleren, als het wasmachine kapot is kunnen ze er ook een krijgen, etc)

Dit moet iemand met een normale baan gewoon uit eigen zak betalen. Dus of ze uiteindelijk meer hebben dan iemand met een uitkering ?
 
Deels waar, echter als ik zie wat het minimumloon is, is wel schandalig laag. Plus dat mensen die wat meer te besteden hebben, meer uitgeven, dus komt dan toch via via weer bij de werkgever terecht.

Ja haha, met die logica kan je het minimumloon wel verhogen tot 10.000 euro. Het probleem is dan alleen dat een brood bij de bakker, of een pak melk, ook een fortuin kost om te maken. Als het allemaal eens zo makkelijk was...

Als een uitkering gebaseerd is op het minimumloon, dan is het toch niet vreemd dat die ook omhoog gaat als het minimumloon omhoog gaat ?

Hier geef ik je helemaal gelijk in. Ik denk zelfs dat als je alles gaat tellen iemand met een uitkering het beter heeft dan iemand met een normale baan. Iemand met een uitkering kan gebruik maken van allerlei subsidies. (kwijtschelding containergeld, geld voor sport, geld voor kleren, als het wasmachine kapot is kunnen ze er ook een krijgen, etc)

Dit moet iemand met een normale baan gewoon uit eigen zak betalen. Dus of ze uiteindelijk meer hebben dan iemand met een uitkering ?

Dat is dus het probleem, het loont niet of nauwelijks om te gaan werken. Daarom vind ik ook dat zolang er genoeg werk is, zoals nu, mensen die gezond zijn en toch niet werken eigelijk helemaal geen uitkering zouden moeten krijgen, of in ieder geval een veel lagere. Waarom zouden wij het leven moeten bekostigen van mensen die simpelweg geen zin hebben om te werken? Op die manier moeten ze wel werken, en als het economisch minder gaat kun je die mensen wel een hand toesteken. Daar heb je dan ook genoeg geld voor. En als het daarna weer wat beter gaat hebben ze hooguit een paar jaar thuis gezeten en maken ze veel meer kans op de arbeidsmarkt.
 
Als een uitkering gebaseerd is op het minimumloon, dan is het toch niet vreemd dat die ook omhoog gaat als het minimumloon omhoog gaat ?
Misschien moet de formule waarop die uitkering berekend wordt dan maar eens veranderd worden...

En verder moet je mensen veel meer aanmoedigen (lees met zachte dwang verplichten) om uit de uitkering te stappen en werk aan te nemen, zelfs al vinden ze dat werk niet ideaal.
 
Werken voor hun uitkering. Is de enige manier om de hardnekkige gasten toch aan het werk te krijgen. Weigeren ze die baantjes, gewoon stopzetten. Echter durven ze dat hier niet.
 
Misschien moet de formule waarop die uitkering berekend wordt dan maar eens veranderd worden...

Ergens begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar er zijn ook genoeg mensen die zo'n uitkering gewoon echt nodig hebben. Dus de uitkeringen mogen van mij best omhoog, maar de mensen met een uitkering moet gewoon omlaag.

En verder moet je mensen veel meer aanmoedigen (lees met zachte dwang verplichten) om uit de uitkering te stappen en werk aan te nemen, zelfs al vinden ze dat werk niet ideaal.

Dit wordt momenteel al in Nederland gedaan, zover ik weet. Men probeert zo snel mogelijk iemand aan het werk te krijgen, en werkweigering wordt ook gestraft. Verder moeten de gemeentes het tegenwoordig uit eigen zak betalen, dus ze hebben er baat bij zo min mogelijk mensen met een uitkering te hebben.

Alleen ontspringen sommige mensen de dans omdat ze gewoon niet willen werken. Dit is inderdaad op te lossen door de mensen meer te motiveren om te gaan werken(m.a.w. laat het ze in hun portemonnee voelen). Dit is helaas blijkbaar nog niet mogelijk. Maar wie weet in de toekomst. Het wordt ze in ieder geval al een stuk moeilijker gemaakt. :D
 
Werken voor hun uitkering. Is de enige manier om de hardnekkige gasten toch aan het werk te krijgen. Weigeren ze die baantjes, gewoon stopzetten. Echter durven ze dat hier niet.

gebeurt al volgens mij.

Waarom denkt iedereen hier op forum dat je zomaar een uitkering kunt krijgen.

Imo terecht, als je kan werken moeten ze je uitkering gewoon stop zetten en klaar.
Maarja alles heeft zijn voor en nadelen.
 
nu.nl/algemeen | Marijnissen: Geen koerswijziging

De plannen van Marijnissen kan ik me best in vinden.
Echter dit:
De SP wil 450 miljoen euro uittrekken voor verhoging van het wettelijk minimumloon. De daaraan gekoppelde uitkeringen gaan dan ook omhoog.

Hier ben ik dus zo op tegen.
Doe nu gewoon alleen het minimum loon omhoog en laat die uitkeringen staan/of lieve rnog naar beneden.
Dan motiveer je mensen om te gaan werken.
Als je maar 100 euro extra verdiend als je de hele dag moet werken ipv lekker op je nest en achter de playstation is dat de moeite niet waard.

Maak dit verschil 250-300 euro en dan zullen er veel meer mensen het toch de moeite vinden om te werken.

Tevens is het erg lastig om topinkomens aan te pakken en het moeilijker maken voor bedrijven lijkt me ook niet echt gunstig.
Als er meer mensen aan het werk zijn, dan komt er vanzelf meer binnen, word er vanzelf minder door de overheid uitgegeven enz enz.
Mensen hebben meer geld, geven meer uit ga maar door.

:roflol:

ben het met je eens,mensen moeten aan het werk.dan gaat het weer beter.
 
Ergens begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar er zijn ook genoeg mensen die zo'n uitkering gewoon echt nodig hebben. Dus de uitkeringen mogen van mij best omhoog, maar de mensen met een uitkering moet gewoon omlaag.



Dit wordt momenteel al in Nederland gedaan, zover ik weet. Men probeert zo snel mogelijk iemand aan het werk te krijgen, en werkweigering wordt ook gestraft. Verder moeten de gemeentes het tegenwoordig uit eigen zak betalen, dus ze hebben er baat bij zo min mogelijk mensen met een uitkering te hebben.

Alleen ontspringen sommige mensen de dans omdat ze gewoon niet willen werken. Dit is inderdaad op te lossen door de mensen meer te motiveren om te gaan werken(m.a.w. laat het ze in hun portemonnee voelen). Dit is helaas blijkbaar nog niet mogelijk. Maar wie weet in de toekomst. Het wordt ze in ieder geval al een stuk moeilijker gemaakt. :D

Het klopt dat het al is verbeterd, maar veel mensen die misbruik maken van de uitkering zijn ontzettend goed op de hoogte van de wetten en regels, maar houden zich dom.
Verder schroomen ze niet om manipulatie of agressie te gebruiken. Een hoop spreekkamers op gemeente zijn speciaal hiervoor ingericht. ( telefoon vast aan bureau, laag verlichtingsbak zodat niemand over de tafel kan springen, etc)
Maar blijft dat ambtenaren een beetje soft zijn, daarnaast iemand die in dezelfde gemeente woont als jijzelf korten op zijn uitkering, brengt voor een hoop mensen toch druk met zich mee.
Overigends is het idd belachelijk als je weet waar mensen extra bijstand voor aanvragen en vaak nog krijgen ook. (TV, PC, etc)
Ook vaak in de vorm van een lening, die indien men niet kan terugbetalen na een aantal jaar zal worden kwijtgescholden. En je raad het al.
 
Eigenlijk moeten wij de uitkering helemaal afschaffen. Dan moet iedereen wel werken en gaat alles weer goed in Nederland.

Kijk maar naar een land als Amerika. Daar krijg je na een bepaalde periode geen uitkering meer. Minder criminaliteit, geen ghetto's, minder werkelozen. Maar ja, die linksen hier houden dat tegen, pffff!
 
Als een uitkering gebaseerd is op het minimumloon, dan is het toch niet vreemd dat die ook omhoog gaat als het minimumloon omhoog gaat ?
de rechtse partijen waren voor waardevaste uitkeringen geloof ik... sp dus niet.
 
meer salaris is meer werkende mensen.
 
Eigenlijk moeten wij de uitkering helemaal afschaffen. Dan moet iedereen wel werken en gaat alles weer goed in Nederland.

Kijk maar naar een land als Amerika. Daar krijg je na een bepaalde periode geen uitkering meer. Minder criminaliteit, geen ghetto's, minder werkelozen. Maar ja, die linksen hier houden dat tegen, pffff!
Dus wat je eigenlijk zegt is: we moeten potentiële criminelen via een uitkering betalen, anders bestelen ze ons toch wel? Het moet niet gekker worden met links :lol:
 
Dus wat je eigenlijk zegt is: we moeten potentiële criminelen via een uitkering betalen, anders bestelen ze ons toch wel? Het moet niet gekker worden met links :lol:

Sarcasme was het waarschijnlijk. :D
 
Dus wat je eigenlijk zegt is: we moeten potentiële criminelen via een uitkering betalen, anders bestelen ze ons toch wel? Het moet niet gekker worden met links :lol:


hier op Curacao is het nog erger............geen uitkering voor criminelen in dop, maar een politieke loopbaan!!
:eek::D
 
Misschien moet de formule waarop die uitkering berekend wordt dan maar eens veranderd worden...

En verder moet je mensen veel meer aanmoedigen (lees met zachte dwang verplichten) om uit de uitkering te stappen en werk aan te nemen, zelfs al vinden ze dat werk niet ideaal.


klopt, gewoon een uitkering om je huur te betalen.......laat dat automatisch gebeuren door de Sociale Dienst ( ook geen fraude & huurachterstanden meer), en als je wilt eten.......dan ga je daar maar voor werken!!
:D


hier op Curacao is een onderstandsuitkering 239 gulden per 2 weken, idd net genoeg om een klein huisje van te betalen, maar ook niet echt meer!
;)
 
Ik verdien ook het minima, van mij hoeft het niet perse omhoog ofzo. Dat van die topinkomens is gewoon vrijheid van het geven van loon. Vind dit nooit zo'n scherp vraagstuk.

Al vind ik wel dat ze van hoger hand met hun fikken van de afspraken tussen werkgever en werknemer moeten afblijven. Die moeten onderling kunnen bepalen hoeveel uren er gewerkt worden, en welke afspraken op de werkvloer gelden, en wat er allemaal in het dienstverband wordt opgenomen.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven