Fitness Seller

Op zoek naar antwoorden (BENCH PRESS)

Bezoekers in dit topic

Merci, maar als ik hier zo rond kijk dan stelt dat toch niet veel voor? ???

.
Zijn paar redenen voor.

Hoelang train jij al en hoelang trainen de mensen met hogere stats al?
Leeftijd, gewicht?
kloppen de stats?

Geloof mij nou maar zo beroerd is dat niet je moet gewoon rustig opbouwen, een half jaartje is niet zo gek veel ;)

is 3000 kcals niet een beetje weinig voor 85kg, ik snap dat je niet te veel vet aan wilt zetten met 17% bodyfat maar misschien is je kcal inname gewoon te laag.

• Like
Waarderingen: Ano_1993_63
Daar kan ik niet echt precieze cijfers over kwijt. Dat zal telkens 65 kg geweest zijn die de ene keer nogal beter lukte dan de andere.

Ik zal eens een gok wagen.

65x5-65x4-65x4-65x3-65x3
65x5-65x5-65x4-65x4-65x4
65x5-65x5-65x5-65x5-65x5
65x5-65x4-65x4-65x4-65x4
65x5-65x5-65x5-65x5-65x5

Ik stel voor om terug te gaan naar 57,5 kg en opnieuw op te bouwen in stappen van 2,5 kg.

• Like
Zijn paar redenen voor.

Hoelang train jij al en hoelang trainen de mensen met hogere stats al?
Leeftijd, gewicht?
kloppen de stats?

Geloof mij nou maar zo beroerd is dat niet je moet gewoon rustig opbouwen, een half jaartje is niet zo gek veel ;)
Ik zal dan nog maar wat geduldig wezen zeker:)
is 3000 kcals niet een beetje weinig voor 85kg, ik snap dat je niet te veel vet aan wilt zetten met 17% bodyfat maar misschien is je kcal inname gewoon te laag.
Ik kom van een 4000 kcals waar ik als een pijl omhoog ging in gewicht. Hierdoor ben ik telkens gedaald in kcals waardoor ik nu bij een 85kg positioneer. Ik denk dat ik een heel traag metabolisme heb, het duurt ook een hele tijd eer dat mijn eten zakt.

Ik stel voor om terug te gaan naar 57,5 kg en opnieuw op te bouwen in stappen van 2,5 kg.

Ik heb er al eens over nagedacht maar ben er niet tot gekomen doordat ik de training erna wel mijn 5x5 set aankon.

Heb wat info opgesnoven en ben toch nog niet echt overtuigd. Het is ook iets wat je een lange tijd moet volhouden voor resultaat. Heb er toch mijn twijfels over...

- Afstappen van een splitschema en iets ub/lb-achtig doen.
- Meer eten.

• Like
Hoeveel keer train je je borst per week? Ik zat zelf ook op een gelijkaardig plateau bij ongeveer 65kg doordat ik steeds 5 reps deed. Ben toen 3x per week gaan benchen met bepaalde percentages van mijn 1rm max. Hoog volume bij aanvang, na een bepaalde tijd volume laten zakken en intensiteit omhoog getrokken. Varieer gewoon meer met aantal reps en laat je ego in de gym niet de bovenhand krijgen en laat het gewicht gerust wat zakken om meer reps eruit te sleuren.

Basis lineaire progressie jongens, gebruik dat eerst eens goed voordat je allerlei dingen gaat veranderen...

Doe een reset door terug in gewicht te gaan en dan weer elke week verhogen, bijv per training:

5x5x65 - faalt al meerdere trainingen
5x5x55
5x5x57.5
5x5x60
5x5x62.5
5x5x65 - zal nu vast lukken
5x5x67.5 - zal nu ook vast lukken
etc

Als dat niet werkt eerst (een tijdje) stoppen met al die extras terwijl je nog een keer zo'n reset probeert.

Als dat weer niet werkt, verander je weer 1 ding -bijvoorbeeld vaker bench press doen per week- en probeer je nog een reset.

etc

Was je van plan binnenkort te stoppen dan..? ;)
Suit Yourself.
Ik ben nogal gewend aan variatie:p

Is het trouwens dan mogelijk om de MP te vervangen? Dit doordat er geen squat rack meer aanwezig is en ik tegenwoordig squat in de smith. En ik niet denk dat een MP in de squat gezond/'goed' is?
- Afstappen van een splitschema en iets ub/lb-achtig doen.
- Meer eten.

Dat zullen wrs de opl. zijn.

5/3/1 ---> als ik nog blijf vast steken

---------- Post toegevoegd Tue 18 Oct 2011 om 18:34 ----------

Basis lineaire progressie jongens, gebruik dat eerst eens goed voordat je allerlei dingen gaat veranderen...

Doe een reset door terug in gewicht te gaan en dan weer elke week verhogen, bijv per training:

5x5x65 - faalt al meerdere trainingen
5x5x55
5x5x57.5
5x5x60
5x5x62.5
5x5x65 - zal nu vast lukken
5x5x67.5 - zal nu ook vast lukken
etc

Als dat niet werkt eerst (een tijdje) stoppen met al die extras terwijl je nog een keer zo'n reset probeert.

Als dat weer niet werkt, verander je weer 1 ding -bijvoorbeeld vaker bench press doen per week- en probeer je nog een reset.

etc

Merci, ik had dit al eerder gelezen maar doordat ik toch die 5x5 aankon in enkele trainingen is het er niet van gekomen. Ik zal dit nu toepassen en indien dit niet helpt zal ik naar een 5/3/1 schema overschakelen.

Laatst bewerkt:
Krisk geeft exact dezelfde raad die ik je wilde geven, al wil ik er nog iets aan toevoegen. Als je een 5x5 schema doet is het niet de bedoeling elke set tot failure te gaan, zeker niet je eerste set. Pak dus inderdaad een lager gewicht zodat je tenminste de eerste 4 sets volledig kan uitvoeren.

Laatst bewerkt:
  • Like
Terug
Naar boven