Fitness Seller

Op zoek naar verstelbare halter

Bezoekers in dit topic

Finn K

Novice
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
21
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Hallo, ik ben nu al een poosje opzoek naar een setje verstelbare halters. Een setje die tot ongeveer 40kg gaat. Nu heb ik geen flauw idee waar ik dit moet aanschaffen en dan heb ik het over de kwaliteit en prijs. Heeft iemand tips waar ik dit het best zou kunnen aanschaffen ? De prijs maakt niet ontzettend veel uit zolang het maar overeen komt met de kwaliteit.

Hier een foto met waar ik naar op zoek ben, bedankt !

21BDB1CE-5BA5-41A9-B4B2-BCD817ECEF15.jpeg
 
Bowflex volgens wat ik lees niet al te goed.
Die van 40 kg zijn lang. En ook al stel je maar 2 kg in dan blijven ze even lang en kunnen ze onhandig zijn voor bepaalde oefeningen.
Ook veel gelezen van mensen dat het selecteer system vlug stuk gaat.

Iron master en pôwerblock zijn veel beter.

Ik heb gekozen voor de powerblock omdat deze veel sneller te verstellen zijn dan de iron masters. Dan zijn gewone halterstangen en schijven bijna even snel te veranderen dan de iron masters.

Powerblock ziet er niet uit zoals een echte dumbbell wat voor sommige mensen mss een problem is. Mij stoort het niet. Ze zien er niet uit als echte dumbbells maar qua trainen voel ik geen verschil.

Powerblocks moet je wel niet gaan laten vallen. Train er nu al geruime tijd mee en heb er geen klachten over.
 
Bekende verstelbare dumbbells zijn die van Ironmaster en van Powerblock, dat zijn iets andere systemen dan de dumbbell (type Bowflex) op jouw afbeelding:

Ironmaster Quick-Lock dumbbells koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller
Professionele powerblocks koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

Er zijn online erg veel vergelijkingen te vinden tussen Ironmaster, Powerblock en Bowflex. Als je die even doorneemt zul je de voor- en nadelen van elk systeem voor jezelf kunnen bepalen.
Ontzettend bedankt, zal me er eens goed in gaan verdiepen:)
 
Bowflex volgens wat ik lees niet al te goed.
Die van 40 kg zijn lang. En ook al stel je maar 2 kg in dan blijven ze even lang en kunnen ze onhandig zijn voor bepaalde oefeningen.
Ook veel gelezen van mensen dat het selecteer system vlug stuk gaat.

Iron master en pôwerblock zijn veel beter.

Ik heb gekozen voor de powerblock omdat deze veel sneller te verstellen zijn dan de iron masters. Dan zijn gewone halterstangen en schijven bijna even snel te veranderen dan de iron masters.

Powerblock ziet er niet uit zoals een echte dumbbell wat voor sommige mensen mss een problem is. Mij stoort het niet. Ze zien er niet uit als echte dumbbells maar qua trainen voel ik geen verschil.

Powerblocks moet je wel niet gaan laten vallen. Train er nu al geruime tijd mee en heb er geen klachten over.
Bedankt, ik zat ook al te twijfelen over Bowflex, zag er inderdaad niet al te stevig uit. Ik zal eens kijken naar Powerblock. Het hindert mij niet dat het niet op een halter lijkt, zolang ik er maar goed mee kan trainen ;)
 
Zag gisteren nog een set van iron master op mp staan.
 
Back
Naar boven