Fitness Seller

Opa stelt zich voor... :) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RaceRookie

Huge Freak
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
9.269
Waardering
10.195
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
> 50%
Na het lezen van een post van een ander (ook wat ouder) voelde ik me aangespoord om me ook maar eens aan te melden.

Ik was 97 Kilo, 47 jaar oud, lam, veel te dik en had er echt genoeg van. Ben nu bijna 49 en weeg 71 kilo na een "gezonde" dagelijkse 300 caloric deficit (houd echt ALLES bij met myfitnesspal en mijn fitbit) en zwaar trainingsschema van bijna 2 jaar! :) Ben nu bezig met opnieuw mijn lichaam op te bouwen. Het fundament staat! Tijd om wat meer te gaan groeien en om te schakelen naar een caloric surplus. Heb tot nu toe alles zelf gedaan thuis (geen sportschool) zonder begeleiding. Het is maar hoe graag je het wilt.

Ik train nu 4x per week (kracht) en 2x per week cardio. Geen middelen anders dan multivitaminen en natuurlijk de broodnodige eiwitten.

Ik sta open voor suggesties.

Lees hier veel over trainingsschema's en voeding en dat heeft veel geholpen.

Grtz, RaceRookie
 
Laatst bewerkt:
Welkom.. ik kijk uit naar je logje...en vooral doorgaan ok? :)
 
Dank je. :) Zekers....

Ik help op dit moment 3 andere mensen die de resultaten bij mij langzaam zagen komen en wilden weten hoe ik het heb gedaan. Iedereen kan het, als je het maar echt wilt.
 
Altijd mooi om te zien als iemand die al wat ouder is het heft in eigen handen neemt op fysiek gebied, vaak worden er namelijk excuses voor gemaakt of accepteren ze het gewoon als part of life.
Ben benieuwd naar je log.
 
Altijd mooi om te zien als iemand die al wat ouder is het heft in eigen handen neemt op fysiek gebied, vaak worden er namelijk excuses voor gemaakt of accepteren ze het gewoon als part of life.
Ben benieuwd naar je log.
Bedankt. :)

Ik ben net begonnen met mijn nieuwe schema. Kijken wat het brengt.
Al wel 3 kilo aangekomen maar lijkt me vooral vet en water... :(
 
Ja dat gebeurt inderdaad al snel als je op een laag vetpercentage staat.
Als je pas net uit een cut oid komt dan is het grootste deel waarschijnlijk water, als je namelijk in een overschot zit hebben de spieren meer suiker beschikbaar en dus meer mogelijkheid om glycogeen op te slaan dit trekt dan weer water aan.

Heb je je voeding ook goed op orde?
Ik ben persoonlijk bijvoorbeeld meer het klassieke endomorph type en als ik te veel koolhydraten (vooral suikers) naar binnen hap dan komt er bij mij ook snel vet aan, dit komt door een bepaalde gevoeligheid voor insuline.
Voor mensen met dit soort probleem bijvoorbeeld is het vaak beter om meer energie uit eiwit en gezonde vetten (noten bijvoorbeeld) te halen.
 
Endo hier. Haha
Eet KH met n lage GI index
 
Mijn voeding heb ik volgens mij wel goed op orde. Ik doe al lange tijd IF. 16 uur vasten en 8 uur feeding window. Ik eet nu 3200 kcal per dag, waarvan rond de 200 gram bestaat uit eiwitten. Vrijdags heb ik een extra cheatmeal, maar ik ga niet over de 3500 kcal die dag. In de cut (2 jaar lang gedaan, misschien iets te lang) had ik rond de 2200 kcal per dag, waarvan minimaal 150 gram eiwitten. Ik zit qua lichaamstype tussen endo en meso denk ik. Op mijn allerlichtst woog ik 67 kilo. Dat was best wel weinig. Jammer genoeg heb ik wel wat los vel rond mijn buik van het jarenlang te dik zijn. Battlescars... :)
 
Ah mooi zo dat is natuurlijk heel belangrijk.
En dat losse vel moet je je niet te druk om maken heb ik ook ooit gehad dat trekt nog bij heeft alleen (vooral op latere leeftijd) tijd nodig.

Maar de kracht/massa gains als endo zijn natuurlijk wel top ;)
 
Ik hoop het, erger mee dood aan dat buikje. :) zie overal aders lopen en de defenitie was ik ook wel tevreden over behalve dat vel....
 
Verder massa opbouwen helpt natuurlijk ook :D
 
Ik probeer nu massa (droog) op te bouwen, maar dat valt nog niet mee. Zoveel conflicterende meningen wat dat betreft. Zelfs hier op het forum.

Ik train nu elke spiergroep 1,5 keer per week maar wel zeer intensief. Alles met supersets

Week 1
Maandag: borst biceps triceps
Woensdag: schouders rug
Vrijdag: borst biceps triceps
Zaterdag: legday en buik

Week 2
Maandag: schouders rug
Woensdag: borst biceps triceps
Vrijdag: schouders rug
Zaterdag: legday en buik

Ik begin altijd met de compounds: benchpress, shoulder press, squats en deadlifts met daarna een paar isolations.
 
Laatst bewerkt:
Check.
 
Omega 3 zou volgens mij inderdaad goed zijn voor de huid, daarnaast is veel proteïne (maar dat zit wel goed) ook goed voor huidherstel, in de huid zitten namelijk eiwitten (collageen en elastine) die de huid elastisch en ferm maken.

Kijk in het ergste geval duurt het ongeveer 2 jaar om dit te herstellen voor je lichaam maar gezonde voeding en sporten versnelt het proces natuurlijk.
 
Ik geef het nog een jaar anders knip ik het vel er eigenhandig af. ;)
 
Heb een begin gemaakt met loggen. Daarbij begin ik vanaf 2 jaar geleden (in miserabele lichamelijke staat) in de hoop dat andere beginners niet dezelfde fouten maken als ik destijds. Het had nl. achteraf allemaal een stuk sneller en beter gekunt.
 
Nee dat heb ik niet gezegd en als je dat wel zo hebt begrepen door een bepaalde tekst dan heb je het niet goed begrepen. :p
Melk producten vermijden en vooral vis als vleesproduct eten zorgt voor een dunner huid. Omega zorgt voor een gezondere huid en als je uiteindelijk een slappe huid overhoud kan je mbv sperti proberen de elasticiteit te herstellen. Sperti onttrekt plaatselijk het vocht uit de huid en hierdoor "krimpt" het.
 
Back
Naar boven