Fitness Seller

Opbouw spiermassa ten koste van strakke buik?

Bezoekers in dit topic

Wat dacht jij dan, dat al dat eten in je billen terecht kwam?

Maag zet uit omdat het zoveel voedsel binnenkrijgt, heeft iedereen hier kan je ook weinig aan doen.
 
Hallo, enkele maanden geleden heb ik hier topics gelezen over het feit dat je bij de opbouw van spiermassa zeer veel moet eten.:cool:
Hier ben ik aan begonnen door minstens het dubbele te gaan eten (wel zoveel mogelijk gezond)
Het valt me nu op dat ik inderdaad meer spiermassa begin te krijgen en ook breder begin te worden waar ik uiteraard zeer blij mee ben:)
Het probleem is.. ik begin vooral ook een dikkere buik te krijgen:p, ik heb altijd een strakke buik gehad maar de laatste tijd zie ik daar verandering in komen:o
Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem? zo ja hebben jullie tips om dit te voorkomen?:D
Mvg Sjoerd
P.S. voedings- en fitnessschema kan ik uiteraard posten indien nodig;)
Voornaamste reden van het zien van buikspieren is je vetpercentage dus als je vetter wordt verdwijnen je blokjes.
Iets vetter worden is niet erg maar als je echt een dikkere buik begint te krijgen zou ik mijn calorieinname wat naar beneden schroeven :)
Nog wel meer dan je nodig hebt zodat je spiermassa aan blijft maken (oftewel bulken) maar niet zoveel dat je echt te snel vet wordt.
Maandje of 1 a 2 cutten (= vet verbranden met minimaal spiermassaverlies) en je hebt weer een platte buik.
 
--
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties:D
ik zit nu denk ik ook wel rond de 4000 kcal ofzo dus dat is inderdaad wel veel, maar hoeveel calorieen per dag boven mijn verbruik raden jullie dan aan?;)
En als ik dan wil gaan cutten over een tijdje, hoeveel calorieen moet ik dan onder mijn verbruik gaan zitten?
Mvg Sjoerd
Hoeveel je boven je onderhoud+verbruik moet zitten verschilt per persoon. Zelf doe ik het goed op een 4000kcal dieet zonder merkbaar vetter te worden maar voor veel mensen is dit teveel. Als jij nu met 4000kcal naar jouw mening te dik begint te worden kan je even proberen 3000 of 3500kcal per dag te eten. Met jouw gewicht en lengte zou dat genoeg moeten zijn schat ik.

Er is een sticky over cutten hier op het forum waarin het principe ervan heel duidelijk uitgelegd staat, moet je even zoeken :)

Succes
 
Back
Naar boven