XXL Nutrition

Opbouwen na blessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dennis0921

Novice
Lid geworden
19 nov 2020
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Beste leden,

De afgelopen 8 weken heb ik last gehad van een schouder die overbelast is geweest , dit kwam voornamelijk door het te snel opbouwen van werkuren na lang in de ziektewet te hebben gezeten.

Na een aantal behandelingen bij de fysio gaat het nu weer een stuk beter maar helaas kan mijn fysio niet geheel duidelijk antwoord geven op mijn vragen en daarom hoop ik hier mensen met enige ervaring te kunnen vinden.

De afgelopen weken heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met het trainen van het onderlichaam om zo belasting aan mijn schouder te voorkomen , toch zou ik graag weer willen gaan opbouwen met mijn bovenlichaam zonder dat ik mijn schouder weer opnieuw ga overbelasten.

Nu is mijn voornaamste vraag of hier mensen zijn die wat ervaringen m.b.t. van het opbouwen na een blessure zouden kunnen delen?
Is het bijvoorbeeld verstandig om eerst bijvoorbeeld armen en rug en later pas schouders en borst? Of
zijn er bepaalde oefeningen die ik zeker zou moeten doen en welke helemaal niet.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop op reacties!
 
Heb je dan getraind terwijl je niet kon werken? Zo niet lijkt het me niet verstandig om extra krachttraining te gaan doen wanneer je je werkuren al niet aan kan.
Ms eerst laten wennen aan het werkvolume en daarna pas geleidelijk krachttraining (terug) toevoegen? Zeker als je beroep awkward houdingen voor je schouders inhoudt.

Verder gewoon tijd nemen om te herstellen. Oefeningen doen die wel kunnen en goed aanvoelen.
Je gewichten niet te snel opbouwen. Barbell inruilen voor dumbells, ...
 
Ik heb tijdens mijn ziekte, ongeveer 14maanden, getraind tot aan de eerste lockdown toen heb ik drie maanden amper getraind daarna heb ik het weer opgepakt om vervolgens twee maanden later weer te gaan werken.
 
Back
Naar boven