MuscleMeat

opdeling trainingsdagen

Bezoekers in dit topic

BoTo

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2006
Berichten
5.020
Waardering
81
yup valentijntjes :rolleyes:

vraagje :)

Ik heb momenteel de mogelijkheid om op 2 dagen / week te gaan trainen in een fitness met alles wat ik nodig heb. Namelijk de dinsdag en vrijdagavond.

Nu zou ik, omdat 2 trainingen een beetje weinig is om elke spiergroep goed aan te pakken nog een 3de training inlassen thuis.

Nu is het zo dat ik geen toestellen thuis heb staan maar wel op eigen houtje triceps en schouders bijvoorbeeld kan trainen door compounds en side raises met emmers enzo :D .

Lijkt dit jullie doenbaar om bevoorbeeld de zondag thuis 1 van die 2 grondig thuis te trainen met beperkte oefeningen? Of elke week een spiergroep aflossen? Of toch proberen alles in 2 drukke trainingen te krijgen?

T
 
Ja, ofwel een hit-schema. Is wel af te raden als je nog niet lang traint.
Armen kan je makkelijk thuis doen.
Koop gewoon 2 dumbbells en wat gewichtjes.
 
een set dumbbells koop je al voor €29,00 (10 kilo per dumbel) en is voorlopig voldoende om thuis de basis mee te leggen voor een derde training in de week (biceps curl, side raises, triceps skull crasher etc). EDIT: zie deze link van Decathlon, een grote sportzaak in Amsterdam bij de ArenA.

Ik zou niet met emmers gaan trainen, wat doe je erin om het gewicht te bepalen? en het gewicht is niet evenredig verdeeld + dat je snel gaat schommelen.. geen ideale oplossing en zal wel iets uitmaken voor je spierkracht / opbouw, maar voorkom blessures en koop een setje dumbels. of ga toch een 3e keer in de week naar de sportschool.
2 x per week is eigenlijk net te weinig
 
wel ik begin opnieuw met trainen. Heb vorig jaar paar maanden intensief getrained (8kg spiermassa op 3 maanden -> 62->70kg, 17 jaar en 1m78) en zo goed als alles behouden.

mss best dumbbells dan aankopen, goed idee ;)
het gewicht kan ik wel verdelen maar idd het schommelen..
 
Back
Naar boven