XXL Nutrition

Opdrukken: advies gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soyah

Novice
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste sporters,

Jullie zijn de experts, ik niet. Zodoende kwam ik uit op deze mooie forum.

Wat context:
Ik ben 1.71 en mijn lichaamsgewicht is rond de 80 kilo. Ik heb waarschijnlijk meer vet dan spieren (met andere woorden: relatief hoge vetpercentage), maar gelukkig niet 'dik' noch 'dun'. Ben relatief breed en heb - volgens anderen - een prima lichaam om daar wat mee te kunnen doen. Probleem is: ik heb weinig tot geen motivatie om naar de sportschool te gaan. Dus wat doe ik nu? Ik train 'lekker' thuis.

Hoe train ik?
Om de dag (maandag, woensdag, vrijdag, zondag):
1. push-ups (20-25 reps van 2 sets)
2. lunge oefeningen (10-15 reps van 2 sets)
3. wall-sits (ongeveer 40 seconden reps, 2 sets)
4. Chair dips (ongeveer 20 reps, 2 sets)

De push-up oefeningen varieer ik wel, door mijn armen constant op een andere manier te gebruiken.

En eigenlijk doe ik niks anders!

Mijn vragen:
1 - Wat vinden jullie hiervan, zo op het eerste oog?
2 - Wat voor effect zou dit op lange termijn hebben? (ik doe het nu al een paar weken en moet zeggen dat ik wel
gespierde armen heb gekregen, maar ze blijven wat 'droogjes')

3 - Hoe kan ik thuis efficienter trainen?
4 - Is mijn schema goed genoeg?
5 - Las ik genoeg rust in? Ik neem dus 1 hele dag rust....
6 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere benen?
7 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere biceps?
8 - Ik weet dat voeding belangrijk is - ik let er niet op.... eet ook veel chocola, snoep en andere troep. Kunnen jullie een simpele life hack geven? Iets om mee te starten?


Alvast excuses voor de vele vragen en hartelijk dank voor jullie antwoorden!
 

Ik zou zeggen, begin met dit te lezen...,
 

Ik zou zeggen, begin met dit te lezen...,

Hoi daar,

Bedankt voor de reactie. Ik heb het gelezen, maar het beantwoord de meeste vragen niet. Mijn vraag is wat specifieker en ik hoop dat mensen een specifiek antwoord kunnen geven, want dat is wat ik nodig heb.

Tevens sport ik dus thuis en de meeste dingen (zoals die oefeningen met de apparaten) gaan niet voor mij op. Ben dan ook vooral benieuwd of ik op de goede weg ben of niet (en hoe ik mezelf kan verbeteren).
 
1 - Wat vinden jullie hiervan, zo op het eerste oog? Dit zet geen zoden aan de dijk.
2 - Wat voor effect zou dit op lange termijn hebben? (ik doe het nu al een paar weken en moet zeggen dat ik wel gespierde armen heb gekregen, maar ze blijven wat 'droogjes') Bijzonder weinig.
3 - Hoe kan ik thuis efficienter trainen? Degelijk materiaal aanschaffen: Powerrack, bankje en een stang. Gezien je gebrek aan motivatie zou ik dit echter afraden.
4 - Is mijn schema goed genoeg? Nee
5 - Las ik genoeg rust in? Ik neem dus 1 hele dag rust. Rust is het probleem niet. Eerder te weinig relevante belasting.
6 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere benen? Voornamelijk squats, deadlifts en legpresses
7 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere biceps? Optrekken, rowvarianten en natuurlijk wat bicepsisolatie.
8 - Ik weet dat voeding belangrijk is - ik let er niet op.... eet ook veel chocola, snoep en andere troep. Kunnen jullie een simpele life hack geven? Iets om mee te starten? Nee

Oftewel: neem dit serieus of begin er niet aan. Met weinig motivatie en wat thuis aankloten, is dit verspilde moeite. Voor niets gaat de zon op.
 
Beste sporters,

Jullie zijn de experts, ik niet. Zodoende kwam ik uit op deze mooie forum.

Wat context:
Ik ben 1.71 en mijn lichaamsgewicht is rond de 80 kilo. Ik heb waarschijnlijk meer vet dan spieren (met andere woorden: relatief hoge vetpercentage), maar gelukkig niet 'dik' noch 'dun'. Ben relatief breed en heb - volgens anderen - een prima lichaam om daar wat mee te kunnen doen. Probleem is: ik heb weinig tot geen motivatie om naar de sportschool te gaan. Dus wat doe ik nu? Ik train 'lekker' thuis.

Hoe train ik?
Om de dag (maandag, woensdag, vrijdag, zondag):
1. push-ups (20-25 reps van 2 sets)
2. lunge oefeningen (10-15 reps van 2 sets)
3. wall-sits (ongeveer 40 seconden reps, 2 sets)
4. Chair dips (ongeveer 20 reps, 2 sets)

De push-up oefeningen varieer ik wel, door mijn armen constant op een andere manier te gebruiken.

En eigenlijk doe ik niks anders!

Mijn vragen:
1 - Wat vinden jullie hiervan, zo op het eerste oog?
2 - Wat voor effect zou dit op lange termijn hebben? (ik doe het nu al een paar weken en moet zeggen dat ik wel
gespierde armen heb gekregen, maar ze blijven wat 'droogjes')

3 - Hoe kan ik thuis efficienter trainen?
4 - Is mijn schema goed genoeg?
5 - Las ik genoeg rust in? Ik neem dus 1 hele dag rust....
6 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere benen?
7 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere biceps?
8 - Ik weet dat voeding belangrijk is - ik let er niet op.... eet ook veel chocola, snoep en andere troep. Kunnen jullie een simpele life hack geven? Iets om mee te starten?


Alvast excuses voor de vele vragen en hartelijk dank voor jullie antwoorden!

1. Ik vind het niks.
2. Ligt er aan wat je doel is.
3. Homegym misschien aanschaffen?
4. Goed genoeg voor wat?
5. De oefeningen zullen niet veel van je vragen dus een dag rust is wel genoeg ja.
6. Squats.
7. Barbell Bicep curl
8. Ja, de sectie voeding van dit forum doorlezen.
 
1 - Wat vinden jullie hiervan, zo op het eerste oog? Dit zet geen zoden aan de dijk.
2 - Wat voor effect zou dit op lange termijn hebben? (ik doe het nu al een paar weken en moet zeggen dat ik wel gespierde armen heb gekregen, maar ze blijven wat 'droogjes') Bijzonder weinig.
3 - Hoe kan ik thuis efficienter trainen? Degelijk materiaal aanschaffen: Powerrack, bankje en een stang. Gezien je gebrek aan motivatie zou ik dit echter afraden.
4 - Is mijn schema goed genoeg? Nee
5 - Las ik genoeg rust in? Ik neem dus 1 hele dag rust. Rust is het probleem niet. Eerder te weinig relevante belasting.
6 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere benen? Voornamelijk squats, deadlifts en legpresses
7 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere biceps? Optrekken, rowvarianten en natuurlijk wat bicepsisolatie.
8 - Ik weet dat voeding belangrijk is - ik let er niet op.... eet ook veel chocola, snoep en andere troep. Kunnen jullie een simpele life hack geven? Iets om mee te starten? Nee

Oftewel: neem dit serieus of begin er niet aan. Met weinig motivatie en wat thuis aankloten, is dit verspilde moeite. Voor niets gaat de zon op.

Hartelijk dank voor de eerlijke reactie!

Dit stukje:
Eerder te weinig relevante belasting.

Hoe kan ik het meer belasten? Tips? Meer reps? Andere oefeningen?

1. Ik vind het niks.
2. Ligt er aan wat je doel is.
3. Homegym misschien aanschaffen?
4. Goed genoeg voor wat?
5. De oefeningen zullen niet veel van je vragen dus een dag rust is wel genoeg ja.
6. Squats.
7. Barbell Bicep curl
8. Ja, de sectie voeding van dit forum doorlezen.

Goed genoeg voor wat?
Voor wat spieren in triceps / biceps en sterkere benen.

Wanneer zouden de oefeningen WEL wat van me vragen?
(dank voor de reactie!)
 
Hartelijk dank voor de eerlijke reactie!

Dit stukje:
Eerder te weinig relevante belasting.

Hoe kan ik het meer belasten? Tips? Meer reps? Andere oefeningen?



Goed genoeg voor wat?
Voor wat spieren in triceps / biceps en sterkere benen.

Wanneer zouden de oefeningen WEL wat van me vragen?
(dank voor de reactie!)
Je doet niet eens een oefening voor je biceps lol.
Ik ken je woonsituati niet, maar als je een kamer vrij hebt, koop een mooi (tweede hands) squatrack en wat gewichten enkan je serieus beginnen
Zo niet, maak zin en ga naar de sportschool.
 
Je doet niet eens een oefening voor je biceps lol.
Ik ken je woonsituati niet, maar als je een kamer vrij hebt, koop een mooi (tweede hands) squatrack en wat gewichten enkan je serieus beginnen
Zo niet, maak zin en ga naar de sportschool.

En de rest dan? Triceps bijvoorbeeld? Is het niet goed genoeg voor de triceps?
 
En de rest dan? Triceps bijvoorbeeld? Is het niet goed genoeg voor de triceps?
met push ups en chair dips train je idd ook je triceps, maar omdat jij alleen bodyweight gebruikt kun je ver van ideaal trainen.
Schaf anders een setje gewichten aan van de action voor 10 euro. 2 dumbells die je kan opbouwen tot 15kg per dumbell en een tweede hands bankje ofzo.

Dan kan je in elk geval al iets meer en kan je zien of het wat voor je is.
 
Je doet niet eens een oefening voor je biceps lol.
Ik ken je woonsituati niet, maar als je een kamer vrij hebt, koop een mooi (tweede hands) squatrack en wat gewichten enkan je serieus beginnen
Zo niet, maak zin en ga naar de sportschool.

als absolute beginner is het niet nodig om biceps te isoleren wanneer je voldoende conpounds doet.

@ts: ga naar de gym, doe een fb schema...ga werken met bestaand schema, je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.
lees je in over voeding em training, check youtube voor de technieken...succes!
 
Ik was al afgehaakt toen ik las “ ik heb weinig tot geen motivatie “ ..
 
Het klinkt alsof je hoopt dat op magische wijze je gespierde droomlichaam ontstaat met zo min mogelijk inspanning, terwijl je je ondertussen te pas en te onpas vol propt met junkfood. Dat gaat niet gebeuren.

Kijk eens rond in de topics hier, lees eens goed door wat de mensen die “jouw ideale gespierde lichaam” hebben daarvoor moeten doen, en vooral voor moeten laten.

Het antwoord gaat niet zijn dat zij zich volstampen met chocola, chips en aanverwante troep en vervolgens thuis met alleen lichaamsgewicht-oefeningen maar wat aankl*ten.

Als je de motivatie niet op kan brengen begin er dan niet aan. Kun je de motivatie wel opbrengen, ga er dan ook serieus mee bezig en ga fatsoenlijk full body trainen en je eetpatroon aanpassen.
 
Mijn vragen:
1 - Wat vinden jullie hiervan, zo op het eerste oog?

Ondermaats. Dit is een typisch begin van iemand die ergens diep van binnen wel wilt trainen, maar zo min mogelijk moeite wilt doen zoals bv naar de gym gaan en je verdiepen in de materie.

2 - Wat voor effect zou dit op lange termijn hebben? (ik doe het nu al een paar weken en moet zeggen dat ik wel gespierde armen heb gekregen, maar ze blijven wat 'droogjes')
Nihil

3 - Hoe kan ik thuis efficienter trainen?
Investeer in een complete homegym als je te lui of te awkward/onzeker bent om een gym in te stappen

4 - Is mijn schema goed genoeg?
Neen.

5 - Las ik genoeg rust in? Ik neem dus 1 hele dag rust....
Rust? Er valt weinig te rusten als je zo weinig uitvoert. Nadat je de eerste paar weken je lichaam hebt laten wennen aan dit schemaatje, ben je hooguit aan het stretchen. Er is geen sprake van inspanning of training. Je beweegt wel maar je traint niet.

6 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere benen?
Squats zou kunnen, maar dat zou betekenen dat ik aanmoedig wat je nu aan het doen bent. Dus met andere woorden: ga naar een gym.

7 - Welke oefeningen moet ik erbij doen voor sterkere biceps?
Pullups zou kunnen, maar dat zou betekenen dat ik aanmoedig wat je nu aan het doen bent. Dus met andere woorden: ga naar een gym.

8 - Ik weet dat voeding belangrijk is - ik let er niet op.... eet ook veel chocola, snoep en andere troep. Kunnen jullie een simpele life hack geven? Iets om mee te starten?
Jezelf afvragen hoe graag je je lichaam wilt veranderen. You get what you give. Hoe meer moeite je er in steekt hoe meer je ervoor terug krijgt.
 
2 sets is te weinig. Doe dan 4 tot 6 sets van 15.
 
Koop twee dumbbells en ga gewoon serieus aan de slag. Als ik jou schema zou toepassen op mezelf dan ben ik enkel opgewarmd volgens mij, dat kan ik geen trainen noemen.

Als ik het zo lees ben jij net als ik, van nature sterk gebouwd, juist dan zou je je lichaam moeten willen uitdagen, kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf hier valt wat van te maken, dat is je motivatie, ik bespeur wasted potentie. Wel herkenbaar.
 

Laat ik het zo zeggen, twee dumbbels en een bench en je zet al een eerste stap en dan steeds uitbreiden tot je je homegym hebt.
 
Laat ik het zo zeggen, twee dumbbels en een bench en je zet al een eerste stap en dan steeds uitbreiden tot je je homegym hebt.
Dat is wel zo, je kan toch wat meer oefeningen doen met een dumbbell setje en een bench.
 
Dit is een topic waar de TS dit jaar nog niet op gereageerd heeft. Denken jullie dat hij nu wel gemotiveerd traint ? En daarom geen tijd heeft om te reageren ?

Echter dat die kerl dit forum heeft gevonden en een account heeft gemaakt, geeft de urgentie van zijn vraagstuk wel aan.

Ik heb nog een oud boek van de Arnold, waar hij adviseerd om voordat je lid wordt van een sportschool, wel eerst thuis te trainen.
Dippen tussen stoelen, rowing door een bezemsteel op de stoel te leggen en jezelf op te trekken, kuiten door op een boek te gaan staan (een boek is een stapel aan één kant aan elkaar gelijmd papier, met tekst, en soms plaatjes) Pull up's kun je vast wel op een toestel in de buurt speeltuin doen. Etc, etc, maar je moet wel willen.

Ik begrijp sowieso niet waarom iemand niet zou willen bewegen. Ik wordt chagrijnig als ik drie dagen niets heb gedaan.
 
Back
Naar boven