MuscleMeat

Opdrukken: advies gevraagd

  • Topic starter Soyah
  • Startdatum
  • Reacties 58
  • Weergaven 3K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Heb trouwens mijn eerste jaar gewoon in de gym doorgebracht hoor, ga ik nog steeds heen trouwens, 2 keer per week momenteel. Ik ben gestart in de gym.
 
Dit snap ik eerlijk gezegd niet echt, als je thuis op de bank blijft liggen dan gebeurt er niet inderdaad niet veel maar ik ben zeker wel dik een uur zoet met twee dumbbells hoor. Alles wat ik mezelf aanleer kan ik juist meenemen in de gym.

Waarom uzelf beperken tot 2 dumbbells? terwijl je in de gym direct ook deftig de benen kan gaan trainen? iets dat ik je met 2 dumbbeltjes niet zo snel zie doen.
 
Dit snap ik eerlijk gezegd niet echt, als je thuis op de bank blijft liggen dan gebeurt er niet veel maar ik ben zeker wel dik een uur zoet met twee dumbbells hoor.
Hoe wil je gaan deadliften thuis? Om een voorbeeld te noemen. Je kunt thuis wat dingetjes doen ja, maar je bent snel klaar. Of je moet telkens gaan investeren in zwaardere dumbels, andere apparatuur etc. Waarom niet gewoon naar de gym gaan en het daar allemaal ondervinden?
Ga je overdag, lekker rustig.
 
Wat Arnold stelt vind ik eigenlijk vrij logisch, maar ik denk dat we hier gewoon te maken hebben met een meningsverschil.
 
Even serieus dan. Ik ben wel benieuwd naar Arnold's argumenten waarom je eerst thuis zou moeten gaan trainen. Ik spreek nu even puur voor mezelf: thuis beginnen met wat push-ups, crunches en pullups (want je gaat natuurlijk niet direct een complete home-gym aanschaffen) lijkt me dodelijk saai, de kans om het vol te houden lijkt me eens stuk groter in een sportschool met de juiste spullen, apparatuur en eventueel begeleiding.

Boek is van 1980 ofzo, toen had je nog niet overal een sportschool, denk ik. Toch maar een opgezocht, staat geen jaartal van uitgave in.
Hij zegt: dat alle body builders die hij kent, dat soort oefeningen in hun trainingen opnemen. Hij noemt dan pull ups aan een tak, als ze buiten trainen, push up's etc.
 
Boek is van 1980 ofzo, toen had je nog niet overal een sportschool, denk ik. Toch maar een opgezocht, staat geen jaartal van uitgave in.
Hij zegt: dat alle body builders die hij kent, dat soort oefeningen in hun trainingen opnemen. Hij noemt dan pull ups aan een tak, als ze buiten trainen, push up's etc.
In de tijd dat rauwe eieren vreten ook een ding was :D

Waar ik woon staan de bomen verder dan de dichtstbijzijnde gym.
 
Wat Arnold stelt vind ik eigenlijk vrij logisch, maar ik denk dat we hier gewoon te maken hebben met een meningsverschil.
Boek is van 1980 ofzo, toen had je nog niet overal een sportschool
Dit dus. Dan is improviseren heel goed. Tegenwoordig kom je met 15Euro weg voor een gym abbo en hoef je er niet ver voor te reizen.
 
Dit dus. Dan is improviseren heel goed. Tegenwoordig kom je met 15Euro weg voor een gym abbo en hoef je er niet ver voor te reizen.
Daar kun je ook oefeningen waarbij je je eigen lichaam als gewicht gebruikt doen, die zijn ook goed voor de coördinatie.
 
Even serieus dan. Ik ben wel benieuwd naar Arnold's argumenten waarom je eerst thuis zou moeten gaan trainen. Ik spreek nu even puur voor mezelf: thuis beginnen met wat push-ups, crunches en pullups (want je gaat natuurlijk niet direct een complete home-gym aanschaffen) lijkt me dodelijk saai, de kans om het vol te houden lijkt me eens stuk groter in een sportschool met de juiste spullen, apparatuur en eventueel begeleiding.

Dan moet het wel echte begeleiding zijn he, ik vroeg aan een coach bij mij in de gym hoe ik mijn tieten recht kan krijgen, veel flies doen was het antwoord. Nu kan ik een leek zijn maar dat antwoord zinde mij niet en daar nam ik dus geen genoegen mee, ik had wat grondig research verricht en had dus achterhaalt dat het voor 85% vet verlies is, nou kijk daar begint het al.
 
Ik moest wel met 2 dumbbells aan de slag. De gyms waar ik onder de 16j binnen mocht waren veel te duur. Wilden mn ouders niet betalen.

De betaalbare gym mocht je pas met toestellen trainen vanaf 16j. en met losse gewichten pas vanaf 18j. En eerst nog auditie doen en een proefperiode of je kwam er niet in :D

is ondertussen 28j geleden. Was echt een oldschool gym.

Om toch maar iets te doen dan maar 2 dumbbells gekocht. Beter iets dan niks. Maar ik was liever direct in de gym begonnen.Daar had ik meer uitgehaald dan dat jaar thuis te trainen.
 
Daar kun je ook oefeningen waarbij je je eigen lichaam als gewicht gebruikt doen, die zijn ook goed voor de coördinatie.
Zeker, voordat je uberhaupt begint is het raadzaam eerst een tijdje body-weight only te doen. Die belasting is voor de meeste mensen zwaar genoeg. Maar goed, na 4 weken ben je ook wel toe aan andere vorm van belasting, gym dus.
 
Dan moet het wel echte begeleiding zijn he, ik vroeg aan een coach bij mij in de gym hoe ik mijn tieten recht kan krijgen, veel flies doen was het antwoord. Nu kan ik een leek zijn maar dat antwoord zinde mij niet en daar nam ik dus geen genoegen mee, ik had wat grondig research verricht en had dus achterhaalt dat het voor 85% vet verlies is, nou kijk daar begint het al.
Wat bedoelde je daar mee?
Een book-shelf van een chest die waterpas is?
 
Nee, de ene borst hangt wat meer dan de ander.
 
giphy.gif
 
Dan moet het wel echte begeleiding zijn he, ik vroeg aan een coach bij mij in de gym hoe ik mijn tieten recht kan krijgen
Ik zou als trainer ook met m'n mond vol tanden staan, als iemand me zoiets zou vragen...
 
Dan moet het wel echte begeleiding zijn he, ik vroeg aan een coach bij mij in de gym hoe ik mijn tieten recht kan krijgen, veel flies doen was het antwoord. Nu kan ik een leek zijn maar dat antwoord zinde mij niet en daar nam ik dus geen genoegen mee, ik had wat grondig research verricht en had dus achterhaalt dat het voor 85% vet verlies is, nou kijk daar begint het al.

Ik denk dat zelfs goede coaches niet weten wat te doen met : hoe krijg ik mn tieten recht :D
 
Back
Naar boven