Fitness Seller

Opeens constant honger

Bezoekers in dit topic

Eric Geens

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2016
Berichten
34
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Hallo leden,

Al een tijdje aan het droogtrainen.

De laatste 6 weken heb ik naast het droogtrainen ook tijdens het werk een aantal keer 15 km per dag gelopen en dit was semi zwaar in de transport. Dit deed ik in 6 weken ongeveer 20 vd 30 dagen. Ik heb mijn calorieën op ongeveer 2200-2400 weekgemiddelde gehouden. Daarnaast trainde ik 6x ongeveer 3 kwartier. Nu moet ik erbij zeggen dat ik geen zware deadlifts etc deed. Het waren korte workouts met wel dumbellpress overheadpresses en squats als grote oefeningen, maar daarnaast ook veel calisthenics achtige oefeningen. In de weken dat ik veel erbij liep op werk ben ik ongeveer 2/3 kg afgevallen.

In ieder geval ben ik deze weken goed doorgekomen, alleen heb ik de laatste dagen echt constant honger. Na een grote avondmaaltijd heb ik na 10 minuten al weer een hongergevoel.

Iemand redenen hiervoor en mogelijke oplossingen?

Bvd
 
Pep is een oplossing, alleen moet je dat niet willen
 
Wat eet je op een dag? Veel groente, water, vezels etc kunnen voor verzadiging zorgen. Echter hoort honger bij een cut, je komt nu eenmaal wat te kort en dat laat je lichaam weten. Voor sommigen werkt het beter om binnen een timewindow te eten, dus zo laat mogelijk beginnen met eten waardoor de momenten dichter bij elkaar liggen. Of juist meer eetmomenten inlassen, dus je macro’s verdelen over kleinere porties..
 
Redenen? Je hebt een groot kcal tekort. En je vetpercentage wordt laag.

Oplossing kan zijn: 2 weken op onderhoudsniveau eten.
 
Wat is je onderhoud?
max 500 kcal onder onderhoud eten.

Op 1,80 m en 71 kg zou ik niet zozeer cutten... Je wordt dan wel erg skinny denk ik....
 
Wat is je onderhoud?
max 500 kcal onder onderhoud eten.

Op 1,80 m en 71 kg zou ik niet zozeer cutten... Je wordt dan wel erg skinny denk ik....

Ik was rond de 75 en ben teruggegaan naar 71 omdat mijn percentage wel 18+ was. Ben nu niet skinny maar degelijk lean. Een lager vetpercentage lijkt mij een betete basis om te gaan bulken.
 
Back
Naar boven