MuscleMeat

Opeens kniepijn bij squats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Video bekeken, zit ook zeker logica in, vandaar dat ik ook verder ga met trainen met de oefeningen als split squats maar de zware squats pas vanaf woensdag weer lichter ga opbouwen, alleen weet ik niet of dit ook daadwerkelijk het probleem is met die patellar-tendonitis want volgens de fysio is het een probleem wat ligt in het scheef staan van mijn knie en heup?

Nee ben ik ook met je eens, dit is voornamelijk op tendonitis, maar ook knie algemeen gerelateerd. Hierin staat alles rondom de mechanismes die invloed hebben op de knie, factoren die killings zijn (in het dagelijks leven), de meest veilige oefeningen, de relatie tussen het centraal zenuwstelsel en de spieractivatie etc. Is meer om wat kennis op te doen.

Het chille is dat hij feiten probeert op te zoeken en aannames ontkracht/bevestigd: bijvoorbeeld:

''Obesity was only associated with higher risk in non-athletic patients! More interesting yet, while obesity elevated risk overall 2.4-times, tight hamstrings lead to an impressive 8.7-times increase[42]. Tight calves and ankles also put you at risk[43],[44] with low ankle dorsiflexion being present in 53% of patients[45].''
 
Back
Naar boven