MuscleMeat

open bankdruk wedstrijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

patser928

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
202
Waardering
0
bij ons op de sportschool hangen wel eens vaker poster's van een open bankdruk wedstrijd die door be-fit schop in maastricht word gehouden....

nou was ik aan het denken van eigenlijk moet ik er een x aan mee doen gewoon voor de ouwhoerderij .....ja want ik ben geen echte gewichtheffer, maarja ik doe wel eens bankdrukken ja

maar mijn vraag nu is wat duwen die jongens op zo'n bankdruk wedstrijd nou ongeveer in mijn klasse:

ik ben 21 weeg 80kg en druk max 1rm 135kg
 
dat lijkt mij al redelijk.

maar je moet soms oppassen met open wedstrijden, want je kan daar een aantal kanjers tegenkomen.

ik op 90kg duw nu zo ongeveer 140-145kg. maar ik ken mannen van 70kg die hetzelfde duwen.

maar je moet niet inzitten met het gewicht, doe wat je kan, probeer een PR (personal record) te halen, en wie weet krijg je de smaak wel te pakken, en als je dan nog wint, dan is dat een aangename bonus!

ik zou je aanraden van op 80kg te blijven, dan zit je in de -82.5, wat ik best een mooie categorie vind :D
 
de junior records bij ons in belgie zijn de volgende :

Nationaal record : -82,5 = 130kg tijdens Bench press single (dus vergelijkbaar met jouw wedstrijd)

maar bij de full wedstrijden (met de 3 bewegingen) ligt het record in de -82,5 op 172,5kg
 
let wel, je 1rm op wedstrijd is niet zo simpel.

het is NIET touch 'n go.

het is uit de standen halen, wachten op het signaal, laten zakken op de borst, een tel wachten (ik maak er een seconde van) en gelijkmatig naar boven duwen, en opnieuw wachten tot het signaal om te racken.
 
ik moet zeggen ik doe het wel altijd heel netje's en rustig die herhaling anders ben je je zelf ook maar aan het neppen......
 
met uw stats kunt ge daar zeker aa mee doen. Ge duwt redelijk goed hoor. Er zijn er zeer veel die uw niveau niet zullen halen op zulke wedstrijd. En er zitten natuurlijk overal uitschieters.

Go for it:lifter:
 
ik denk wel dat ik het zeker ga proberen......ik train eigenlijk nooit echt op kracht duss dat ga ik eerst eens veranderen in mijn shema en es kijken of ik er iets meer van kan maken......
 
over 2 weken zijn de nederlandse kamioenschappen bankdrukken junioren/masters. maar dan moet je bij de bond horen.

Ik weet dat Bas Roesen iets boven de 80 weegt en 160 drukt..
 
ja das wel iets meer als mij ja..haha maarja ik heb nog nooit echt op kracht getraind dus ik denk dat ik dat eens een tijdje ga doen en dan eens kijken wat me proggresie is.....
 
ik heb hier een russische routine waardoor je je 1rm in de bench in 6 weken wel kan verhogen.

het is brutaal, maar veel mensen zijn er goed op vooruit gegaan.

Russian Bench Routine 6 weken
 
Laatst bewerkt:
die wedstijd wat ik laatst zag hangen is al geweest....maar ik zie de posters vaker hangen dus er zal binnekort zeker wel weer eene worden gehouden, en dan wil ik van de partij zijn....

ga ook zeker eens die russian routine proberen, eens kijken of dat een beetje werkt haha....
 
Ben je al begonnen met die routine ? en hoe gaat et ?
 
nee, nog niet ik ben nu nog even 2weken op massa aan het trainen en daarna ga ik op kracht , dan ga ik zeker wel het schema effe toepassen.....maar ik start dan wel efff een thread waarop ik even kwijt kan wat ik er van vond en of ik er goed op voorruit ging
 
welja, start en log op :D

ik ga eens polsen bij Admin of hij binnen onze sectie geen aparte 'log' sectie kan maken, zo hoeven wij niet zoveel stickies te hebben.
 
Back
Naar boven