Fitness Seller

Open/dichte oren en rode kop (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peter1987

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2005
Berichten
174
Waardering
1
He jongens,

Ik heb bij sommige oefeningen een rode kop en na afloop van de zware inspanning heb ik dat mijn oren de hele tijd "open" en "dicht" gaan, heel vreemd. Ik denk zelf dat het komt omdat ik teveel druk op mijn hoofd zet, maar opzich valt het tijdens de oefeningen best mee. Meestal is het bij bankdrukken en biceps, maar soms ook bijvoorbeeld bij kuiten. Is het schadelijk voor je hoofd of hoef ik me er verder geen zorgen over te maken?

Laterr
 
Ligt denk ik aan je ademhaling. probeer uit te ademen tijdens de positieve fase. in elk geval niet je adem inhouden.
 
je zet druk met je hoofd je moet druk zetten met je spieren vandaar dat je hoofd "dicht" komt te zitten
 
Nooit adem inhouden tijdens een rep.

Er gaat ook een techniek van inademen door je neus en je buik uitzetten(niet je borstkas). En weer uitademen door je mond.

Zo zou je je ademhaling optimaal benutten.
 
Idd, ik denk dat je ademhaling fout is, adem uit tijdens de positieve fase.
 
geeft zo'n troep als je je adem inhoudt bij een zware rep.... kenne ze de vloer weer gaan dwijlen....

Edit: Dwijlen...dweilen.....*zucht* :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Je moet idd nooit je adem inhouden tijdens een rep, en zeker niet bij een zware, je hebt dan kans dat er adertjes gaan springen, en dat kan hele vervelende gevolgen hebben.
 
heb ik ook last van dat aan en uit in mij oren .

meestal heb ik bijkomend een raar gevoel in mijn neus
 
Ik zal wel eens op mijn ademhaling. Maar bijv. bij bench press is het dus inademen terwijl je naar beneden gaat en uitademen als je naar boven gaat?
 
Peter1987 zei:
Ik zal wel eens op mijn ademhaling. Maar bijv. bij bench press is het dus inademen terwijl je naar beneden gaat en uitademen als je naar boven gaat?

Juist.

Bij zware oefeningen kan je ook gewoon je mond open laat staan, dan kan er geen druk op koppie komen te staan.
 
Peter1987 zei:
Ik zal wel eens op mijn ademhaling. Maar bijv. bij bench press is het dus inademen terwijl je naar beneden gaat en uitademen als je naar boven gaat?


klopt
 
Houdt de regel "uitademen als je kracht moet zetten en inademen als je weer rust hebt" in de oefening aan. Dan is het altijd duidelijk.
 
Back
Naar boven