MuscleMeat

Open Limburgs Kampioenschap Vrachtwagentrekken

Bezoekers in dit topic

koek

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
225
Waardering
11
14 Juni 2009 14:00 uur Albertdingk Thijmplein-Heerlen

Open Limburgs Kampioenschap Vrachtwagentrekken

Onder leiding van Ted van der Parre & Roy van Forst


De vrachtwagen wordt 3 keer getrokken.
Harnas Pull 2 keer en 1 keer hand over hand.

Voor de harnas pull heeft de wagen een gewicht van 30.000 kilo.
Voor hand over hand is het gewicht 7.500 kilo.

Er zijn twee klassementen, namelijk voor de atleten
met een lichaamsgewicht tot 100 kg en een voor de
atleten met een lichaamsgewicht boven 100 kg.

Voor meer info en/of inschrijven: www.thefungames.nl


Deelnemers:

Boven 100 kg:



1. Frank Gerards
2. Richard Dirven
3. FerD. Vader
4. David Panders
5. Rene Hamers
6. Jarno Wonnink
7. Wiel van Boekel
8. Michel Koekoek
9. Boy Oosting
10. Lambert Oosting
11. Marco Nafzger
12. Rico Paardekooper
13. Enzo Tauro
14. Kelvin de Ruiter


Onder 100 kg:

1.Max Blezer
2.Jefrey Meex
3.Dino Delarambelje
4.Teun Tielemans
5.Davy van Houtum


Er zijn nog enkele plaatsen over, dus schrijf je snel in als je mee wilt doen.
info@thefungames.nl
 
Laatst bewerkt:
Ja that's me
 
Nafzger rulezz ! onze wereldkampioen :)
 
deelnemerslijst aangepast.
 
hey michel... zover ik weet doet enzo niet mee en is die zoiezo neit -100 :P greets max
 
Ik heb me ook door Michel Koekoek en Wiel van Boekel laten "verleiden" om mee te doen aan het LK vrachtwagentrekken. Verleden jaar had ik al willen meedoen, maar doordat ik toen tijdens het oefenen uitgleed op glad/nat wegdek liep ik een scheurtje in de achillespees op waardoor ik helaas verstek moest laten gaan.

Pas geleden nog door een heftruck op het werk aangereden en daardoor behoorlijk last van mijn knie gehad.

Ik ben dus gisteren eerst eens gaan "testen" of mijn achillespees en knie het zouden uithouden...want het is toch een behoorlijke belasting.
Maar het ging verder wel vrij redelijk :). Het was wel een vrachtauto van 12,5 Ton, het is afwachten hoe het zal gaan met 30 Ton.

Het is nu 15 jaar geleden (1994 ironmangames in Brunssum) dat ik de laatste keer aan een wedstrijd vrachtwagentrekken heb meegedaan (toen won ik overigens, maar het gewicht was slechts 15 Ton)...ik vind het nu gewoon leuk om nog eens mee te doen...en iedereen zal zijn beste beentje die dag voorzetten. En ik wens alle deelnemers heel veel suc6!

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag, want vrachtwagentrekken is effies net iets anders dan bankdrukken ;)
 
hey michel... zover ik weet doet enzo niet mee en is die zoiezo neit -100 :P greets max


Hey Max, ik heb van Wiel zijn naam doorgekregen. (ik ga er dan ook vanuit dat hij zich bij Wiel heeft ingeschreven.
Ik heb hem bij de +100 kg neergezet, net.
 
Hé "Koek", waarom sta ik eigenlijk in de 100+ kg klasse? :p ;) :roflol:
 
ik zal enzo vanavond even vragen michel maar ben bang dat die niet mee wil doen maar probeer hem wel over te halen... cool dat je meedoet rené !
 
ik zal enzo vanavond even vragen michel maar ben bang dat die niet mee wil doen maar probeer hem wel over te halen... cool dat je meedoet rené !

Ja...het lijkt me leuk om ook nog eens zo'n wedstrijd mee te doen...ik kan me overigens herinneren dat bij de SM van Kerkrade je het hand over hand erg goed af ging...aangezien we geen concurenten zijn (jij doet in -100 mee) heb je wellicht een advies over hoe je dat zo snel voor elkaar kreeg?
Ik ben wel een zware jongen, maar geen snelle jongen ;) (en 7.5 Ton hand over hand is vrij licht, waardoor het dus minder op kracht en veel meer op snelheid/behendigheid aan zal komen).
 
lol was voor mij ook zowat de eerste keer dat ik dat deed :P heb geen tactiek/techniek.... misschien een tip om ook eens biceps te trainen rene :D zo zie je maar dat die ook nog ergens goed voor zijn.... ik denk trouwens dat de meeste de fout maken zich na een stuk of 5 halen nog steeds zo lang mogelijk te maken... maar als de wagen een keer goed rolt moet je gewoon vanuit rug en armen trekken naar mijn mening... met benen erbij heb je er toch geen tijd meer voor ( of het moet al een flink zware vrachtauto zijn die steeds stil licht )... bij kerkrade zag ik dat er veel mensen voor me de vrachtwagen snel aan het lopen hadden... dus ik had zeg maar 5 lange halen en daarna rug + armen.... anders komt dat touw ook van zijn spanning af...

komt wel goed renee ! ... je massa heb je in iig mee en titelverdediger Alex doet ook niet mee :p dus ik gun je de 1e plek !
 
lol was voor mij ook zowat de eerste keer dat ik dat deed :P heb geen tactiek/techniek.... misschien een tip om ook eens biceps te trainen rene :D zo zie je maar dat die ook nog ergens goed voor zijn.... ik denk trouwens dat de meeste de fout maken zich na een stuk of 5 halen nog steeds zo lang mogelijk te maken... maar als de wagen een keer goed rolt moet je gewoon vanuit rug en armen trekken naar mijn mening... met benen erbij heb je er toch geen tijd meer voor ( of het moet al een flink zware vrachtauto zijn die steeds stil licht )... bij kerkrade zag ik dat er veel mensen voor me de vrachtwagen snel aan het lopen hadden... dus ik had zeg maar 5 lange halen en daarna rug + armen.... anders komt dat touw ook van zijn spanning af...

komt wel goed renee ! ... je massa heb je in iig mee en titelverdediger Alex doet ook niet mee :p dus ik gun je de 1e plek !


Dank je Max, voor de tip!
Ik gun jou overigens ook de 1e plek hoor!

Ik zou verder geen uitspraken durven te doen over hoe ik het ervan af zal brengen...er doen jongens mee die daar meer ervaring in hebben als ik.
We doen gewoon ons best, en dan zien we wel waar het schip strand en we maken er verder een leuke dag van! Ik koester de olympische gedachte dat "meedoen belangrijker is dan winnen"...alhoewel winnen ook niet verkeerd is ;)
 
meedoen is belangrijker als winnen ja... maar toch kan ik slecht tegen me verlies helaas :P iig succes aan iedereen
 
Back
Naar boven