MuscleMeat

Operatie Gynocomastie

Bezoekers in dit topic

RicoRecklezz

Novice
Lid geworden
17 mrt 2017
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
Goedendag allemaal,

Ik ben op dit forum gekomen om een situatie van mij uit te leggen, waar ik geen raad mee weet.
Sinds mijn puberteit heb ik al gynocomastie, dus NIET van het gevolg van een kuur oid, ik heb nog nooit gekuurd.
Ik heb al lang pijn aan mijn borstklierweefsel, dus ben ik meer dan een jaar geleden begonnen om er iets aan te doen. Ben langs mijn huisarts gegaan, en de eerste keren dat ik langs ben geweest heeft hij paracetamol en een bepaalde creme voorgeschreven. Nu ligt het probleem aan mijn borstklierweefsel dus had de creme geen effect, en qua paracetamol valt er niet achteraan te slikken. Ook ben ik langs een internist geweest, en de oorzaak van de Gynocomastie ligt dus iig niet aan een bepaalde ziekte of een afwijking aan m'n hormonen.

Kort geleden ben ik verwezen naar een chirurg. Zijn eindconclusie was dat er geen OVERTOLLIG borstklierweefsel aanwezig is, en dat ze mij daarom ook hebben afgewezen voor een chirurgische ingreep.

Ik wil van mijn gynocomastie af. 1. Door de pijn en 2. door hoe het eruitziet, ookal is het een milde vorm, wat 'puffy nipples' bij me veroorzaakt.

Mijn vragen zijn nu:

-Wat moet ik doen? De enige optie lijkt om het door een particuliere chirurg te laten doen, wat natuurlijk superveel geld kost, en ik weet niet of mijn verzekering het gaat dekken als ik net ben afgewezen door een 'officiele' chirurg... Daarnaast ben ik een student van 20 jaar oud, dus als ik ervoor zou kiezen om het door een particuliere chirurg te laten doen, moet het haast wel in termijnen.

Daarnaast: Wat vertel ik aan m'n ouders? Hoe vertel ik hun dat ik alsnog een operatie laat doen voor m'n gynocomastie, ondanks dat een officiele chirurg net heeft verteld dat er niet bij mij geopereerd gaat worden?


Dus het komt er op neer: Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Mvg
 
Als er medisch geen noodzaak is zal je het uit eigen zak moeten betalen. Verder zijn er weinig opties vrees ik.
 
Zit niks anders op dan via een plastisch chirurg te doen en zelf te betalen. Hier op het forum werd weleens een kliniek net over de grens in belgie genoemt. Deze was veel goedkoper dan NL. Weet alleen de naam niet meer
 
ben juist geopereerd door dokter Bosmans van het steenberg
 
Ik zou het toch nog eens via je huisarts proberen. Gewoon enorm aandikken, dat je door de pijn en het aangezicht er van depressief begint te raken, dat je ten einde raad bent enzovoort.

Ze kunnen je geen medische ingreep onthouden omdat zij vinden dat het "niet erg genoeg is", terwijl jij klaarblijkelijk pijn lijdt.
 
Ik zou het toch nog eens via je huisarts proberen. Gewoon enorm aandikken, dat je door de pijn en het aangezicht er van depressief begint te raken, dat je ten einde raad bent enzovoort.

Ze kunnen je geen medische ingreep onthouden omdat zij vinden dat het "niet erg genoeg is", terwijl jij klaarblijkelijk pijn lijdt.

ik kreeg het bij Defensie ook vergoed omdat ik zei dat ik er ''last van had met mijn rugzak dragen''
 
ik ben blij met het resultaat maar 6 weken niet trainen is echt wel kut
 
Ik zou het toch nog eens via je huisarts proberen. Gewoon enorm aandikken, dat je door de pijn en het aangezicht er van depressief begint te raken, dat je ten einde raad bent enzovoort.

Ze kunnen je geen medische ingreep onthouden omdat zij vinden dat het "niet erg genoeg is", terwijl jij klaarblijkelijk pijn lijdt.

Ze kunnen wel volledig terecht de terugbetaling ervan onthouden. Het percentage van mensen die er effectief dagelijks 'pijn' door heeft is zeer beperkt. De rest zijn profiteurs die op kosten van verzekering/maatschappij een cosmetische ingreep willen laten uitvoeren.
 
Ze kunnen wel volledig terecht de terugbetaling ervan onthouden. Het percentage van mensen die er effectief dagelijks 'pijn' door heeft is zeer beperkt. De rest zijn profiteurs die op kosten van verzekering/maatschappij een cosmetische ingreep willen laten uitvoeren.

We betalen de zorgverzekering ook nog niet genoeg... dat zijn de profiteurs :roflol: Ben het tot op zekere hoogte met je eens hoor. Cosmetische ingrepen moet je lekker zelf betalen, als je dat graag wilt moet je dat er ook voor over hebben.

Maar gelet op het verhaal wat TS hier neerzet heeft hij al een redelijk traject met smeerseltjes en pijnstillers achter de rug, welke niet helpen. Hij zou dan ook onder dat "zeer beperkte" percentage mensen kunnen vallen die wel pijn ervan ervaren.

Hij kan ook altijd nog voor een second opinion gaan.
 
Back
Naar boven