Fitness Seller

Opgeblazen buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Ja..... Ik hoor je al afkomen..

Daar kwam ie met z'n artikel over veel eten, en nu zit ie met een uitgezette buik.. hehe

Echt geweldig hoor... :d

Iemand enig idee wat je kan doen tegen het opzwellen van de buik?? Ik heb het niet over vet%, maar over inhoud... Volgens mij zijn het men darmen die opzwellen van een of ander gistingsproces door het aantal koolhydraten dat ik verorb..

Normaal at ik, dus nu even niet meer, 16 boterhammen, middelmaat, rogge per dag op school enkel...

Iemand zelfde ervaring?
 
yep.
Ik gooi het ook op de kh.
Volgende bulk wordt vetrijk, met alleen koolhydraten bij het ontbijt, en rondom de training.
Voordelen aan vet tov koolhydraten: Minder volume per kcal, trekt minder vocht aan (toch?).
Nu de nadelen nog....
 
Ja ik staat zelfs een topic hier ergens ik zal em even zoeken.

Ik had het blijkbaar door te grote maaltijden ineens me buik bleef maar dik. Nu zijn mijn maaltijden kleiner en heb ik minder last van.

Maar zoals in mijn topic al stond .. dat gistingproces dat kan wel eens de boosdoener zijn roggebrood met veel koolhydraten
 
Ja..... Ik hoor je al afkomen..

Daar kwam ie met z'n artikel over veel eten, en nu zit ie met een uitgezette buik.. hehe

Echt geweldig hoor... :d
:grinny::nanner:

t is je maag die uitzet he. de maag past zich aan aan hoeveel je eet. De maag bevat zgn buikvliesplooin die zogren dat de maag van vorm kan veranderen. veel voedsel is per slot van rekening uitzetten vdmaag. dit gaat zover ik weet gepaard met t afscheiden van maagsap (de vertering)

Als je eet en vooral in de bulk dus wordt je maag dus volgestrouwd met voedsel. Hierbij zal de maag kijken of t vast en vleoibaar is. vloeibare voeding wordt doorgestuurd naar de darmen, en vaste voeding word gekneed tot een bepaalde grootte. dus goed kauwen is een pre:)
in een periode van ongeveer 4 uur 3heeft de maag nodig om t eten op te slaan en te verwerken. als je dan nagaat dat je om de 2, 3 uur eet is je maag dus nog bezig met t verwreken van de vorige maalytijd

als je dus weer je volgend emaaltijd naar binnen propt beginnen de maagklieren opnieuw en dan in grotere hoeveelheden maagsap af te scheiden, immers er is meer verwerking nodig. Hierbij wordt de maagwand uitgerekt.
op t eind van de dag is je buik groter dan sochtends.

veel vocht tegelijk zal ook voor een dikke buik zorgen ondanks dat t t gelijk wordt doorgestuurd. mijn pens is t groost na de postworkoutshke. dit heeft volgebns mij ook te maken met de suikers die erin zitten (energie). hierdor wordt dit vocht trager opgenomen ..dacht ik
teveel suikers drinken levert ook de ohzo bekende klotsbuiken tijdnes sporten op. weet iedreeen vast nog wel. dit heeft bwt meer betrekking op (ik geloof) hypertone sportdrankjes:dunno::)

isotoon zijn volgens mij beter bij sporten maar ga alweer oftopic zie ik alweer:):to:


hoop dat ik t goed heb maar not sure:)
 
Ja idd,

Het valt me op dat als ik weinig drink dat ik er ook weinig last van heb..
Tijdens de training durf ik gauw 1.5l water naar binnen smokkelen, wat me opvalt is dat mn buik enorm uitzet.

Heb zo het gedacht dat de koolhydraten, misschien niet enkel de koolhydraten, maar gewoon de hele boel die in je darmen zit, reageert als spons.. Vocht jaagt zich geen weg door het voedsel maar wordt erdoo opgeslorpt -> dikke buik???

Het is maar puur hypothetisch, en dan nog, als het correct was.. Dan hebben we nog steeds geen oplossing...

Weinig drinken lijkt me dan ook geen wijze beslissing... ;)
 
Dikke scheet laten :thumbs:
 
jopiepoekie zei:
Dikke scheet laten :thumbs:

Wel je gelooft het nooit man.. Net toen ik je reply las,
liet ik gooreind daveren...

Serieus :thumbs:

Het doet idd goed, ff stoom blazen kan ech deugd doen, en je buik wordt er een stuk kleiner van. Spijtig kan dit niet op commando.. Het zou handig zijn :fart:
 
Idd

als je in de trein staat naast een oud vrouwtje
dikke scheet laten
en haar vies aan gaan kijken

hahah

Jophinne
 
Back
Naar boven