Fitness Seller

Opgeblazen buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Boddin

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 nov 2012
Berichten
1.147
Waardering
214
Lengte
1m76
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
Beste dbb'ers

Al een tijdje kamp ik echt met een immense opgeblazen buik.. Dacht dat het was van het vele eten en de many carbs tijdens me bulk maar nu ben ik al een tijdje terug wat aan het cutten maar hij gaat gewoon niet weg. Misschien zijn er mensen die dit vroeger ook hadden? Kan dit te maken hebben met voedingsintolerantie of dergelijke?

Stats:
21j
1m76
82kg
12-13% vet?
 
Holle rug? Teveel shakes?

Na verre van holle rug. En neem amper shakes.

Even erbij zeggen dat ik nu tijdens me cut low carb zit met 1-2x in de week high carb days. Dit vooral op benen en soms nog een dag extra.
 
wat hebben shakes er mee te maken?

en aan TS lactose intolerant?'

Nou had er ook aan gedacht. Maar heb geen flauw benul hoe je zoiets kan laten testen. Op een dag drink ik zo'n 450ml melk en eet ik nog eens 250gr platte kaas. Dit zijn nu niet precies duizelingwekkende hoeveelheden, of toch?
 
wat hebben shakes er mee te maken?

Ligt eraan, als ze van B&F zijn :p

Zie toch regelmatig voorbij komen dat teveel eiwit shakes voor toename van buikvet kan zorgen, het had zomaar gekund natuurlijk. Al hoor ik graag dat ik hiermee fout zit want giet zelf ook aardig wat shakes naar binnen!
 
Teveel water drinken kan ook een oorzaak zijn.
 
Even in Myfitnesspall alles invoeren, en kijken hoeveel vezels je binnen krijgt. Als dit er veel zijn (door havermout, fine oats etc..). Kreeg ik ook extreme opgeblazen buik.
 
Ligt eraan, als ze van B&F zijn :p

Zie toch regelmatig voorbij komen dat teveel eiwit shakes voor toename van buikvet kan zorgen, het had zomaar gekund natuurlijk. Al hoor ik graag dat ik hiermee fout zit want giet zelf ook aardig wat shakes naar binnen!

Je bouwt vet op door een te groot kcal overschot, shakes zijn hiervan niet de oorzaak.
 
Nou had er ook aan gedacht. Maar heb geen flauw benul hoe je zoiets kan laten testen. Op een dag drink ik zo'n 450ml melk en eet ik nog eens 250gr platte kaas. Dit zijn nu niet precies duizelingwekkende hoeveelheden, of toch?

ja is meer dan genoeg als je lactose intolerant bent heb zelf last van acne als ik lactose eet
 
Lactose kan je laten testen door een ademtest (oa) te laten doen, maar ik zou eerst zelf gaan elimineren.
Haal alle lactose producten eruit en kijk over 2 weken even of het minder is. Daarna weer langzaam toevoegen. Als het langzaam weer erger wordt, dan kan het eens tijd worden voor bezoekje aan de huisarts.
 
hejje aan de insuline gezeten? (not srs)
 
Een opgeblazen buik kan ook veroorzaakt worden door moslimextremisme.
 
Na ben natty, en zal het even proberen. Heb idd ook wel last van wat uitslag over me hele lichaam.
 
Heb er tijdens de cut zelf ook last van gehad omdat ik ter vervanging van veel eten heel veel (light) frisdrank dronk. Veels te veel vocht en/of koolzuur waardoor m'n buik constant opgeblazen stond. Dacht lange tijd zelf eerst dat 't aan lactose of brood lag o.i.d., weghalen van die dingen veranderde niets, minder met drinken wel.
 
1m76 en 82 kg. Is het niet gewoon vet? Want om dat gewicht te hebben op 12% ben je toch wel beast mode
 
1m76 en 82 kg. Is het niet gewoon vet? Want om dat gewicht te hebben op 12% ben je toch wel beast mode

Train al een heel eindje en heb geleidelijk aan opgebouwd. Vandaar dat het ook bij mezelf was opgekomen om eens te gaan cutten, wat lager in vp en zien wat het opleverde. en 82kg op die lengte valt best mee hoor?
 
2 weekjes geen zuivelproducten nemen, kijken hoe je je dan voelt.
 
Vocht en of gas. Waarschijnlijk door te weinig vezels en tussentijden maaltijden. Beste iedere 2 uur iets kleins eten zodat je darmen blijven werken en geen gassen gaan produceren (die niet weg kunnen ;)) door het stilstaan. Wat betreft de vezels ik zweer bij 2 lepels haverzemelen en 1 a 2 lepels gebroken lijnzaad (of nog beter lijnzaadmeel) per dag. Verwerk het in soep, saus avondeten of gewoon als ontbijt. Dan kook ik het savonds 10min en laat het overnacht staan, gigaportie aangezien het extreem indikt. Sindsdien nooit meer last van een opgeblazen buik, mits ik niet teveel kauwgom verorber..
 
Back
Naar boven