1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

opgeblazen buik!!??

Topic in 'Voeding' gestart door Powerful, 9 apr 2019.

MuscleMeat to webshop

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Calibuilder

Calibuilder Cool Novice

Leuk Bevonden:
    660
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    47kg
    Zo extreem bedoelde ik het ook weer niet. Alleen als alles gekookt was in zijn schema zou hij wel ong 2 L extra vocht binnenkrijgen

2. Calibuilder

Calibuilder Cool Novice

Leuk Bevonden:
    660
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    47kg
    Ik zou echt proberen gwn glas water voor en na het eten te drinken en misschien wat te lopen. Heb soms namelijk ook last van een opgeblazen buik, omdat ik grote maaltijden moet eten in Mn schoolpauzes

3. Steks

Steks Huge Freak Karmaslet

Leuk Bevonden:
    6.718
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Dan hoeft hij daardoor wat minder te drinken.

4. Calibuilder

Calibuilder Cool Novice

Leuk Bevonden:
    660
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    47kg
    3D86781B-2F29-4399-972F-18C75700759E.jpeg 04D1C47D-45CB-4140-9C34-BFF01655131F.jpeg

Broccoli voor/na het wassen (na het wassen is er ook wat van uit elkaar gevallen, denk dat het dat 225 zou hebben gewogen) toename van 12,5% in gewicht door wassen (speciaal voor apfelstrudel)

apfelstrudel vindt dit leuk.
  5. Calibuilder

Calibuilder Cool Novice

Leuk Bevonden:
    660
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    47kg
    Celwand gaat in ieder geval niet breken, er vindt wel plasmolyse plaats. Celmembraan laat los van de celwand. Hierdoor worden de groenten slap.

6. Calibuilder

Calibuilder Cool Novice

Leuk Bevonden:
    660
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    47kg
    Na het koken:

Minimale verandering

image.jpg

fred22 vindt dit leuk.
  7. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.838
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Als t echt aan vocht zou liggen dan zou je het al moeten merken als je een dag een liter minder drinkt.

Er zijn zo nog wel wat dingen die invloed hebben nu ik het zo bedenk.
    -Hoe snel eet je en hoe goed kauw je. Grotere brokken in je maag duurt langer met vertering en kan meer gasvorming geven in je maag. Daarom wordt ook vaak geadviseerd rustig te eten en goed te kauwen
    - Meer vocht bij je eten kan 2 kanten opwerken. Als je goed kauwt is de voeding fijner en dunner en gaat het sneller door je maag heen naar de darmen.
    Kauw je minder goed en drink je erbij dan blijft d evoeding langer in de maag wat ook een opgeblazen gevoel kan geven. Dus zomaar meer of minder drinken zal niet meteen een effect hoeven geven. Ik ken zelfs gevallen van mensen die een liter water bij hun eten namen met als gevolg een dumping --> voedsel wat dus volledig onverteerd door gepusht werd en er binnen een uur weer uitkwam.. van onderen :o
    - Meer/minder zout kan ook veel kanten op werken. Meer zout kan vocht vasthouden. Ik zeg kan want het gaat dan vnl om schommelingen in zout. Als jij je zout inname een beetje gelijk houdt heb je daar geen last van. Daarentegen kan te weinig zout zorgen voor uitdroging met als gevolg dat je lichaam ook vocht kan gaan vasthouden want het zit in nood van vocht. Een ander voorbeeld van iemand die extreem veel zout eet, 5 liter water op een dag drinkt de hele dag zich ongans pist en gortdroog is.. gewoonweg omdat er teveel vocht in het lichaam zit waardoor het vocht wat je drinkt niet meer opgenomen wordt. Minderen in zout werkte hier overigens niet.

Maar al met al zijn er zoveel dingen waar je bloated van kan raken. Maar ik moet zeggen.. brocolli is er wel een waar velen last van hebben. Net als prei, ui en spruitjes.

Het is dus ook vaak een persoonlijke zoektocht helaas. En het enige wat je kan doen is stuk voor stuk dingen skippen en kijken naar het effect.

Mocht je echt denken het is omdat ik veel groente eet. Doe ze met wat olie in een grilpan of oven oid. Meer kcal per 100 gram.. Dan ben je er snel achter in ieder geval.

Nog een klein tipje...eet wat zurigs voordat je gaat eten. Stukje augurk oid. Dat wekt maagsap op waardoor de vertering beter gaat. Zo helpt een lepel azijn over je eten vaak ook al. Zijn kleine dingen die het proberen waard zijn.

8. lienlien

lienlien Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    5.069
    Dat laatste werkt bij mij ook wel: appelazijn bij het eten, bv in een salade; en smaakt nog lekker ook.
    Kende vroeger iemand die overal azijn of citroensap over haar eten deed, enkel en alleen voor de vertering. Voor haar hielp het wel, maar blijft natuurlijk iets persoonlijks...
    uitproberen dus

9. LeanInProgress

LeanInProgress Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    86
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m50
    Massa:
    40kg
    Probeer het eens voor mij maakte het wel echt verschil,.. Ik weet nog wel destijds dat ik naar de dokter ging en zij mij dat blabla husk gaf ofzo voor extra vezels.. Nou ik braaf elke keer het nemen en door de buikpijn heen strijden met de gedachtegang "is mijn lichaam die beter wordt"... Nou na 1 maand was ik het zat, klein dipje at toen gewoon snelle hap dingen zoals brood (weinig vezels) en hoppa buikpijn was binnen 1 week weg. (buikpijn+lucht)

10. amir1121

amir1121 Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    37
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    103kg
    Vetpercentage:
    15%
    Appelazijn in een kuur is gevaarlijk , naar mijn weten ivm oestrogeen.

11. lienlien

lienlien Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    5.069
    Daar weet ik niets van eerlijk gezegd.
    Maar heb ik iets gemist ivm het “kuren” verhaal? Denk niet dat TS dit heeft vermeld...?

12. apfelstrudel

apfelstrudel Monstrous Giant +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    5.637
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    96kg
    Vetpercentage:
    20%
    Misschien komt het door het gist wat in brood zit.

Probeer eens een paar dagen producten met gist te vermijden.

13. LeanInProgress

LeanInProgress Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    86
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m50
    Massa:
    40kg
    Nog noooooooit gehoord.. Wel iets met insuline maar

14. pikachu

pikachu Cool Novice

Leuk Bevonden:
    101
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m72
    Massa:
    65kg
    Vetpercentage:
    20%
    Ik ook negen maanden zwanger, doet soms echt afbreuk aan mijn zelfbeeld, heel vervelend.
    Bij mij werd het juist erger door de lactose vrije producten, zit ook veel suiker in volgens mij.

Ik zou de brocolli en ui om de beurt is een week of 2 drie weg laten uit je dieet, kijken wat het doet. Je moet het wel even volhouden om het goed te testen is mijn ervaring.

Succes

Powerful vindt dit leuk.
  15. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.838
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    In lactose vrije zuivel en shakes niet ;)
    Vooral glutenvrije producten stoppen ze veel meer suiker in....

16. pikachu

pikachu Cool Novice

Leuk Bevonden:
    101
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m72
    Massa:
    65kg
    Vetpercentage:
    20%
    Dat klopt, ik heb dat een vergeleken, echt niet normaal

marina1975 vindt dit leuk.
  17. Calibuilder

Calibuilder Cool Novice

Leuk Bevonden:
    660
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    47kg
    En andere soorten azijn?

18. marina1975

Leuk Bevonden:
    9.838
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Je bent nieuw... Probeer wel de zinnige en serieuze info op te pikken/eruit te filteren.
    Er staat ook veel onzin op internet (in algemene zin.. )

Big Chungus, Steks en Alexsdc vinden dit leuk.
  19. Powerful

Powerful Advanced Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    230
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    102kg
    Vetpercentage:
    14%
    Ik weet het niet meer eerlijk gezegd. Vanamorgen na mijn ontbijt was mijn buik weer opgeblazen. Mijn ontbijt is wel al 1000 kcal.
    Maar toch, ik eet al maanden hetzelfde en zo erg als nu heb ik het nooit gehad.
    Ik wil morgen de noten en pure choco uit mijn kwark halen en eerst de kwark met havermout eten en daarna apart het bakje met noten en de choco.
    Misschien helpt dat. Die opgeblazen buik-middel blijft gewoon de hele dag, alleen smorgens is ie bijna weg maar als ik weer ga eten...

Ik ga eens langs de huisarts, kijken wat ze zegt.

Bedankt voor de tips.

20. Powerful

Powerful Advanced Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    230
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    102kg
    Vetpercentage:
    14%
    Nou wat je zegt, misschien ligt het er juist aan dat ik geen snelle koolhydraten eet? als ik in het weekend mijn junkdag heb of als ik op vakantie ben dan heb ik daar veel minder last van dan wanneer ik "schoon" eet.
    Misschien is brood juist goed voor me, ipv havermout? klinkt absurd maar toch...

LeanInProgress vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie