MuscleMeat

Opgeblazen gevoel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Butcher19

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
2.146
Waardering
17
Lengte
1m65
Massa
70kg
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw trainingsschema samengesteld met een sportleraar op de sportschool. Elke dag (4 dagen in de week) train ik twee spiergroepen. Vandaag waren mijn rug en biceps het doelwit. Ik doe 3 sets en begin met 12reps, de 2de 10 reps en de 3de 8 reps. Bij elke set wordt het gewicht verhoogd, totdat ik het nét aankan. Wat ik wel merk is dat mijn spiergroepen veel intensiever getraind worden.

Toch had ik enkele vragen aan jullie. Na de training had ik een heel opgeblazen gevoel in mijn spieren in mijn armen. Ze waren in ieder geval uitgezet, dat mijn shirtje om mijn armen strakker ging zitten. Ik vraag me af waardoor dit precies veroorzaakt wordt ? Ik heb de zoekfunctie al eens geprobeerd, maar kom niets relevants tegen.

Een andere vraag is: Wanneer train je tot failure, hoe merk je dat aan jezelf ? Ik vind dat nogal moeilijk. Vooral mijn derde set met meer gewicht is heel zwaar en de laatste 2 reps gaan met veel pijn en moeite. Nu vraag ik me af of ik niet verder dan failure aan het trainen ben... Na het trainen heb ik wel een slap gevoel in mijn armen.
Is het wel verstandig mijn biceps zo af te beulen ?
 
zoek eens op ' pomp'

:cool:

ja tuurlijk is het goed, als je armen slap voelen heb je ze gewoon flink op hun donder gegeven, en krijgen ze de prikkel om te groeien.
zorg wel dat je goed voedingsschema hebt, zodat je spieren ook de bouwstoffen krijgen om te kunnen groeien.
 
Ik heb het eetmeter 2002 programma. Nogal handig, waar ik mijn voedingsschema opstel. De volgende verhoudingen heb ik vandaag binnen grekregen. Ik bouw er nog steeds aan:

Lengte: 167
Gewicht: 54 Veel te licht, hoewel mijn bouw echt verre van ecto is, mijn vetpercentage is laag, smalle taille en in verhouding redelijk brede schouders. Veel kleine mensen zijn wat stevig gebouwd

Kcal 2600
Eiwit 234 gram
vet 48 (waarvan 19 verzadigd)
KH 298 (vrees dat dit wat aan de hoge kant is)

Ik heb het idee dat ik nog minstens 400 kcal erbij moet gaan eten. Dat is zo geregeld. Wat extra kwark en avondeten doet al wonderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het eetmeter 2002 programma. Nogal handig, waar ik mijn voedingsschema opstel. De volgende verhoudingen heb ik vandaag binnen grekregen. Ik bouw er nog steeds aan:

Lengte: 167
Gewicht: 54 Veel te licht, hoewel mijn bouw echt verre van ecto is, mijn vetpercentage is laag, smalle taille en in verhouding redelijk brede schouders. Veel kleine mensen zijn wat stevig gebouwd

Kcal 2600
Eiwit 234 gram
vet 48 (waarvan 19 verzadigd)
KH 298 (vrees dat dit wat aan de hoge kant is)

Ik heb het idee dat ik nog minstens 400 kcal erbij moet gaan eten. Dat is zo geregeld. Wat extra kwark en avondeten doet al wonderen.

te weining vetten bro, veels te weinig.
 
Ok bedankt, mijn voedingsschema is nog in ontwikkeling. Ik pas regelmatig wat dingen aan. Dan moet ik dus wat verandering brengen in de hoeveelheid vet. Opzich geen probleem. Met eiwitten en KH zit het dus wel ok. Dan ben ik in ieder geval een heel eind met mijn voedingsschema. Misschien verstandig om de magere producten enigzins te vervangen door de halfvolle producten. Mijn magere yoghurt (niet mijn magere kwark, want daar zitten echt veel eiwitten in) door een half vol product zoals vla-flip ofzo. Daarbij vult dat ook meteen wat calorieën op.
 
Back
Naar boven