MuscleMeat

Opgeblazen nek. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

B-12

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
84
Waardering
0
Ik ben nu weer aan het trainen sinds 2 weken, en
nu zit ik met een probleem.
Ik heb een enorme last van mijn nek, en dan vooral na
het trainen.
Mijn nek is helemaal opgepompt en ik heb het idee dat
er minder zuurstof in m'n hersenen komt op bepaalde
momenten.

Dan word ik ff een beetje dizzy.
Als ik dan ff goed met m'n hoofd draai dan word het wat
minder.
De laatste dagen is het mijn nek, maar het begint ook al
bij mijn kaakspieren en ik krijg er ook hoofdpijn van.

Echt balen.....

Heeft er verder nog iemand hier ervaring mee, of is er
iemand die weet wat daar tegen te doen ??

Ik heb sowieso van mezelf altijd al een forse nek gehad.
Maar dit is niet tof.


Greetz.

B-12
 
Geen ervaring, heb af en toe wel last van mij nek maar neit zo als jou, ik zou toch even naar de dokter gaan.
 
Thnxx anyway !

Ik heb idd al een afspraak gemaakt bij de huisarts.

Greetz.

B-12
 
good luck!!

hou ons op de hoogte
 
Het zou kunnen dat je bepaalde spieren in je hals nogal snel ontwikkeld, en dat deze de bloeddoorstroming van sommige aders wat blokkeerd. Daardoor kom je met een licht zuurstof tekort te zitten in je hoofd. Je bent pas terug aan het trainen, dit verklaard die plotselinge snelle spierontwikkeling. En waarschijnlijk heb je aanleg voor halsspierontwikkeling. Ken zo een paar powerlifters.
Dit is echter maar een vermoeden. Waarom? Op een gegeven moment ging ik veel stiff deadlifts doen om mijn hams beter te ontwikkelen. Hierdoor had ik enorme krampen in de achterkant benen. Bleek de oorzaak te zijn dat mijn hams het bloedtransport van bovenlichaam naar benen belemmerde.
Maar ga toch maar naar je afspraak!
Laat iets weten.
 
Thanxx !

Maandagochtend heb ik een afspraak met de huisarts.
Ik houd jullie op de hoogte !


Greetz.

B-12
 
Originally posted by B-12
Thanxx !

Maandagochtend heb ik een afspraak met de huisarts.
Ik houd jullie op de hoogte !


Greetz.

B-12
\

en???
 
Ik ben dus vanochtend naar de huisarts geweest.

Wat hij vermoedt is dat ik een chronische hyperventilatie heb.
Wat dus betekent dat de verhouding CO2/O2 niet normaal is.
Hierdoor verandert de zuurtegraad van het bloed, waardoor
er uiteindelijk minder zuurstof in de hersenen, organen en
spieren komt. (Heb ik tijdens het trainen niet echt gemerkt!)

Door die chronische hyperventilatie krijg je ook last van stijve spieren,
vooral in de nek, kaken, handen en voeten.

Enkele andere symptomen: hartkloppingen, wazig zien, oorsuizen,
last van de maag, overgevoeligheid voor licht,
bewustzijnsstoornissen (die verklaren mijn "vaagheid"),
misselijkheid, angst, paranoia, nerveusheid door verhoogde
adrenaline afgifte e.d. (De lijst is nog veel langer)

Ik heb mijn bloed laten prikken op : bloedbeeld, bloedbezinking,
bloeddifferentiatie e.d. glucose, iGF, leveresters e.d.

Volgende week dinsdag heb ik de uitslag.

Het is dus geen training gerelateerd probleem.

Greetz,

B-12
 
re: opgeblazen nek

hey B-12

ik herken veel van jou klachten en heb er nog eentje bij, waarvan ik me afvraag of jij het misschien herkent. Als ik een poos stil heb gezeten en dan ga staan, is het net of mn oren dicht gaan zitten. na een seconde of 20 zakt het dan weg. jou beschrijving dat het net voelt alsof de aderen dicht gaan zitten komt erg overeen met mijn ervaringen. ik heb al jaren hyperventilatie, maar heb nooit geweten dat dit hiermee te maken kon hebben, maar het is erg herkenbaar allemaal. ik ben verder goed gezond, maar heb dus wel al jaaaaren veel last van schouders en nek en ook oorsuizen aan de rechterkant. ben daarom onlangs begonnen met het versterken van mn schouders door oefeningen met dumbbells te doen. ik hoop dat het gaat helpen minder schouderklachten te hebben. graag zou ik van je horen of je er iets van herkent,

groeten van nina
 
oh jee, ik zie nu pas dat dit onderwerp al HEEL OUD is
 
Haha, 2004!!! Waarschijnlijk is B-12 nu al een grote hulk met een dikke stierennek
 
SQUAT zei:
Het zou kunnen dat je bepaalde spieren in je hals nogal snel ontwikkeld, en dat deze de bloeddoorstroming van sommige aders wat blokkeerd. Daardoor kom je met een licht zuurstof tekort te zitten in je hoofd. Je bent pas terug aan het trainen, dit verklaard die plotselinge snelle spierontwikkeling. En waarschijnlijk heb je aanleg voor halsspierontwikkeling. Ken zo een paar powerlifters.
Dit is echter maar een vermoeden. Waarom? Op een gegeven moment ging ik veel stiff deadlifts doen om mijn hams beter te ontwikkelen. Hierdoor had ik enorme krampen in de achterkant benen. Bleek de oorzaak te zijn dat mijn hams het bloedtransport van bovenlichaam naar benen belemmerde.
Maar ga toch maar naar je afspraak!
Laat iets weten.
??? Hoe kom je erbij, dat spieren je bloedsomloop kunnen blokkeren (in een gezond lichaam dan)?
Mocht dit al mogelijk zijn, kan spierontwikkeling in 2 weken tijd nooit zo groot zijn, dat er überhaupt iets geblokkeerd wordt, tenzij je het vol met synthol hebt gespoten bijvoorbeeld.
 
Mighty zei:
??? Hoe kom je erbij, dat spieren je bloedsomloop kunnen blokkeren (in een gezond lichaam dan)?
Mocht dit al mogelijk zijn, kan spierontwikkeling in 2 weken tijd nooit zo groot zijn, dat er überhaupt iets geblokkeerd wordt, tenzij je het vol met synthol hebt gespoten bijvoorbeeld.
Ik wou het net zeggen mighty, het lichaam zit echt niet zo brak in elkaar dat je opeens minder doorbloeding krijgt ergens in je lijf door wat spierontwikkeling. Er zit in dat soort systemen zoveel overcompensatie dat dit pas in hele extreme gevallen op kan treden (zware arthrose bijvoorbeeld).
 
amurige zei:
Haha, 2004!!! Waarschijnlijk is B-12 nu al een grote hulk met een dikke stierennek

Hahahaha !
Ik zie inderdaad een hele oude post terug !
Maar om dit af te sluiten......ik heb er gelukkig geen last
meer van en wat het geweest is ? Ik weet het tot op de
dag van vandaag nog steeds niet !

Groet,

B-12
 
Het kan volgens mij wel degelijk trouwens dat doorbloeding vermindert als op een bepaalde plaats de spiertonus te hoog wordt.

Heb een tijdje geprobeerd mijn grip te verbeteren door extra wrist curls etc toe te voegen aan mijn schema. Dit resulteerde er eigenlijk in dat mijn onderarm op rug-dagen NOG eerder verzuurde. Wat nalezen en -vragen deed mij vermoeden dat het wellicht aan verminderde doorbloeding door te hoge spiertonus lag, doordat de spiermembranen niet helemaal zo snel mee wilden als de rest...

Nu heb ik mezelf gewoon aangewend om pas straps te gebruiken als de bb echt uit mijn handen dreigt te vallen en het gaat nu redelijk vooruit... Niet zo hard als ik zou willen, maar dat gaat niets in deze sport :D
 
Back
Naar boven