AndroidHealthClinic

Opgezette buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tigerz

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
353
Waardering
6
Lengte
1m74
beste Bodybuilders,

Ik heb best ( vind ik zelf ) een goed postuur. met ongeveer BF @ 11 a 12% BF. Ik train gemiddeld 3 a 4 keer per week. En eigenlijk weinig Cardio omdat ik wil aankomen.

Nu heb ik alleen heel erg snel last van een opgezette buik. Zodra ik wat gegeten heb is het al gelijk zichtbaar. En het komt er dan ook uit te zien als een wat dikkere buik terwijl dat eigenlijk niet is. ( bier buik vorm zeg maar )

Is hier wat aan te doen, of tegen te doen? Of welk voedsel veroorzaakt dit niet etc?

Buik train ik ook vrij weinig omdat ik niet perce een sixpack hoef, maar gewoon een strakke buik wil ik wel. En heb ik ook als ik weinig eet...

alvast bedankt voor de reacties.
 
Kappen met te veel zuivel en brood heeft voor mij hetzelfde effect
 
kan heel goed een voedsel intolerantie/overgevoeligheid zijn. (niet het zelfde als allergie)
hou eens bij welke maaltijden je het hebt.

veel voorkomende intoleranties/overgevoeligheden zijn:
tarwe (brood, pasta, brinta)
gluten
melkeiwit
lactose (melksuiker)
eieren
sommige soorten groente
histamine (aminozuur in vlees/vis)

maar het kan van alles zijn.
- het kan ook komen door een tekort aan spijsverteringsenzymen.
je kunt eens proberen zo'n potje enzymen te kopen. veel rauwe en kort gestoomde groente eten kan ook helpen.

- ook kan het gewoon zijn dat je te veel volume eet waardoor je maag het lastig krijgt.
- of dat je te veel water drinkt bij het eten waardoor maagsappen te veel verdunnen.

heb je ook andere vage klachten?
 
Kappen met te veel zuivel en brood heeft voor mij hetzelfde effect

Tijdje bijhouden wat je eet en daarbij zeggen wanneer je buik opzet dan kan je beter zicht krijgen of het van een bepaald voedingsmiddel komt.
 
Ik ben helemaal gestopt met brood als carbbron, en heb geen last meer van darmen/maag en geen opgeblazen gevoel meer, ook drink ik nu sojamelk, dus geen lactose
 
Ik ben helemaal gestopt met brood als carbbron, en heb geen last meer van darmen/maag en geen opgeblazen gevoel meer, ook drink ik nu sojamelk, dus geen lactose

wat eet je dan voor carbs?
ik heb namelijk ook last van darmen en eet vooral brood
 
Waar zitten die verteringsenzymen in dan?
 
Bambix, rijst, mie, couscous, havermout (niet teveel want dat werkt ook op m'n darmen)

dat is dus fokt op, je moet dat allemaal bereiden (behalve havermout)
brood kan je zo pakken en eten..
 
denk dat het komt door lactose, heb het zelf als ik veel melk drink en drink nu 2l per dag magere. eens probere een andere zuivelbron denk ik
 
Waar zitten die verteringsenzymen in dan?

in sommige soorten fruit en alle groente(rauw) zitten veel verteringsenzymen.
maar ze worden door je lichaam zelf aangemaakt, wanneer je verkeerd eet (veel bewerkt voedsel zoals brood vleeswaren, kaas enz) kan de productie van enzymen door het lichaam sterk verminderen met verteringsklachten als gevolg
 
Hmm oke, verder heb ik geen rare dingen. Het kan wel zijn dat ik teveel brood / zuivel eet en drink. Want als ik op vakantie ben heb ik er nooit last van namelijk.. wellicht dat ik daar wel het goede binnen krijg.

Kan ik dit ook laten testen toevallig? Dus i.p.v alles te proberen gewoon een test te doen bij de dokter oid wat het kan zijn? Dus of ik iets tekort kom of juist iets meer nodig heb van bepaalde stoffen?
 
Heb ook wel eens een opgezette buik, Joost mag weten hoe dat komt. Ik heb het als ik minder eet dan normaal. Lucht misschien? Vreemd in ieder geval.
 
Heb ook wel eens een opgezette buik, Joost mag weten hoe dat komt. Ik heb het als ik minder eet dan normaal. Lucht misschien? Vreemd in ieder geval.

vast houden van vocht door zout?
veel water gedronken?

heb ook altijd zelfde probleem :mad:
 
Ik dacht in eerste instantie dat er veel rare reacties zouden komen op dit topic. Maar schijnt toch een veel voorkoment probleem te zijn. Ik ga het even goed onderzoeken en navragen om mezelf en wellicht hier meerdere mensen ook te helpen!
 
Heb ook wel eens een opgezette buik, Joost mag weten hoe dat komt. Ik heb het als ik minder eet dan normaal. Lucht misschien? Vreemd in ieder geval.

Zou best wel kunnen, als ik soms merk wat voor gigantische hoeveelheden lucht er soms uit komen :roflol:

Heb t zelf vooral als ik veel melk/havermout/whey eet.. Bij rijst/pasta heb ik t weer niet..

Ach, ik maak me er niet druk om, t is toch winter en vd zomer ga ik wel IF doen en alleen 's avonds eten.
 
Zou best wel kunnen, als ik soms merk wat voor gigantische hoeveelheden lucht er soms uit komen :roflol:

Heb t zelf vooral als ik veel melk/havermout/whey eet.. Bij rijst/pasta heb ik t weer niet..

Ach, ik maak me er niet druk om, t is toch winter en vd zomer ga ik wel IF doen en alleen 's avonds eten.

If is echt chillste wat er is, vooral in vakanties zodat je niet sochtends uit je bed hoeft voor ontbijt ;)

btw schijten jullie ook 3-4 per dag ? :o
 
Back
Naar boven