Fitness Seller

Opgezwollen buik na 40kg gewichtsverlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dönerboer

Novice
Lid geworden
5 feb 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Ik heb een vraagje mbt mijn opgezette buik. Ik ben in de zomer van 2017 begonnen met afvallen. Woog 115 kg toendertijd met een lengte van 1m80, dus nogal flink. Vetpercentage zal rond/boven de 35% hebben gelegen. Ondertussen is het 2019 en weeg ik 77 kg. Mijn vetpercentage laat ik eens in de zoveel tijd meten in de gym met calipers. Die zou nu 14% zijn. Ik neem het grof, maar het zal wel ongeveer kloppen. Op een 'goede dag', in de ochtend die ik mijn bovenste 2 abs, heup botten, v-shape etc als ik flex. Ik neem dus uit gemak aan dat het niet heel veel boven de 14/15% zal zitten.

Dan nu het probleem. Mijn buik hou ik eigenlijk 24/7 in. Laatst vroeg ik me af waarom ik dat eigenlijk doe, en relaxte voor het verschil eens mijn buik, ademde uit, je weet wel. Schijnt dat ding echt 20cm van m'n lichaam af te staan. Zie tijdens het douchen gewoon m'n lul niet meer als ik m'n buik ontspan. :roflol: Dacht eerst dat het nog wat overgebleven vet was, maar het voelt ook gewoon keihard. Kan niks vastpakken ook. Mijn doel toen ik begon af te vallen was 'weer te worden zoals ik was' aka 75-80 kg en daar zit ik nu precies tussenin, dus prima dacht ik. Maar ik heb nooit in m'n leven zo'n opgeblazen buik gehad. En dit is echt al wel langer zo, ongeacht wat/of ik grote meals eet. bf% wil ik nog wel naar 11-12% maar is van latere zorg atm. Heb foto's bijgevoegd en rondgevraagd op reddit (denkt iedereen gelijk dat ik een maag tumor heb :emo:) en in m'n omgeving, en eigenlijk iedereen zegt wel dat ik medische hulp moet zoeken. Dacht eerst ook dat het gewoon bloated was maar het is eigenlijk s'ochtends ook zo als ik hem ontspan.

Hele vage pics maar even snel voor toppa genomen.

Normaal: https://imgur.com/a/0beYAwQ
Relaxed: https://imgur.com/a/egdDgde

Dafuq. Help pls.
 
teveel doner???
 
Krijg je genoeg protein binnen ?
 
Krijg je genoeg protein binnen ?

Ik sta er niet heel erg bij stil moet ik toegeven. Wat zou ik per dag moeten hebben? Dan kan ik daaruit opmaken of ik te weinig binnenkrijg.

Edit: Moet er trouwens ook ff bijzeggen dat ik niet veel sport atm. En ben dus ook aardig wat spiermassa kwijtgeraakt (vrij agressieve cut, was gewoon moddervet dus het enige waar ik aan dacht is vet verliezen - voel me daardoor nu ook nogal 'skinny fat'). Maar ik heb gewoon het idee dat m'n buik gewoon niet klopt. Het is ook keihard. Lijk net zwanger. Beeld je eens een skinny chicks in die 40 weken zwanger is. Zo ziet/voelt het bij mij ook. Als een soort ballon. Als gevolg daarvan zit ik elke dag m'n buik aan te spannen zodat m'n buik niet naar voren staan. Zou toch niet moeten, word er helemaal moe van.
 
Ik zou er mee naar de huisarts gaan.
 
Ik sta er niet heel erg bij stil moet ik toegeven. Wat zou ik per dag moeten hebben? Dan kan ik daaruit opmaken of ik te weinig binnenkrijg.

Edit: Moet er trouwens ook ff bijzeggen dat ik niet veel sport atm. En ben dus ook aardig wat spiermassa kwijtgeraakt (vrij agressieve cut, was gewoon moddervet dus het enige waar ik aan dacht is vet verliezen - voel me daardoor nu ook nogal 'skinny fat'). Maar ik heb gewoon het idee dat m'n buik gewoon niet klopt. Het is ook keihard. Lijk net zwanger. Beeld je eens een skinny chicks in die 40 weken zwanger is. Zo ziet/voelt het bij mij ook. Als een soort ballon. Als gevolg daarvan zit ik elke dag m'n buik aan te spannen zodat m'n buik niet naar voren staan. Zou toch niet moeten, word er helemaal moe van.

Is niet echt een antwoord op te geven waar iedereen het hier mee eens zal zijn.
Maar ieder geval genoeg om geen oedeem te krijgen.
Maar tussen de 1 en 2,5 grap per kilo lichaamsgewicht afhankelijk hoeveel je vraagt van je lichaam is denk ik wel een veilige zone.
 
Ik sta er niet heel erg bij stil moet ik toegeven. Wat zou ik per dag moeten hebben? Dan kan ik daaruit opmaken of ik te weinig binnenkrijg.

Edit: Moet er trouwens ook ff bijzeggen dat ik niet veel sport atm. En ben dus ook aardig wat spiermassa kwijtgeraakt (vrij agressieve cut, was gewoon moddervet dus het enige waar ik aan dacht is vet verliezen - voel me daardoor nu ook nogal 'skinny fat'). Maar ik heb gewoon het idee dat m'n buik gewoon niet klopt. Het is ook keihard. Lijk net zwanger. Beeld je eens een skinny chicks in die 40 weken zwanger is. Zo ziet/voelt het bij mij ook. Als een soort ballon. Als gevolg daarvan zit ik elke dag m'n buik aan te spannen zodat m'n buik niet naar voren staan. Zou toch niet moeten, word er helemaal moe van.
Ik sta er niet heel erg bij stil moet ik toegeven. Wat zou ik per dag moeten hebben? Dan kan ik daaruit opmaken of ik te weinig binnenkrijg.

Edit: Moet er trouwens ook ff bijzeggen dat ik niet veel sport atm. En ben dus ook aardig wat spiermassa kwijtgeraakt (vrij agressieve cut, was gewoon moddervet dus het enige waar ik aan dacht is vet verliezen - voel me daardoor nu ook nogal 'skinny fat'). Maar ik heb gewoon het idee dat m'n buik gewoon niet klopt. Het is ook keihard. Lijk net zwanger. Beeld je eens een skinny chicks in die 40 weken zwanger is. Zo ziet/voelt het bij mij ook. Als een soort ballon. Als gevolg daarvan zit ik elke dag m'n buik aan te spannen zodat m'n buik niet naar voren staan. Zou toch niet moeten, word er helemaal moe van.

Ach, moeilijkste gedeelte heb je gehad, dat is het effectief afvallen.
Mooi moment om clean op onderhoud te gaan eten, of misschien een clean bulk te gaan doen.

Als je 40 kg bent afgevallen heb je met een zwangere vrouw overeen dat je transversus abdominus waarschijnlijk te slap zijn om je organen naar binnen te drukken.
 
Ach, moeilijkste gedeelte heb je gehad, dat is het effectief afvallen.
Mooi moment om clean op onderhoud te gaan eten, of misschien een clean bulk te gaan doen.

Als je 40 kg bent afgevallen heb je met een zwangere vrouw overeen dat je transversus abdominus waarschijnlijk te slap zijn om je organen naar binnen te drukken.

Dat klinkt wel aannemelijk. Zouden die stomach vacuum oefeningen daarbij helpen of is dat weer zo'n broscience?
 
Dat klinkt wel aannemelijk. Zouden die stomach vacuum oefeningen daarbij helpen of is dat weer zo'n broscience?

Ik zou eerst zo en zo even bij de huisarts langsgaan als ik jou was, voor de zekerheid.
 
Ik zou eerst zo en zo even bij de huisarts langsgaan als ik jou was, voor de zekerheid.

Ja zal morgen sowieso een afspraak maken. Op reddit waren ze ook al zo met dokters en huisartsen, word toch een beetje bang nu :roflol:
 
Back
Naar boven