XXL Nutrition

opgezwollen buik (teveel eiwitten??) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
heb een vraagje heb sinds kort een opgezwollen buik gekregen van het trainen/eten het lijkt net zo'n buik van een afrikaantje...



mijn buikspieren zie je nog gewoon dus het zal wss niet liggen aan de hoeveelheid suiker.. dus heb zelf het vermoeden dat het ligt aan een teveel aan eiwitten ...

weet iemand waardoor het komt / en hoe ik er vanaf kom

voedingsschema afgelopen 4 maanden



half 7: brinta 75 gr + 500 ml melk + 30 gr eiwit

10 u: 4 boterhammen kipfilet + 0,75 l water

12u: 4 boterhammen kipfilet + 0,75 l water , 2 stuks fruit, en evt een tussendoortje

3u: 4 botherhammen pindakaas + frisdrank blikje light

5u: shake: 30gr eiwit 30gr dextrojuice + 500 ml water

7.15: avondmaaltijd 100gr vlees,vis of kip + 100gr aardap + 150/200gr groente

8.00 shake 30 gr eiwit

half 9 trainen

half 10 30 gr dextrojuice

10u 30gr eiwit

11u 250 gr kwark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat dikke buikje bij die afrikaantjes wordt veroorzaakt door hongersoedeem waarbij het lichaam juist te weinig eiwitten binnen krijgt. Dus dit zal het wel niet zijn
 
komt doordat je veel voeding eet (koolhydraten) hierdoor is je maag/darmen voller en hou je vocht vast.

bovendien kun heb je twee soorten vet, onderhuids en orgaanvet... orgaanvet zorgt voor een dikke buik/taille.
 
komt doordat je veel voeding eet (koolhydraten) hierdoor is je maag/darmen voller en hou je vocht vast.

bovendien kun heb je twee soorten vet, onderhuids en orgaanvet... orgaanvet zorgt voor een dikke buik/taille.

klopt, en helaas is orgaanvet ook een grote oorzaak van oa darmkanker enz.
:o:(
 
zal daar me eens in verdiepen heb het zelfde probleem
 
Ik heb ondanks mijn lichte gewicht ook een beetje vet op mijn taile en buik, dus waarschijnlijk ook orgaanvet.
De rest van me lichaam is in verhouding best droog namelijk.

:(
 
goed vergelijk om je buik met die van die half verhongerde kinderen te vergelijken, maar goed.
Nee het komt zeker niet van te veel eiwit.
 
bedankt voor reactie's ....

zal is kijken wat ik er aan kan doen met cardio...

en kennelijk heb ik van de week toch iets te zwaar getraind want vandaag was die opzwelling veel minder als van de week. dus dan heb ik waarschijnlijk met bankdrukken de laatste paar herhalingen mijn buikspieren aangespannen
waardoor je sowieso een dikke buik krijgt :p

@olddutch: ja waar moet ik het anders mee vergelijken tis toch zo'n soort buik en weet ook wel dat dat bij die afrikaantjes komt door ondervoeding..
 
btw wat doet dit topic hier? het heet post je fotos. Ik amg toch hopen dat dit niet jou foto is dus laat het ff verplaatse naar voeding ofzo
 
ik heb dat probleem ook, maar komt vaqn mij denk ik van veel te alng al mammoth 2500 te gebruiken, stop er dan ook mee
 
niet zeuren maar eten :) ik heb ook dat probleem maar dat is niet een probleem.
Dat is gewoon veel eten en eten komt in je maag. en dan zet de maag zich even lekker op.

plus bij bijna iedereen zit het meeste vet rond de middel. dus tsja..
heb je ooit iemand gezien met kneiterharde sixpack maar waar de schouders en armen en borst en maar wat bij hangen?;) o ja synthol is ook zo hehe

buikje... beetje mannelijkheid....kan geen kwaad.
 
Komt door de vele hoeveelheid brood(rond 12 snee) en brinta heb ik ook last van. Het is nu alleen iets minder geworden gelukkig. Zodra je stopt met bulken, verdwijnt het ook buikje ook wel denk ik.
 
ik heb wel een dikke en uitgezette buik na het eten!
 
en kennelijk heb ik van de week toch iets te zwaar getraind want vandaag was die opzwelling veel minder als van de week. dus dan heb ik waarschijnlijk met bankdrukken de laatste paar herhalingen mijn buikspieren aangespannen
waardoor je sowieso een dikke buik krijgt :p

Monster redenering.
Zoals eerder gezegd ligt het aan je voeding, van je buikspieren op te spannen ga je geen dikke buik krijgen hoor;)
 
Dit komt voort van je darmen.
 
wel zielig voor die kindjes :(
 
vind het eerlijk gezegd ook nie grappig om hiertussen te vergelijken... waar haal je het lef vandaan
 
Als je zo'n buikje als hierboven hebt eet je niet genoeg. Dit is een teken van ondervoed zijn.
 
Back
Naar boven