XXL Nutrition

Opgezwollen klier ofzoiets in mijn nek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Gisteren nekspieren getraind en had daarna ineens een bult in mijn nek aan de linkerkant.
Lijkt wel alsof er een klier opgezwollen is of zo.
Hij zit bovenaan mijn trapezius waardat mijn nek en schouders samen komen zeg maar.
Heb het maar aan een kant en is best gevoelig.
Wat zou dit kunnen zijn???
Op mijn werk heeft iemand het over een spierknoop ofzo???
 
Laatst bewerkt:
ik heb het vroeger toen ik klein was ietsje hoger gehad.
Doet nog verrekte pijn. Gekregen door een movietje te kijken op de 1ste rij 2 uur lang.

Huisarts had het over een opgezwollen klier. Ik kan me herinneren dat het een paar maanden duurde.

Paar weken geleden had ik aan het uiteinde van mijn linker trapeziusspier, ter hoogte van de schouder een dikke bult. Afgeklemd door het squaten, heeft een 4-tal dagen geduurd maar was heel erg pijnlijk.
 
is het verplaatsbaar? gaat het weg en komt weer terug?
doet het pijn als je het indrukt? (je zegt alleen maar dat het gevoelig is) Voelt het hard aan? Is het duidelijk zichtbaar?

Ik had iets dergelijks alleen linksboven mijn adamsappel grot als een kwartje en duidelijk zichtbaar en voelbaar.
Het schoot elke keer op en neer bij front/military presses en was alleen irritant.
Ging naar de docter om te vragen wat het was (aangezien mijn moeder gelijk begon met mij te stressen over kanker :mad: )
Doctor stuurde mij tegen mijn verwachting in naar het zhuis om het te laten verwijderen voor lab onderzoek met de woorden: je wilt toch weten wat het is? :rolleyes:
Was dus een ontstoken lymfeklier.

Succes bij de doc!!
 
Ik heb het even op de sportschool nagevraagd en het schijnt een bloeduitstorting te zijn.
Wel een flinke dan want hij is groter als een knikker.
Schijnt vanzelf weg te gaan.
 
mischien toch een spierknoop. laat het even goed masseren zodat die knoop "losschiet".
 
beterschap ermee

hopen dat het snel over is
 
Hij zit er nu 8 dagen en bij mijn kaak heb ik ook een kleine versie gevonden.
Hij is iets kleiner geworden maar heeft al een paar dagen dezelfde grootte.
Toch maar even naar de dokter misschien???
Ik moet vrijdag naar de fysiotherapheut, zou die er ook verstand van hebben??
 
Kan een opgezwollen klier zijn,a.k.a. gyno.
Had ik ook onder m'n tepel.
Als het idd een opgezwollen klier is ,is het no problem.
Ga voor de zekerheid toch nog even naar de doktor.
 
Het is nu inmiddels bijna verdwenen.
 
Originally posted by bestoldschool


:rolleyes: :mad:

euhm wat bedoel je met die smileys??
Naar de fysio ga ik trouwens voor mijn schouder.
 
.
 
Laatst bewerkt:
waarom zou een fysio er geen verstand van hebben??
 
Teerhartige zieltjes moeten maar niet verder lezen...

Klinkt naar lymfeklier opzwelling. Dat laatste overkomt me regelmatig in mijn liesstreek die klem komt te zitten bij het zadel als de huid niet goed droog is. Ik poeder me daar meestal ter preventie goed in (talkpoeder) en dan heb ik er geen last van.
Maar het is flink pijnlijk, zelfs zo dat ik nogal eens de zaak bespoedigd heb door een naald te nemen en het bolletje leeg heb geprikt.. er komt dan helder pus (lymfe?) en een beetje bloed uit.. :rologen: doet dan wel pijn maar daarna is het meteen over.

lust je nog een peultje?

Espi, die dat toch niet direct voor je hals zou adviseren voor je naar de arts bent geweest. Immers dit is een eerste keer. (o, ik hoor nu al het gezeur over wond-infecties aankomen.. ach, ik zeg maar zo: als je wat gewend bent, heb je veel weerstand opgebouwd)

PS: talkpoeder zou wellicht ook welkom zijn voor plekken waar een halter tegenaankomt? Van de gymlessen herinner ik me zo'n blok talk waar je je handen mee kon inwrijven..
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by bestoldschool
waarom zou een fysio er geen verstand van hebben??

Ah op die manier, hij had er zeker verstand van maar ik heb dus niet zo`n verstand van fysiotherapeuten over wat ze wel en niet kunnen blijkt wel.
Ik had die nekspier zwaar overbelast en daardoor waarschijnlijk een bloeduitstorting.
Zwelling is nu trouwens helemaal weg.
 
Originally posted by Esperantisto
Teerhartige zieltjes moeten maar niet verder lezen...

Klinkt naar lymfeklier opzwelling. Dat laatste overkomt me regelmatig in mijn liesstreek die klem komt te zitten bij het zadel als de huid niet goed droog is. Ik poeder me daar meestal ter preventie goed in (talkpoeder) en dan heb ik er geen last van.
Maar het is flink pijnlijk, zelfs zo dat ik nogal eens de zaak bespoedigd heb door een naald te nemen en het bolletje leeg heb geprikt.. er komt dan helder pus (lymfe?) en een beetje bloed uit.. :rologen: doet dan wel pijn maar daarna is het meteen over.

lust je nog een peultje?

Espi, die dat toch niet direct voor je hals zou adviseren voor je naar de arts bent geweest. Immers dit is een eerste keer. (o, ik hoor nu al het gezeur over wond-infecties aankomen.. ach, ik zeg maar zo: als je wat gewend bent, heb je veel weerstand opgebouwd)

PS: talkpoeder zou wellicht ook welkom zijn voor plekken waar een halter tegenaankomt? Van de gymlessen herinner ik me zo'n blok talk waar je je handen mee kon inwrijven..


Ik denk dat ik dat echt niet zou kunnen in die bult gaan prikken.
Dan liever sprinkhaneen eten :-P
 
Originally posted by RobbieH
Ik denk dat ik dat echt niet zou kunnen in die bult gaan prikken.
Dan liever sprinkhaneen eten :-P

Maar het is nog minder leuk als zo'n bultje klem komt te zitten tussen jouw en je zadel. Dan maar prikken!
Sprinkhanen schijnen toch een lekkernij te zijn, dus als je liefhebber wordt, is het geen straf.

On-topic. Laat even horen wat het was, zijn we benieuwd naar!

Espi
 
Wat het waarschijnlijk was heb ik al een paar posts hierboven al vermeld, een bloeduitstorting dus.
Tenminste dat vertelde de fysiotherapheut mij.

En sprinkhanen heb ik nog nooit geprobeerd maar ook nog nooit aangeboden gekregen.
Als ik ze zonder veel moeite een keer zou kunnen proberen lijkt me dat wel leuk, maar ga er niet speciaal voor naar een restaurant of zo.
 
Back
Naar boven