XXL Nutrition

Opinie gevraagd, na tegenstrijdige adviezen

Bezoekers in dit topic

ik begrijp niet hoe je met 1600kcal per dag nog kan rechtop blijven staan.. lukt mij amper om 3 dagen op rij 2200kcal te eten.
ik zou gewoon niet zo zeer op die kcal letten, maar zorg er gewoon voor dat je "gezond" voedsel binnenspeelt, en zorg dat je jezelf goed voelt in je vel bij wat je eet. af en toe wat honger lijden kan natuurlijk ook geen kwaad (ik vind het leuk om af en toe bewust honger te hebben omdat ik dan weet dat mijn lichaam vet aan het verbranden is). en als je eet zorg dan gewoon dat je genoeg verzadigd bent, maar overdrijf niet (luchtige maaltijden) ..en eet geen 1600 kcal aan troep, en de rest van de dag dan niet eten.. dat is ook geen goed idee. dit zijn zowat mijn tips om vet te verbranden..

Niet recht op kunnen blijven staan bij 1600kcal?? 1600 is een prima getal, bij een vetpercentage van bijna 30% zou ik zelfs nog dieper gaan cutten. Je hebt alleen maar vet om te verliezen.

Ik ben zelf ongeveer even lang en ben ooit van 95kg fatmodus naar 80kg gegaan dmv keto en IF in drie maanden tijd. Zolang je heel hard lift en genoeg eiwitten binnen krijgt kan je in die periode ook spiermassa kweken.

De combinatie vet verbranden en spiermassa kweken wordt pas echt moeilijk onder de 15%, daarboven kan het tot op zekere hoogte gewoon.

Dit is wat ik deed:
1.Overdag niets eten
2.rond 16:30-17:00 zwaar gaan liften
3. Om 18:00 vlees+groenten eten
4. Voor het slapen kwark

Trainen tijdens het vasten is gewoon te doen, vervolgens eet je vlak na het trainen veel vettig vlees en een groente zoals brocolli voor de vezels. Voor het slapen eet je een eiwit zodat je niet op lege maag hoeft te slapen.

Lifts gingen in deze periode zo goed als lineair omhoog, vet vloog er van af.

Wees niet bang voor een beetje honger, het is eigenlijk een heel mild gevoel. Beetje discipline en je bent zo weer in normale shape.

Je lichaam kan veel meer aan dan mensen denken, ze hebben wel eens onderzoeken gedaan waar ze zwaar obese mensen een jaar lieten vasten, zelfs dat kan gewoon prima.

Mensen overschatten heel zwaar het effect van een lager BMR op vetverlies, rekening houden met een spaarstand is onzin voor gezonde mensen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Niet recht op kunnen blijven staan bij 1600kcal?? 1600 is een prima getal, bij een vetpercentage van bijna 30% zou ik zelfs nog dieper gaan cutten. Je hebt alleen maar vet om te verliezen.

Ik ben zelf ongeveer even lang en ben ooit van 95kg fatmodus naar 80kg gegaan dmv keto en IF in drie maanden tijd. Zolang je heel hard lift en genoeg eiwitten binnen krijgt kan je in die periode ook spiermassa kweken.

De combinatie vet verbranden en spiermassa kweken wordt pas echt moeilijk onder de 15%, daarboven kan het tot op zekere hoogte gewoon.

Dit is wat ik deed:
1.Overdag niets eten
2.rond 16:30-17:00 zwaar gaan liften
3. Om 18:00 vlees+groenten eten
4. Voor het slapen kwark

Trainen tijdens het vasten is gewoon te doen, vervolgens eet je vlak na het trainen veel vettig vlees en een groente zoals brocolli voor de vezels. Voor het slapen eet je een eiwit zodat je niet op lege maag hoeft te slapen.

Lifts gingen in deze periode zo goed als lineair omhoog, vet vloog er van af.

Wees niet bang voor een beetje honger, het is eigenlijk een heel mild gevoel. Beetje discipline en je bent zo weer in normale shape.

Je lichaam kan veel meer aan dan mensen denken, ze hebben wel eens onderzoeken gedaan waar ze zwaar obese mensen een jaar lieten vasten, zelfs dat kan gewoon prima.

Mensen overschatten heel zwaar het effect van een lager BMR op vetverlies, rekening houden met een spaarstand is onzin voor gezonde mensen.

Ik respecteer zeker jou mening, en natuurlijk hoe minder je eet, hoe sneller de progressie. Maar ik blijf toch bij mijn standpunt. 1600kcal aanhouden op lange termijn zou ik nooit aanraden. Maar ik kan wel geloven dat de ene persoon dit makkelijker volhoud dan de andere. (Ik zou het niet kunnen alvast)
 
Niet recht op kunnen blijven staan bij 1600kcal?? 1600 is een prima getal, bij een vetpercentage van bijna 30% zou ik zelfs nog dieper gaan cutten. Je hebt alleen maar vet om te verliezen.

Ik ben zelf ongeveer even lang en ben ooit van 95kg fatmodus naar 80kg gegaan dmv keto en IF in drie maanden tijd. Zolang je heel hard lift en genoeg eiwitten binnen krijgt kan je in die periode ook spiermassa kweken.

De combinatie vet verbranden en spiermassa kweken wordt pas echt moeilijk onder de 15%, daarboven kan het tot op zekere hoogte gewoon.

Dit is wat ik deed:
1.Overdag niets eten
2.rond 16:30-17:00 zwaar gaan liften
3. Om 18:00 vlees+groenten eten
4. Voor het slapen kwark

Trainen tijdens het vasten is gewoon te doen, vervolgens eet je vlak na het trainen veel vettig vlees en een groente zoals brocolli voor de vezels. Voor het slapen eet je een eiwit zodat je niet op lege maag hoeft te slapen.

Lifts gingen in deze periode zo goed als lineair omhoog, vet vloog er van af.

Wees niet bang voor een beetje honger, het is eigenlijk een heel mild gevoel. Beetje discipline en je bent zo weer in normale shape.

Je lichaam kan veel meer aan dan mensen denken, ze hebben wel eens onderzoeken gedaan waar ze zwaar obese mensen een jaar lieten vasten, zelfs dat kan gewoon prima.

Mensen overschatten heel zwaar het effect van een lager BMR op vetverlies, rekening houden met een spaarstand is onzin voor gezonde mensen.

Hangt ervan af hoe actief je bent.
 
Met een agressief deficit gaan de meeste mensen (een uitzondering daargelaten) na een week of drie bingen (als het niet eerder is). Tenzij je traint voor een competitie ofzo, en jezelf goed genoeg kent dat je weet dat je niet gaat bingen, zou ik zeker geen 1600 cal gaan eten.
 
Lees anders eens The Rapid Fat Loss Method van Lyle McDonald over Pretein Sparing Modified Fasting, zalf ff een linkje opzoeken straks. Is ook maar iemands visie, maar werkt wel. Hoe is trouwens je vet gemeten?
 
Back
Naar boven