AndroidHealthClinic

Opkomende gyno buiten kuur om

Bezoekers in dit topic

Onno123

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Tijd geleden dat ik hier wat heb gepost en het waren er ook maar weinig.
Ondertussen 7 trainings jaren verder en 27kg zwaarder.

Afgelopen juli was ik klaar met mijn kuur 200mg Test p eod, 100mg Mast p eod.
Hierbij ook nog gebruikt en een nakuur nolva 20mg pd 4weken lang.
Ik ben nog al gyno gevoelig en had er ook last van gehad maar uiteindelijk is het weg gegaan aan het einde van mijn kuur.

Ik zit alleen met een dingetje,
nu heb ik de laatste tijd vaak een No booster en een pre workout gebruikt.
Het lijkt me sterk dat het daardoor komt maar nu de 2 op zijn kreeg ik ineens weer last van gevoelige tepels.
Vandaag dat is 3 dagen later heb ik al een knobbel ontwikkeld.

Zal ik het nog even aankijken of gelijk starten met nolva?
Arimidex heb ik eventueel snel ter beschikking.

Bedankt alvast.
 
Zou idd nolva pakken, 20mg per dag.
Na een weekje moet t wel voor het grootste deel weggetrokken zijn.
 
Ik denk dat ik dat dan maar ga proberen, al vind ik het wel een beetje apart dat het na zo een tijd alsnog weer opkomt.
 
Als je echt een hard plekje krijgt zou ik het zo snel mogelijk bestrijden idd.
 
Gister avond heb ik 20mg nolva genomen, dat hou ik de komende week aan.
Even aan kijken wat het dan doet.
 
Hallo allemaal,

Tijd geleden dat ik hier wat heb gepost en het waren er ook maar weinig.
Ondertussen 7 trainings jaren verder en 27kg zwaarder.

Afgelopen juli was ik klaar met mijn kuur 200mg Test p eod, 100mg Mast p eod.
Hierbij ook nog gebruikt en een nakuur nolva 20mg pd 4weken lang.
Ik ben nog al gyno gevoelig en had er ook last van gehad maar uiteindelijk is het weg gegaan aan het einde van mijn kuur.

Ik zit alleen met een dingetje,
nu heb ik de laatste tijd vaak een No booster en een pre workout gebruikt.
Het lijkt me sterk dat het daardoor komt maar nu de 2 op zijn kreeg ik ineens weer last van gevoelige tepels.
Vandaag dat is 3 dagen later heb ik al een knobbel ontwikkeld.

Zal ik het nog even aankijken of gelijk starten met nolva?
Arimidex heb ik eventueel snel ter beschikking.

Bedankt alvast.

Ben je bekend met de oestrogeen "rebound" na gebruik van Nolvadex? Wanneer was je laatste injectie en wanneer nam je voor het laatst nolvadex? Heb je ook je bloed laten controleren op hormoonlevels? Als je je bloed niet laat controleren, dan doe je alles puur op de gok. Lijkt me ook niet heel handig.
Besef je overigens wel dat Nolvadex over het algemeen niet het onderliggende probleem oplost, namelijk een te hoog oestrogeengehalte? Daarvoor zou je toch een een AI moeten nemen. Mijn voorkeur is Aromasin.

Ik zou direct beginnen met Nolvadex, om te voorkomen dat het knobbeltje zich verder ontwikkeld. Start met 20mg per dag en verhogen naar 40mg als het nodig is.
Daarnaast zou ik 10/12,5 mg Aromasin erbij nemen om je oestrogeengehalte daadwerkelijk te verlagen.
Bekijk vervolgens dagelijks of het knobbeletje kleiner wordt. Als het niet kleiner wordt of zelfs groter wordt, dan Nolvadex naar 40mg en Aromasin naar 20/25 mg per dag. Zodra je merkt dat het aanzienlijk kleiner wordt, dan kan je de Nolvadex stoppen en Aromasin afbouwen. Aromasin zou ik in ieder geval 4 tot 7 dagen langer door nemen dan Nolvadex.

Het beste is wel altijd om je bloed meerdere keren te laten prikken om te kijken waar je staat en of je hormonen weer in een normale range zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je punt idd ja,
Nolva verhelpt niet het probleem waar het vandaan komt.
AI toevoegen is wel een goed idee maar ik vraag me af kan het weinig kwaad verder want ik gebruik verder geen AAS nu.
Heeft het dan niet allemaal veel meer effect omdat er minder test in mijn lijf is dan met een kuur wat ook minder aromatase betekend.

Eind juni was mijn laatste injectie en omdat het korte esters waren ben ik 3-4 dagen later met nolvadex gestart 20mg per dag voor 4 weken lang.
Eind juli was ik hiermee dus klaar.

Ik ben nogal gevoelig voor gyno.
Dit was mijn 3e cycle en heb er elke keer last van gehad.
Zelfs met mijn 1e cycle winstrol 40mg pd 6weken lang kreeg ik er de laatste weken last van.

Ik heb toevallig laatst bloed geprikt op cholesterol, leverwaarden enz.
Ik vraag me af of ze ook mijn hormonen checken dus even afwachten.

Bedankt van de uitleg met aromasin
Ik denk dat ik er niet aan ontkom om ook een AI te nemen.
 
Ik snap je punt idd ja,
Nolva verhelpt niet het probleem waar het vandaan komt.
AI toevoegen is wel een goed idee maar ik vraag me af kan het weinig kwaad verder want ik gebruik verder geen AAS nu.
Heeft het dan niet allemaal veel meer effect omdat er minder test in mijn lijf is dan met een kuur wat ook minder aromatase betekend.

Eind juni was mijn laatste injectie en omdat het korte esters waren ben ik 3-4 dagen later met nolvadex gestart 20mg per dag voor 4 weken lang.
Eind juli was ik hiermee dus klaar.

Ik ben nogal gevoelig voor gyno.
Dit was mijn 3e cycle en heb er elke keer last van gehad.
Zelfs met mijn 1e cycle winstrol 40mg pd 6weken lang kreeg ik er de laatste weken last van.

Ik heb toevallig laatst bloed geprikt op cholesterol, leverwaarden enz.
Ik vraag me af of ze ook mijn hormonen checken dus even afwachten.

Bedankt van de uitleg met aromasin
Ik denk dat ik er niet aan ontkom om ook een AI te nemen.

Als je tijdens iedere cycle Nolva naast je kuur hebt gebruikt en ook nog als nakuur, dan is het vrij logisch dat je hier telkens last van hebt na de kuur. Zodra je stopt met de nolva kunnen alle opgebouwde oestrogenen (want die blijven zich gewoon vormen als je nolva gebruikt) zich weer gaan binden aan de receptoren en kan je vervolgens de negatieve bijwerkingen ervan ervaren.

Of het weinig kwaad kan? Ik begrijp je vraag niet helemaal. Uiteraard zal het een sneller effect heb dan tijdens je kuur, maar dat is de bedoeling ook lijkt me. Je wil zsm van je gyno af om te voorkomen dat het blijvend wordt.
 
Ik heb nergens verteld dat ik tijdens mijn cycles constant nolva heb gebruikt, ik schreef dat ik het als nakuur heb gebruikt.

De gevoeligheid is nu weg en het is iets kleiner geworden dus dat gaat goed.
 
Back
Naar boven