MuscleMeat

Opleiding / cursus sportvoeding

Bezoekers in dit topic

Reina

Cool Novice
Lid geworden
17 apr 2011
Berichten
226
Waardering
8
Lengte
1m64
Massa
59kg
Ik weet dat het al vaker ter sprake is gekomen, maar wilde hier een soort verzameltopic van maken over de verschillende mogelijkheden om iets over voeding te leren.

Ik wil binnenkort iets gaan doen, in eerste instantie puur voor mezelf, omdat het me interesseert en ik wil weten hoe de vork in de steel zit.

Moet wel naast mijn fulltime baan en trainingen kunnen doen.

De opties die ik middels de zoekfunctie tegen ben gekomen zijn;

LOI voedingsconsulent - 12 maanden, niet specifiek op sport gericht
Basiscursus voeding bij sport - Peter van der Zon, niet geaccrediteerd
Civas - opleiding voedingsdeskundige
BSC Voeding & Gezondheid = hele bachelor opleiding, 3 jaar
HBO Voeding & Dietiek = fulltime 4 jaar

Zijn er meer opties? Of mensen met ervaring op één van bovenstaande opleidingen/ cursussen?
Aanraders?
 
Mbo niv 4: Voeding
Mbo niv 4: Food health & innovation
 
Laatste optie lijkt me inhoudelijk het beste.
 
Nice topic, ik volg.
 
laatste opleiding is wel:

Deze opleiding wordt aangeboden op de vestigingen:
Alkmaar
Hoorn
Schagen


beetje zuur als je in het zuiden van het land woont dus
 
Aub niet die opleiding van LOI. Heb zelf ook oa. gewichtsconsulent gedaan, maar daar wordt je niet veel wijzer van hoor. Het is al wat jaartjes geleden voor me, maar je hoort er een hoop, waar je het niet mee eens zal zijn (toen wel iig.)
En alle respect voor Van der Zon, maar als ik zijn stukken lees in de Sport en Fitness, is hij toch echt een oude wijze man aan het worden, en gaat ook hij niet altijd mee met nieuwere kijk op zaken.
Met minder dan een echte opleiding voor (sport)dietist zul je weinig opschieten ben ik bang, en zul je vooral in de praktijk veel moeten leren en lezen.

Mocht je iets online willen doen, vraag of kijk eens rond op de amerikaanse forums. Wellicht zijn daar beter alternatieven.
En wordt in ieder geval lid van bijv. Alan Aragon's site. Dan leer je een hoop over bijv. voeding en supplementen.
 
Aub niet die opleiding van LOI. Heb zelf ook oa. gewichtsconsulent gedaan, maar daar wordt je niet veel wijzer van hoor. Het is al wat jaartjes geleden voor me, maar je hoort er een hoop, waar je het niet mee eens zal zijn (toen wel iig.)
En alle respect voor Van der Zon, maar als ik zijn stukken lees in de Sport en Fitness, is hij toch echt een oude wijze man aan het worden, en gaat ook hij niet altijd mee met nieuwere kijk op zaken.
Met minder dan een echte opleiding voor (sport)dietist zul je weinig opschieten ben ik bang, en zul je vooral in de praktijk veel moeten leren en lezen.

Mocht je iets online willen doen, vraag of kijk eens rond op de amerikaanse forums. Wellicht zijn daar beter alternatieven.
En wordt in ieder geval lid van bijv. Alan Aragon's site. Dan leer je een hoop over bijv. voeding en supplementen.

OK, super! Dat zijn goede tips!
Misschien kan ik nog wat van die Amerikanen leren! Engels is geen probleem.

Een echte fulltime opleiding naast mijn huidige baan is ondenkbaar momenteel. Ik wilde eerst gewoon een soort basis doen, om te kijken of het me echt genoeg interesseert er ook professioneel iets mee te gaan doen, maar dat is echt toekomstmuziek.
 
Back
Naar boven