XXL Nutrition

opleiding voeding en dietetiek

YuRi

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Doet iemand deze opleiding of gaat iemand deze opleiding volgen eind augustus?
Of misschien is er iemand die deze opleiding al gedaan heeft en mij er wat over kan vertellen.

gtz.

HBO neem ik aan? Ik weet namelijk niet of nog andere varianten van zijn...

Het schijnt iig best zwaar te zijn... ik hoor van sommigen dat het eigenlijk een HBO-opleiding op WO-niveau is. Verder zal je aardig wat presentaties moeten gaan houden. Dit is alles wat ik erover weet.

Originally posted by YuRi
Doet iemand deze opleiding of gaat iemand deze opleiding volgen eind augustus?
Of misschien is er iemand die deze opleiding al gedaan heeft en mij er wat over kan vertellen.

gtz.

ga volgend jaar deze opleiding volgen (althans dat staat in mn planning:)). ben agelopen mei naar open dag in Nijmegen (HAN) geweest en lijkt me wel goede opleiding. ben er wel erg leergierig naar dus dat zit wel goed.

Je kijrgt veel verschillende richtingen en je moet tweemaal stage lopen. 1x in t ziekenhuis en 1x naar keuze.
voor de rest krijg je veel les in scheikunde, je gaat koken, je leert omgaan met patienten via reallife situations (t zgn skillslab, lijkt op een verhoorkamer waar je patienten gaat voorzien van dieetjes,,ook als ze t niet willen dus komt ook nodige communicttue en overtuigingsvaardigheden bij kijken.

mar ik kan wel allemaal info hier neerzetten maar t beste is om een open dag te bezeoken waar ej gerichte vragen aan studenten kan stellen.

1e jaar is iig een propedeusejaar die je moet halen. voor t 1e jaar moet je ook een toets maken mbt scheikunde waar je een cursus voor kan doen als je dat nodig acht..wel aan te raden is gebleken uit meerdere verhalen daar.

je wertk ook nauwkeurig samen met leerlingen fysiptherapie en food en business. verder ook nodige aandacht aan ziekteleer 9erg bealngrijk) bedrijfskunde, alg.natuurwetenschappen, informatica, sociale wetenschappen ed.

Universiteit van Wageningen en Amsterdam hebben ook opleidngen hiervoor

wow das best veel.. ik heb er ook over na zitten denken om na me MBO ICT HBO Voeding en dietekiek te gaan doen. maar nu begin ik toch te twijfelen..

kep Scheikunde op me mavo diploma, maar weet er weinig van ... naja ik zie nog wel :) eerst de MBO afmaken (nog 2 jaar te gaan)

Ik zou na mijn HAVO ook deze HBO opleiding doen, maar iedereen raadde het mij af, want het zou zo'n moeilijke opleiding voor mij zijn. :mad: (ik deed 7 jaar over de havo, vandaar die conclusie)
Toen ben ik maar naar MTS levensmiddelentechnologie gegaan, waar ik het maar liefst 2 maanden heb volgehouden. Was totaal niets voor mij.
Daarna HBO fysio. Weer zelfde geklaag van mijn omgeving.
Dus om iedereen de bek te snoeren in 1 keer gehaald.
Wat nou HBO moeilijk? :mad:

HBO is idd niet zo heel erg moeilijk tenzij je in een van de exacte wetenschappen zit. Motivatie is wel een must. Je moet er gewoon heel erg veel tijd in steken. Heb je andere dingen aan je kop kan je beter een jaartje fulltime gaan werken en dan zal je echt wel gemotiveerd aan je opleiding beginnen. Met je HAVO/VWO papiertje zal je nml een enorme poepbaan krijgen die je na een maand al helemaal de strot uit komt. Daarna wil je echt wel hard studeren! :D

In Wageningen kun je ook voeding studeren aan de universiteit , maar dat is 'uiteraard' onderzoeksgericht.
Ergens wel balen dat ik nooit proefkonijn ben geweest, er wordt nl. bij een bepaald aantal onderzoeken het ondewatergewicht (ergo vet%) bepaald.

HBO kan moeilijk zijn voor sommige 'HAVO' klantjes.. ik kwam van het VWO en deed HLO biochemie. Ik had er geen moeite mee, want ik was de grote hoeveelheid huiswerk al gewend, maar ik heb velen horen 'brommen'.
Naar verhouding had ik het nog bijna makkelijker op de universiteit. Daar moest je echter beter leren plannen omdat je werkbelasting erg golfsgewijs kwam... (dwz af en toe werd het nachtenlang doorhalen).

Espi

ik ben 2 jaar geleden begonnen aan een MBO ICT opleiding na mijn mavo omdat ik toen der tijd heel veel tijd besteedde aan computers (hardware/software)/helpdesk enz.

maar ik ben nu over de helft van mn opleiding en merk dat me interesse toch sterk is veranderd en dat dieet/voeding/t menselijk lichaam etc. mij veeeel meer boeit dan computers enz.

ik ben er 90% zeker van dat ik HBO wil gaan doen na mijn MBO, maar ik denk niet dat ik er genoeg interesse voor heb om op dat niveau door te gaan met een ICT opleiding.

aangezien de groei van ICT-ers steeds groter wordt en dat de ICT-markt nu vrijwel verzadigd is. lijkt t mij denk ik verstandiger om een opleiding te volgen die meer gericht is op voeding/dieetiek/ het menselijk lichaam.

ik was vroeger altijd best goed in biologie als t op eten en organen ging. maar dacht dat ik t vak nooit nodig had dus heb het niet in mijn vakkenpakket gehad. ik zou iets van voedingsadviseur of fysiotherapeut worden, iets waar ik bezig ben met t helpen van mensen of t onderzoeken van voedsel enz.

zou t mogelijk zijn om dus van een MBO ICT opleiding over te stappen naar een HBO voeding opleiding ? (kep een mavo diploma met scheikunde in me vakkenpakket).

Ik heb het op MBO gedaan, stages gelopen in ziekenhuis en andere zorginstellingen. Veel kooklessen en ook lessen in anatomie en ziekteleer.

Krijg vaak ook nog iets over medicijnen en hun werking met voeding. Veel info over insuline etc.

geloof dat vanaf volgend schooljaar de ALO ook een opleiding voeding erbij krijgt.

Originally posted by Diver2000
Ik heb het op MBO gedaan, stages gelopen in ziekenhuis en andere zorginstellingen. Veel kooklessen en ook lessen in anatomie en ziekteleer.

Krijg vaak ook nog iets over medicijnen en hun werking met voeding. Veel info over insuline etc.

en hoe is t jou bevallen?

• Topic Starter Topic Starter
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar

Terug
Naar boven