AndroidHealthClinic

Opleidingsniveau DBB

Wat is je opleidingsniveau?

  • Geen

    Stemmen: 10 4,5%
  • LBO

    Stemmen: 9 4,1%
  • MBO (HAVO/MAVO)

    Stemmen: 43 19,5%
  • HBO

    Stemmen: 113 51,1%
  • WO

    Stemmen: 71 32,1%

  • Totaal stemmers
    221

Bezoekers in dit topic

had je ook gewoon beide + een master kunnen halen in dezelfde tijd :roflol:

Of drie a vier dagen per week zuipen, wijven nken, losgaan en op fantastische vakanties gaan.
 
Heb HBO ingevuld, maar het is eigenlijk Post-HBO
 
Dat vind ik zo raar, mensen die WO kennis hebben en die dan HBO gaan doen

En waarom is dat raar? Ik heb WO kennis, maar als het studeren op de Uni mij niet bevalt (Ik ben gewoon niet zo'n type + de studies waren het allemaal net niet voor mij) waarom zou ik dan perse WO moeten doen? Dan ga ik dus iets met tegenzin doen, daar gaan mijn prestaties alleen maar onder lijden.
Kan ik toch beter HBO doen, wat misschien wat makkelijker is (en minder betaalt straks) maar daar heb ik iig wel plezier!! En dus ook veel meer motivatie om er iets voor te gaan doen.
Bovendien kan ik hierna altijd nog een master op WO niveau gaan doen. Ik zit persoonlijk te denken aan Bewegingswetenschappen.
 
Een HBO diploma krijg je bij een pakje boter, je hoeft geen kennis te hebben om tentamens te halen, wat oude tentamens bekijken en dan ben je er wel. Op een (fatsoenlijke) wo kom je daar niet mee weg, daar moet je daadwerkelijk kennis van zaken hebben om je diploma te behalen. Wo >>> hbo.
 
Een HBO diploma krijg je bij een pakje boter, je hoeft geen kennis te hebben om tentamens te halen, wat oude tentamens bekijken en dan ben je er wel. Op een (fatsoenlijke) wo kom je daar niet mee weg, daar moet je daadwerkelijk kennis van zaken hebben om je diploma te behalen. Wo >>> hbo.

Is niet zo, je hebt soms bij tentamens niet oude tentamens die je kan oefenen
 
Is niet zo, je hebt soms bij tentamens niet oude tentamens die je kan oefenen

Naja, het zal niet altijd zo zijn. Maar bij hbo heb ik het gevoel dat je er erg veel kan leren, maar ook je diploma kan halen zonder enige kennis. Ik heb zelf een hbo werktuigbouwkunde wat in principe best een pittige opleiding was. Ik heb echter veel tentamens gehaald door oude tentamens, open boek tentamens, etc.
 
Een HBO diploma krijg je bij een pakje boter, je hoeft geen kennis te hebben om tentamens te halen, wat oude tentamens bekijken en dan ben je er wel. Op een (fatsoenlijke) wo kom je daar niet mee weg, daar moet je daadwerkelijk kennis van zaken hebben om je diploma te behalen. Wo >>> hbo.

WO ook, al zal je rechten dan wel zo een simpele studie vinden dat het een uitzondering is op de regel. :D Dat valt dan vast onder de noemer onfatsoenlijke WO.
 
WO ook, al zal je rechten dan wel zo een simpele studie vinden dat het een uitzondering is op de regel. :D Dat valt dan vast onder de noemer onfatsoenlijke WO.

Naja het ligt natuurlijk erg aan je eigen instelling en wat je wil leren op een opleiding. Ik weet wel dat ik op mijn wo studie tentamens alleen kon halen als ik daadwerkelijk hard studeerde en de stof beheerste. Maar dat zal per studie verschillen.
 
WO ook, al zal je rechten dan wel zo een simpele studie vinden dat het een uitzondering is op de regel. :D Dat valt dan vast onder de noemer onfatsoenlijke WO.

Is het echt zo simpel? Hoor vooral dat het erg saai is van iedereen.. Begin er dit jaar mee, lijkt mij wel interessant en als het een walk through the park is, vind ik het niet erg ;)
 
Een HBO diploma krijg je bij een pakje boter, je hoeft geen kennis te hebben om tentamens te halen, wat oude tentamens bekijken en dan ben je er wel. Op een (fatsoenlijke) wo kom je daar niet mee weg, daar moet je daadwerkelijk kennis van zaken hebben om je diploma te behalen. Wo >>> hbo.

Ik heb bijna al m'n studiepunten te danken aan het 1 a 2 dagen van tevoren de oude tentamens te leren :roflol: En dat is wo (informatica) overigens.
Is echt een hele simpele, maar efficiente strategie.
 
Ik heb bijna al m'n studiepunten te danken aan het 1 a 2 dagen van tevoren de oude tentamens te leren :roflol: En dat is wo (informatica) overigens.
Is echt een hele simpele, maar efficiente strategie.

Welke uni zit je? En het kan natuurlijk zijn dat je erg slim bent.
 
Welke uni zit je? En het kan natuurlijk zijn dat je erg slim bent.

vrees dat dat niet veel uitmaakt, ook op mijn school zijn de examens van ongeveer 8 vd tot nu toe 20 vakken niet meer dan een willekeurige permutatie van de vragen van de vorige jaren.

edit: sterker nog, bij 2 vakken kregen we papieren met alle mogelijke examenvragen van de prof zelf:D (1 iemand lost ze op, rest kopieert en je hoeft geen **** te doen)
 
Laatst bewerkt:
HBO management
 
Ik heb bijna al m'n studiepunten te danken aan het 1 a 2 dagen van tevoren de oude tentamens te leren :roflol: En dat is wo (informatica) overigens.
Is echt een hele simpele, maar efficiente strategie.
Ooit bij EWI Optimal Control Theory gevolgd, dat werkte toch niet zo :mad:


Nooit HBO gedaan, dus geen mening over. Hoor wel van anderen dat de overstap heel pittig is, dus zal wel aanzienlijk verschil in zitten.
 
Nooit HBO gedaan, dus geen mening over. Hoor wel van anderen dat de overstap heel pittig is, dus zal wel aanzienlijk verschil in zitten.

eigenlijk is het onderscheid heel simpel.
HBO creeert zeer effectieve machines, WO kritische, weerbarstige zielen. Het heeft alletwee zijn voor- en nadelen.
 
Back
Naar boven