XXL Nutrition

Oplichting via marktplaats etc?

  • Topic starter Ryu
  • Startdatum
  • Reacties 54
  • Weergaven 2K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Ryu

MMA Fighter
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Lid geworden
6 apr 2003
Berichten
13.575
Waardering
103
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Ik had er vandaag een discussie over.

Hoe is het mogelijk om genaaid te worden via marktplaats? Ik las het enkele weken geleden ook weer hier op dbb, maar je hebt toch altijd de bankrekening en naam gegevens van zo persoon?

Als je een naam+achternaam+bank en plaats hebt dan kan je dit toch zo achterhalen? Of kan je tegenwoordig ook een compleet andere naam en plaats vermelden, terwijl de het rekeningnummer hetzelfde blijft?

Ik bleef erbij dat je gewoon de gegevens kan achterhalen via de bank, maar een medestudent zei dat alle gegeven prive zijn en je dus nooit een adres etc kan achterhalen met alleen die gegevens.

Iemand teveel CSI gekeken en weet de oplossing?
 
Alsof informatie over diegene wat uitmaak...

Misschien nadat je bent opgelicht...
 
De bank werkt hier niet aan mee. Ze zullen nooit gegevens van hun klant openbaar maken.

Dus ook al heb je zijn rekeningnummer heb je nog niks.
 
Als je echt dure shit koopt via marktplaats moet je eigenlijk gewoon langsgaan.
 
Een ex van me (blond ja) heeft ooit geld overgemaakt naar iemand omdat ze dacht dat ze 2 i-pods toegestuurd zou krijgen. I-pods kwamen nooit en geld foetsie, politie kon niets doen vanwege wet op privacy en dat soort gelul. Ging om een postbankrekeningnummer waar geen reet mee te doen viel wat betreft info, ook via de gsm waarmee ze contact heeft gehad met 'm was weinig mee te beginnen.
 
Alsof informatie over diegene wat uitmaak...

Misschien nadat je bent opgelicht...

Nou, ik las hier dat iemand genept was voor Ipods ofzo. Ik zou het ook niet pikken als ik voor 200€ genept wordt.

Maar ik zat dus blijkbaar verkeerd, aangezien de bank dus niks vrijgeeft.
 
Een ex van me (blond ja) heeft ooit geld overgemaakt naar iemand omdat ze dacht dat ze 2 i-pods toegestuurd zou krijgen. I-pods kwamen nooit en geld foetsie, politie kon niets doen vanwege wet op privacy en dat soort gelul. Ging om een postbankrekeningnummer waar geen reet mee te doen viel wat betreft info, ook via de gsm waarmee ze contact heeft gehad met 'm was weinig mee te beginnen.

En de naam dan van de rekening? Ik kan mij toch niet voorstellen dat zo oplichter zijn eigennaam gebruikt?
 
het kan natuurlijk ook zo zijn dat je wordt genaaid als je dingen cash afrekent als je iemand ontmoet met de overdracht van spullen. Dat het bijv gestolen is ofzo...
 
Het word altijd nagechecked als het bankrekeningnummer op het de naam van het persoon staat die jij hebt ingevuld .

Daarnaast is er meestal bij bepaalde producten enkel sprake van oplichting . Bijvoorbeeld ipods en playstations ... vaak de duurdere elektronische apparaten . Vind zelf ook erg vreemd als je zoiets op marktplaats koopt, voor de garantie etc . Dus daarom kan je beter dit soort shit mijden . Zeker als het persoon heet : Ali, Bombali, Nouri, Mohammed, Guus en Barrie.
 
Je gaat toch ook geen geld sturen naar iemand die je niet kent? Dan smeek je bijna om opgelicht te worden.
 
het kan natuurlijk ook zo zijn dat je wordt genaaid als je dingen cash afrekent als je iemand ontmoet met de overdracht van spullen. Dat het bijv gestolen is ofzo...

Dat risico is er idd altijd. Er komt ook een stukje gevoel/mensenkennis bij kijken.
 
Je gaat toch ook geen geld sturen naar iemand die je niet kent? Dan smeek je bijna om opgelicht te worden.

Tuurlijk wel, zelf ook vaak genoeg gedaan en altijd netjes ontvangen gekregen . Hoe wou jij iets kopen op marktplaats dan? alleen van bekende :eek:
 
Het word altijd nagechecked als het bankrekeningnummer op het de naam van het persoon staat die jij hebt ingevuld .

Daarnaast is er meestal bij bepaalde producten enkel sprake van oplichting . Bijvoorbeeld ipods en playstations ... vaak de duurdere elektronische apparaten . Vind zelf ook erg vreemd als je zoiets op marktplaats koopt, voor de garantie etc . Dus daarom kan je beter dit soort shit mijden . Zeker als het persoon heet : Ali, Bombali, Nouri, Mohammed, Guus en Barrie.

Dus dan storten ze het gewoon op een andere rekening dus? Of gebruik je alleen de eerste letters zoals bv. Dhr A. W en dat zou dan arie willem zijn ofz.
 
volgens mij als ik hier op zou reageren zou ik ook genaaid worden

Ik heb mijn auto te koop staan op autoscout24 AutoScout24: ocassion / gebruikte auto / gebruikte wagen

Havijn krijg ik vandaag een e-mail van een Duitser die mijn auto wil kopen

hij vraagt dus wat mijn laagste prijs is ik mail dat hem krijg 1 1/2 later dit mailtje terug:

Hello,

Thanks for your message,well am OK with the price you want to sell this and i can assure you that am ready to buy this from you asap....but i have an associate who is base in Germany and he will be the one to make payment available to you on my behalf by (Euro Cheque) from Euro bank,so if you are OK with this then i suggest you get back to me with the below details so that i can forward that to my associate to get the Cheque issue and send to you asap:

Full name to be written on the Cheque:

Full contact address where the Cheque will be received by you:

Zip Code :

City :

Phone number's such as Mobile ,home number and office number:

Also know that at the moment my associate can not make payment to you by bank transfer as presently he is away from home but he can send you Cheque from where he is right now so if you are OK with this,then get back to me asap with the details so that the Cheque payment can be issue and send to you asap.As regards the shippment,this will be handle by my shipping agent man who will come for the pick up after you have received the money from the Cheque that will be send to you by my associate...

Dit vertrouw ik dus egt niet volgens mij een vette oplichter!!!
 
ik koop regelmatig via internet ,marktplaats of forums
via marktplaats,probeer ik langs te gaan dat is altijd beter ! verzenden zou ik nooit doen.
als ik iets via een forum koop(auto onderdelen) dan zijn er gegevens van die persoon bekend, of ik voeg deze persoon toe aan msn. en meestal laat ik het dan ook nog verzenden. mocht het misgaan, er is altijd wel iemand die hem kent op zo,n forum.
tis nog altijd goed gegaan moet ik zeggen.
 
ik heb gister ook wat op marktplaats gekocht ga het zo ophalen maar jullie maken me bang haha:P
 
Als je aangifte doet dan kan de politie meen ik wel bankgegevens opvragen.
 
Ik deed ook shit verkopen via Marktplaats
 
Tuurlijk wel, zelf ook vaak genoeg gedaan en altijd netjes ontvangen gekregen . Hoe wou jij iets kopen op marktplaats dan? alleen van bekende :eek:
Langsgaan met de auto oid?
 
Back
Naar boven