AndroidHealthClinic

Oplossing Biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

doritej

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
46
Waardering
0
Standing Barbell Curl
Doel: de ontwikkeling van de biceps

Uitgangspositie
Ga rechtop staan, met de voeten op heupbreedte. Pak de barbell onderhands vast, houd de ellebogen in je zij, armen gestrekt en handen op schouderbreedte.

Uitvoering
Buig de onderarmen krachtig zodat de barbell tegen de bovenkant van de borst komt. Laat de halterstang rustig weer zakken. Houd van begin tot eind de bovenarm stil in de dezelfde lijn als het bovenlichaam.

Ademhaling
Adem uit terwijl je de barbell naar je borst brengt. Adem in bij het laten zakken van de barbell.







Concentration Curls
Doel: de ontwikkeling van de buitenkant van de biceps

Uitgangspositie
Ga op een bankje zitten. Pak 1 dumbbell in je rechterhand. Zet je elleboog in je rechterknie. Houd je arm in een hoek van 90 graden.

Uitvoering
Buig je onderarm naar je schouder. Span aan en laat het gewicht weer rustig zakken naar de uitgangspositie.

Ademhaling
Adem uit terwijl je de dumbbell naar je schouder brengt. Adem in terwijl je de dumbbell laat zakken.







Lying / Incline Dumbbell Curls
Doel: de ontwikkeling van het bovenste deel van de biceps

Uitgangspositie
Stel een bankje schuin in. Ga op het bankje liggen. Neem een dumbbell in elke hand. Laat je armen langs je lichaam hangen.

Uitvoering
Houd de bovenarmen stil en buig de onderarmen richting je schouders. Laat de gewichten rustig weer zakken tot in de uitgangspositie.

Ademhaling
Adem uit terwijl je de dumbbells naar je schouders brengt. Adem in terwijl je de dumbbells laten zakken.







Preacher Curls
Doel: de ontwikkeling van het onderste deel van de biceps

Uitgangspositie
Ga op een zogenaamde preekbank zitten. Pak een halter beet met je handen 30 cm uit elkaar en met je handpalmen van je lichaam afgekeerd.

Uitvoering
Beweeg de halter langzaam omhoog tot aan je kin. Met je armen 30 cm uit elkaar op de preekbank terwijl je je polsen recht houdt laat je de halter zakken tot je armen volledig gestrekt zijn. Terwijl je je polsen recht houdt beweeg je de halter weer omhoog tot deze bijna je kin raakt. Laat het gewicht op zijn hoogste punt als het ware op je armen vallen.

Ademhaling
Adem uit als je de halter richting je kin brengt. Adem in als je de halter laat zakken.




Ik ga die zeker proberen voor buitenkant van de biceps maar we zulle zien :)
ik hoop dat ik hier nog een paar mense mee heb kunne helpe
 
Waar heb je dit vandaan..en wat is je vraag?
 
sticky poging :dunno: :scratch: ???
 
wauw ! bedankt voor de tip

Moet je al die oefeningen trouwens in één training doen? Of gewoon iedere dag eentje?
En gaan dan je armen daar niet dikker van worden?
 
Goede oplossing!
 
Ik ga die zeker proberen voor buitenkant van de biceps maar we zulle zien :)
ik hoop dat ik hier nog een paar mense mee heb kunne helpe

nu jij mij geholpen hebt, zal ik jou ook maar helpen:

1 September - 1m 72 - 68.4 kg
13 december - 1m 72 - 70.5 kg
14 januari - 1m 72 - 71.4


Beginn training . 1 september (ongeveer )

Doelstelling grote vakantie , (julie) 75 a 77 kg
1 rm
bp = 82.5 kg
Dl = nog geen maximum geprobeert :)
sqaut = 90 Kg

het vetgedrukte: zoek de fout
het onderlijnde: ofwel schrijf je alles met hoofdletter, ofwel alles zonder. maar niet mixen.



graag gedaan.:kiss:
 
geprobeerT :s
 
goh zag ik er nog een over het hoofd ook :D
 
Lying / Incline Dumbbell Curls
Doel: de ontwikkeling van het bovenste deel van de biceps

Is dat net zoiets als het binnenste deel van mijn borstspier ?
 
goed topic, ik snapte al geen reet van mijn biceps..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven