MuscleMeat

Oplossing cellulitis?

Bezoekers in dit topic

Tweetyke

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2010
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
50kg
Na bij verschillende instituten navraag gedaan te hebben ivm cellulitis, heb ik vernomen dat lipo-sculptuur/suctie geen oplossing biedt tegen cellulitis. Sinds 1,5 jaar doe ik endermologie, maar ook hier zie ik geen resultaat van. Bekijk bijlage 200696 Ook heb ik gehoord van een dermatologe dat mesotherapie slechts geringe resultaten zou boeken (zij is daarom gestopt met deze behandeling), terwijl een andere dermatoloog beweerde dat dit wél heel efficiënt is.

Heeft iemand ervaring met mesotherapie of een andere methode (vacuümstep,...)? Bekijk bijlage 200697

Ps: Ook sport ik 3x/week (Ubound), drink ik voldoende water, slik ik kruidentabletten, smeer ik cremes enzoverder...
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idee wat mesotherapy is maar het zal wel onzin zijn.

Het enige wat cellulitis kan verminderen is verandering in waterbalans en vetverlies (vetverlies heeft sowiezo een effect op waterbalans dus...). Sodium, kalium, water, caffeine, alchohol etc hebben allemaal een effect.

Probeer sodium inname te minimaliseren en veel kalium icm met dat veel water drinken. Mogelijk dat dat een effect heeft.

Cremes, kruiden, pilletjes kan je helemaal mee stoppen want het werkt gewoon niet.
 
Bedankt voor je reactie.

Mesotherapie is de onderhuidse injectie van microdosissen "actieve bestanddelen" (oa Mannitol / Buflomidil / Theophyline / Silicium / vit.C
Phosphatidylcholine) met als doel de plaatselijke bloedcirculatie te verbeteren en de vetcellen te ledigen. Dit zou zich uiten in een vermindering van cellulitis of overtollig vet.

De kruidentabletten die ik inneem bevatten kalium & ijzer, dus ik dacht (hoopte) dat dit ook wel een (al dan niet gering) effect zou hebben.
 
misschien echt een superrare en simpele reactie, maar zo'n speciale massage borstel die helpt dus mooi wel bij mij!!
 
Bindweefselmassages kunnen wel positief werken.
 
Massage schijnt ook de enige reden te zijn dat sommige cremes wel werken, die moet je vaak tweemaaldaags stevig inmasseren :D

Voor andere tips houd ik me aanbevolen...
 
Zelf heb ik hier niet zoveel verstand van, maar heb er laatst wel een (misschien interessant voor jou) stukje over gelezen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/22944-cellulitis-verminderen-en-verwijderen.html


Thanks, alle tips zijn welkom! ;)

---------- Toegevoegd om 19:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

misschien echt een superrare en simpele reactie, maar zo'n speciale massage borstel die helpt dus mooi wel bij mij!!


Die ga ik me morgen dan maar meteen aanschaffen. :p

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Bindweefselmassages kunnen wel positief werken.

Mja, doe dat nu al 1,5 jaar (eerst enkele keren/week en nu 1x/maand om te 'onderhouden') maar helaas met zeeeeer weinig tot geen resultaat. Ga het eens dagelijks proberen met zo'n massageborstel...
 
Nogmaals: schoon eten (geen geraffineerde suikers), hard trainen, weinig zout, niet roken . Sporten is 1 van de beste bloedsomloop verbeteraars, helaas heeft dit bij mij onvoldoende effect gehad omdat ik altijd heb gerookt en slecht heb gegeten.

Ik weet niet of er vrouwen zijn die er helemaal vanaf zijn gekomen (bij mij zie je het over het algemeen pas als je de huidplooi bij elkaar knijpt), je ziet het soms ook pas als mensen hun benen over elkaar doen bijv. Dit is ook zo bij slanke/magere vrouwen.

ps. Dit stukje vond ik wel een goeie!

alsu!

Ow en dan nog 1 ding, mocht je je geld weg gaan gooien aan dure middeltjes en apparaten.. probeer eerst met koffiedik op je huid te smeren.. ik heb meerdere verhalen gehoord dat dit prima werkt! Nu geloof ik überhaupt niet echt in cremes (de huidwand is zo dik dat er toch geen vitamines doorheen kunnen), maar het maakt je huid vaak wel lekker zacht haha.

Inleiding:

Als op een feestje het onderwerp cellulite ter sprake komt, hoor je regelmatig “Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat jij nog cellulite hebt? Het zijn voornamelijk de vrouwen die het zich afvragen. Iedereen om ons heen is bezig met hun uiterlijk, zonder dat ze er echt lichamelijk mee bezig zijn.

Je hoeft maar een stukje reclame of tell sell programma te kijken en er is wel een middeltje om cellulite tegen te gaan. Werkt dit ook daadwerkelijk? Later kom ik hier op terug.

Van je cellulite afkomen is mogelijk, maar wat de reclames ook beloven, het kost je veel moeite en tijd.

Succes


Groetjes,

Bas Nijnens
Sport-instructeur
Pedagoog


Voor een groot deel komt dit artikel uit XL instructeurs uit 2005



Wat is cellulite?

In tegenstelling tot wat vaak gedacht en gezegd wordt, wordt cellulite niet veroorzaakt door overgewicht. Vrouwen hebben er het meeste last van. Cellulite komt bij zowel vrouwen met overgewicht als vrouwen met een normaal gewicht voor. Zelfs zeer slanke vrouwen kunnen last hebben van cellulite. Vaak is cellulite erfelijk bepaald (balen!)

Doordat vetcellen in het onderhuidse vetweefsel toenemen worden er bobbels gevormd door clusters verkleefde vetcellen. Door een verslechterde bloedcirculatie en afvoer van vocht, verharden de onderhuidse celclusters . Doordat de huid teveel vocht vasthoudt, ontstaat een hypertensie (verhoogde spanning) van de huid. Hierdoor krijg je bobbeltjes en putjes in de huid. Inactief vetweefsel wordt ingekapseld. Helaas heeft elke vrouw te maken met verkleving en verharding van vetcellen, vrouwen hebben nu eenmaal tijd een vetreserve op heupen en dijen.

Het grootste probleem ligt daar ook niet. Dit in tegenstelling wat je “normaal gesproken†meekrijgt in de media. Het probleem ligt in het vasthouden van teveel vocht. Vergelijk het maar met een fietsband: een normaal opgepompte fietsband zal alle oneffenheden van de straat opnemen. Maar als je je fietsband te hard oppompt, voel je elk steentje. Als de huid opgepompt is doordat het teveel vocht vasthoudt, worden onderhuidse vetcellen zichtbaar


Cellulite heeft 2 oorzaken:

1. Inactief vetweefsel verhard.
Probeer meer te gaan sporten. Door meer te gaan sporten (krachttraining en conditietraining) zal de bloedcirculatie weer beter worden

2. De huid houdt teveel vocht vast
Wacht even voordat je stopt met drinken. Onderhuids vocht heeft niets met waterconsumptie te maken.

Over het algemeen is oorzaak 1 goed aan te pakken. Het is echter oorzaak 2 wat de zwaarste strijd zal gaan worden.


Boosdoeners

Boosdoener 1: Zuivel

Het wordt dus een gevecht tegen onderhuids vocht. Amerikanen hebben er een mooi woord voor: puffy. Teveel onderhuids vocht zorgt ervoor dat de huid iets opgezwollen is. Niet erg, maar ook niet mooi. De oorzaak ligt niet voor de hand: we krijgen allemaal teveel geprepareerde aminozuren binnen via onze voeding. Klinkt ingewikkeld en, helaas, dat is het ook. Doordat veel voedingsmiddelen door middel van verhitting worden geconserveerd (pasteuriseren en zuivel bijvoorbeeld), worden verschillende aminozuurketens beschadigd. Deze beschadigde aminozuurketens, worden niet meer door de spieren en andere organen opgenomen en belanden uiteindelijk in de huid, waar ze extra vocht vasthouden. Als je heel strikt wilt zijn, zul j dus minder zuivel tot je moeten nemen. Dit maakt eeng ezonde, vetarme en koolhydraat geceontroleerde voeding echter niet makkelijker. Bijvoorbeeld met magere kwark: dit voedingsmiddel heeft veel voordelen: hoog in eiwit en laag in koolhydraten en vet. Gemixt met wat fruit en eventueel een beetje muesli een topontbijt. Veel mensen hebben baat bij magere kwark, ook op de langere termijn. Je zult dus bij jezelf na moeten gaan of het je wel waard is om te stoppen met veel zuivel (dus ook kas).

Ik weet het is een erg dubbel en irritant. Om af te vallen is dit goed en om cellulite te verminderen moet je opeens wat anders gaan doen.


Boosdoener 2: Zout

Bekend is dat zout een vochtvasthoudend effect heeft. Een hoge zoutconsumptie is sowiso af te raden, ook als er geen cellulite aanwezig is. Zorg voor een minimale extra zoutinname. Overal zit zout in tegenwoordig, stop dus met extra zout te gebruiken.


Boosdoener 3: de Pil

Als je de mogelijkheid hebt om met de pil te stoppen dan zou ik dat doen. Nee, ik wil je niet meer kinderen bezorgen, aangezien een zwangerschap ook niet echt goed is voor de gladde huid, maar dat terzijde. Hormonale veranderingen kunnen leiden tot meer cellulite. Het is algemeen bekend dat androgenen en oestrogenen een verhoogde vochtretentie veroorzaken. Ook hier weer de vraag: vind je het de moeite waard om alle voordleen van de anticonceptiepil (of andere voorbehoedsmiddelen met hormonen erin) op te geven in het gevecht tegen de sinaasappelhuid.


Boosdoener 4: Drugs

Drugs? Natuurlijk gebruik je geen drugs! Behalve dan als je dat ene glas alcohol en die “gezellige†sigaret meerekent natuurlijk.


Wat moet je doen?

Doen 1: Sporten

Ja, zul je denken dat doe ik al. Echter is het gemiddelde van iemand die lid is van een sportschool 0.9 keer per week. Natuurlijk is dat gezellig en je beweegt lekker, maar het zal je niet van de cellulite afhelpen of je helpen afvallen.

Minimaal 3x per week een serieuze en specifieke aanslag op het lichaam zal de sinasappelhuid goed doen. Zoals je al hebt kunnen lezen, bestaat cellulite uit inactief en ingekapseld vet. Zorg ervoor dat je zowel direct (cardio) als indirect (krachttraining) vet verbrand. Het is gebleken dat krachttraining, en dan vooral de benen, helpt tegen de vorming van cellulite. Het is daarbij wel belangrijk dat je tot je maximale traint (overload situatie) en niet zoals de meeste vrouwen trainen (veel te lage intensiteit en te weinig gewichten).


Doen 2: Veel groenten en fruit

Probeer beter te gaan eten. Veel verse groenten en fruit. Vooral vochthoudende vruchten zijn bevorderlijk (appels, sinasappels enz.). pas op met bananen, advocado, druiven enz.


Doen 3: Anti-oxidanten en vitamine E

Onder invloed van vrije radicalen vindt vetopslag en inkapseling sneller plaats. Hoge doseringen anti-oxidanten en vitamine E hebben zeer goede resultaten opgeleverd. Vitamine E is zeer goed voor de huid en is daarnaast ook een sterke anti-oxidant. Een vitaminepilletje bij een drogist of supermarkt is vaak te laag gedoseerd. Per dag is er circa 2000 tot 4000 mg vitamine C en circa 400 tot 800 mg vitamine e nodig om te zorgen dat het effect heeft..


Doen 4: Powerplate (zie later in dit artikel voor meer informatie)

Er zijn bij veel mensen veel twijfels over de trilplaat, maar ik ben ervan overtuigd dat wat betreft de bloedcirculatie enz. de powerplate wel werkt. Als je de powerplate (of ander merk) opgaat let dan wel even op de contra-indicaties. Vermijd over het algemeen de goedkope trilplaten, dit vanwege het feit dat de handleidingen van deze trilplaten geen duidelijke uitleg geven en deze platen vaak op een te lage frequentie trillen (schadelijk voor de organen).


Fabels

Zoveel mensen zoveel fabels. De meeste mensen laten zich gek maken door wat de buurman of BN’er zegt. Ik zal hieronder 3 fabels vermelden die vaak verteld worden


Fabel 1: Water drinken

Natuurlijk moet je voldoende water drinken. Liefst met zo min mogelijk mineralen. Dit vanwege boosdoener 2. vrouwen kunnen vaak overdrijven als het om water gaat. Meer dan 2 liter water per dag is echt niet nodig. Water drinken gaat cellulite niet tegen.


Fabel 2: Crèmes, scrubs enz.

Het klinkt zo mooi, even smeren en klaar! Je kunt iets niet bestrijden door de oorzaak niet aan te pakken. Sterker nog: anti-cellulite en huidverstevigende crèmes zorgen ervoor dat peptiden de huid binnendringen, wat de opperhuid zachter maakt. Het heten niet voor niets Moisturizers. Deze peptiden en andere stoffen trekken ook weer water aan, en (bij veelvuldig gebruik) veroorzaken ze eerder cellulite dan dat ze het bestrijden.


Fabel 3: Cafeïne

Cafeine komt in 2 tegenstrijdige fabels voor. De ene zegt dat cafeine cellulite zou veroorzaken, tweijl de andere zegt het tegen te gaan. De waarheid ligt er precies midden in. Cellulite wordt niet door cafeine veroorzaakt, terwijl het wel kan helpen met de vetverbranding. Een kop koffie vlak voor een training kan voor een betere vetverbranding zorgen. Directe invloed op cellulite heeft het niet, aangezien cellulite niet alleen met vetcellen te amken heeft, maar ook met de onderhuidse vochthuishouding.


Slotwoord:

Hier zul je het mee moeten doen. Iedere vrouw is weer anders. Wat voor de een heel belangrijk is, is voor de ander weer minder belangrijk. Ik weet dat je niet op dit verhaal zit te wachten en dat je liever gehad had dat ik zo met mijn vingers zou kunnen knippen en alle cellulite is weg, maar helaas.

Iedereen wil uiteindelijk van cellulite af, maar weinig vrouwen hebben het bovenstaande er echt voor over. Het is jou taak om samen met de instructeur van jou sportschool een balans te vinden met wat je wilt bereiken en wat je ervoor wilt laten / doen.
 
Laatst bewerkt:
Mja, doe dat nu al 1,5 jaar (eerst enkele keren/week en nu 1x/maand om te 'onderhouden') maar helaas met zeeeeer weinig tot geen resultaat. Ga het eens dagelijks proberen met zo'n massageborstel...

Dat werkt echt niet. Al krijgt zo'n ding het voor mekaar om het water daar in de eerste plaats weg te krijgen dan zit het er de eerste keer dat je water drinkt zo weer bij.

Niet meer geld erin gooien met dingen die niet werken. Kalium supplementen bevatten trouwens niet genoeg omdat het wettelijk is vastgelegd dat het anders als geneesmiddel wordt aangewezen. Ja knettergek die bananenrepubliek waarin we leven...maar goed. Aardappels en linzen zijn goedkope bronnen, en vooral het zout minimaliseren. Denk aan iets van onder de 1000mg sodium en boven de 6000mg kalium.

Als dat niet werkt dat kan je proberen 1-2 weken zonder koolhydraten te gaan en dan een refeed doen met hoge koolhydraten, dan krijg je gegarandeerd al het water weg. Hoe lang het wegblijft is maar de vraag maar dat werkt iig zeker.
 
misschien echt een superrare en simpele reactie, maar zo'n speciale massage borstel die helpt dus mooi wel bij mij!!

Dat doe je wss dagelijks? Hoelang moet je dan 'borstelen'? ;)
 
Zout vermijd ik sowieso en mijn koolhydraten probeer ik laag te houden.

Maar na al die tevergeefse pogingen ga ik nu voor een 'drastische oplossing'.
Na weer eens research gedaan te hebben, heb ik een kliniek gevonden die werkt met medilipo* (wat goede resultaten zou geven!). Morgen ga ik op consultatie, ben benieuwd.

*Medilipo: In deze medische behandeling van overtollig vet of cellulitis wordt er beroep gedaan op de 4 pijlers van de klassieke behandelingen: de lipolyse injecties, gefilterde type A infrarood stralen, ultrasone en electrostimulatie van de spieren (met microstromen van Kotz).


Het unieke aan de medilipolyse of liposculptuur is dat deze 4 behandelingen nu gemakkelijk gecombineerd kunnen worden om een optimaal resultaat te bekomen.

De injecties met de hypo-osmolaire fosfatidyl oplossing zullen de vetcellen laten breken en langzaam, maar definitief vernietigen. Zo vermindert men de dikte van de vetlaag op een gestructureerde wijze. Dit is een behandeling met langdurig resultaat.

De ultrasone zorgt ervoor dat de ingespoten oplossing zich optimaal verspreid en beter in de vetcellen kan binnendringen om er de lipolyse te veroorzaken.

De gefilterde type A infraroodstralen zorgen voor een verstrakking en versteviging van de huid en gaan in de diepte de vetcellen en fibrinestrengen heroriënteren zodat deze een gladmakend effect hebben op de huid.

De spierstimulatie laat toe om de vrijgekomen vetten onmiddellijk te verbruiken.
Indien men tijdens de behandeling tevens op de voeding let en tevens aan sport doet kan men het resultaat optimaliseren.
 
Ja, nog meer zakkenklopperij.

Als je al te lui bent om zelfs even naar je dieet te kijken en evt aan te passen dan kan je het helemaal vergeten. Lijkt mij dat je een makkelijke magische oplossing zoekt, maar jammer genoeg is die er niet.

Stress is trouwens ook een factor.
 
Lui? Hoe denk jij te weten of ik al dan niet op mij voeding let en hoeveel jaren ik hier al mee bezig ben?
Stress heb ik niet, krijg ik alleen maar van zulke reacties.
 
Ja, lui ja.

En dat heeft helemaal niks te maken met hoe goed je op je voeding let of hoe lang je al traint.

En ik kan idd zo al raden dat het aan je voeding ligt, dat is 9 van de 10 keer namelijk zo. Die andere ene keer zijn het medicijnen of overmatige stress. Van bindweefselmassage of die andere poepelegein is nog nooit iemand van zn cellulitis af gekomen aangezien het een hormonaal probleem is, het is één grote oplichtersindustrie die blijft bestaan dankzij mensen hun goedgelovigheid.

En als je al stress krijgt van "zulke reacties" van een vreemde op het internet dan wil ik niet eens weten wat echte problemen doen.
 
Veel cardio in combinatie met L-carnitine slikken helpt aardig bij mij...
En verder veel water drinken, weinig koffie, suiker en alcohol...

---------- Toegevoegd om 02:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:28 ----------

Oja, en endermologie en velasmooth behandelingen heb ik ook geprobeerd, maar deed allemaal vrij weinig (en is erg duur)
Flink raggen op de cardio apparaten werkt beter in ieder geval!
 
Hoeveel capsules (700 mg?) L-carnitine neem je dan per dag?

Oke, die velasmooth helpt dus niet echt, goed om weten. ;-)

1,5 week geleden ben ik begonnen met die medilipo (waarbij ik uiteraard 3x/week blijf sport en op mijn voeding blijf letten). Nu maar afwachten, maar heb er ondertussen wel al goede verhalen van gehoord.
 
Hoeveel capsules (700 mg?) L-carnitine neem je dan per dag?

Oke, die velasmooth helpt dus niet echt, goed om weten. ;-)

1,5 week geleden ben ik begonnen met die medilipo (waarbij ik uiteraard 3x/week blijf sport en op mijn voeding blijf letten). Nu maar afwachten, maar heb er ondertussen wel al goede verhalen van gehoord.

Ik slik 1000 mg L-carnitine per dag, en moet zeggen dat het echt werkt!
Natuurlijk wel in combinatie met cardio en je moet het wel geduld...
Ben hier achter gekomen toen ik zag dat er in veel (dure en commerciele) zgn anti-cellulite supplementen L-carnitine zit (soms zelfs als hoofdbestanddeel) ,dus toen ben ik gewoon L-carnitine gaan slikken zonder al die bullshit erbij ('driekleurig viooltje en brandnetelextract enzo...;)) en moet zeggen dat het echt werkt! Dus zeker het proberen waard...

En geloof me, velasmooth moet je niet eens aan beginnen...
 
Ik slik 1000 mg L-carnitine per dag, en moet zeggen dat het echt werkt!
Natuurlijk wel in combinatie met cardio en je moet het wel geduld...
Ben hier achter gekomen toen ik zag dat er in veel (dure en commerciele) zgn anti-cellulite supplementen L-carnitine zit (soms zelfs als hoofdbestanddeel) ,dus toen ben ik gewoon L-carnitine gaan slikken zonder al die bullshit erbij ('driekleurig viooltje en brandnetelextract enzo...;)) en moet zeggen dat het echt werkt! Dus zeker het proberen waard...

En geloof me, velasmooth moet je niet eens aan beginnen...

Bedankt voor de tip, ik ga morgen dan even bij de apotheker langs. :)
Samen met m'n medilipo, sport en geduld :p hoop ik op een positief resultaat!
 
Mijn cellulitis is inmiddels na 6 weken keihard trainen + clean eten (wel met 1 junkdag erbij en een paar junkmaaltijden) een heeeel klein beetje verminderd. Ik heb mijn hele leven slecht gegeten dus dit gaat ook wel heel wat jaren duren, hopelijk is het dan bijna helemaal weg.

Qua supplementen slik ik dingen als visolie, multivit, vit. c etc. Ik denk niet dat dat zo heel veel uitmaakt.

Ik zou niet al die gekke dingen gaan uitproberen, gewoon gezond eten en veel sporten!

L-carnitine is sowieso goed;)
 
Back
Naar boven