AndroidHealthClinic

Oplossing/hulp gevraagd... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

She2

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
445
Waardering
0
Heeft er iemand een tip om vocht vasthouden en obstipatie tijdens de periode rond de menstruatie te voorkomen cq te verhelpen?

Karma voor de oplossing, want ik zit er echt mee!
Ik heb nu mijn vetpercentage naar beneden gebracht, maar nu zit ik nog 3 van de 4 weken met een dikke opgeblazen pens... :-(:mad:
 
Ohw ja, die zooi en tips die op internet staan heb ik allemaal al geprobeerd. Dus graag daar niet mee aankomen...
Graag tips van vrouwen die zelf goede ervaring met een oplossing hebben!
 
Niemand ?????????
 
Ik zou het je echt heel heel graag willen vertellen.. maar ik heb er zelf ook last van en ook geen oplossing gevonden.

T enige wat ik doe is de pil 3 maanden doorslikken zodat ik niet elke maand een week dikker ben, maar een keer per kwartaal. :-)
 
ik zelf heb geen last van menstruatie cyclus maar ik heb wel vaak dat ik veel vocht vasthoud en dat ik last heb van verstopping, ik gebruik daarvoor 1 keer in de 2 maand de detox kuur van kruidvat en ik gebruik continu stoelgang kruiden van kruidvat en ik heb er geen last meer van werkt fantastisch en het is niet duur.
 
Voor mij zelf werkt het eten van champions en mais wel goed. Mais wordt nl ook vaak als tip gegeven door artsen bij kinderen want dat wordt niet/goed verteerd en zo dus minder last van obstipatie tijdens het zindelijk worden. En champions werkt bij mij op de zelfde manier.
wie weet het je er iets aan
 
Ey, tijdje geen koffie drinken, zorgt ook voor 't opblazen, omdat het vrij agressief is. Groene thee is beter. Daarbij kun je lijnzaad laten weken in water en dat door yoghurt/kwark oid doen, puur lijnzaad kan je lijf niet echt wat mee. Verder even kijken of je wel goed tegen zuivelprod. ed kan, want dat wil ook wel 's zorgen voor 't opblazen en omdat je rond die tijd toch extra gevoelig ben...Ik heb zelf Psylliumjvezels op doktersadvies, maar ik weet niet of deze ook zo te krijgen zijn. Dan is waarschijnlijk tip inferno87 wel goeie :)
 
Heb er zelf ook last van. Ik gebruik jeneverbescapsules van het Kruitvatmerk,
eet vezelrijke crackers en zeker bij drie maaltijden rauwkost. Kan je ook makkelijk
meenemen.
Veel water drinken om je afvallenstoffen kwijt te raken.
Sinds kort ben ik ook wat meer groentesap gaan drinken en alles bijelkaar
helpt. Ik moet er wel heel consequent in zijn want anders sla je zo weer 1 of 2 dagen
toiletbezoek over.
Hoop dat je er wat aan hebt!
 
Voor je obstipatie zou je eens yakult (of een andere probiotica met de juiste bacteriën zoals lactobacillen en bifidobacteriën, de bacteriën prikkelen de darm door de melkzuur die ze uitscheiden) en extra vezels kunnen gebruiken (je moet het wel een paar weken de tijd geven dan, in het begin zul je er ook meer last van krijgen, helemaal als je bij een verhoogde vezel inname niet voldoende drinkt).
Ik zelf gebruik colon clean (ziet er zo uit: drogisterij.nl Colon Clean, te krijgen bij DA drogist en De Tuinen), dit zijn dezelfde psyliumvezels waar Macaan het over heeft. Bij mij werkt het goed als ik beide elke dag neem. Maar ook ik heb er een week voordat ik ongesteld moet worden meer last van. Het is erg moeilijk om daar echt een goeie oplossing voor te vinden.

Verder is het heel verschillend per persoon. Ik zelf zou 3x rauwkost op een dag echt niet kunnen verdragen en daar nog meer last van kunnen krijgen, zelfde met lijnzaad. Het kan dus zijn dat bepaalde voeding je ook geen goed doet.
Voor mij zijn te veel onoplosbare vezels (dus te veel volkorenproducten, rauwe groente, te veel noten/zaden), te veel vette dingen (ook te vette vis), sap (groente/vruchtensap, helemaal als het vers is) en sigaretten dingen die het alleen maar erger maken.
Het is dus meer een kwestie van uitpuzzelen wat voor jou werkt en wat niet (ben ik ook al jaren mee bezig).

Wat je aan het vocht vasthouden kunt doen weet ik eigenlijk niet, heb er zelf niet altijd veel last van.
 
Iris,

mogelijk glutenvrij eten? Heb je ons weer maar hier heeft zij er goede resultatien mee geboekt. En wellicht (als je anti-conc pil gebruikt) andere overwegen?

D en A
 
Thanks allemaal!
Ja, het zal wel zoeken blijven...ik ga wat tips van jullie proberen.
Als het 1 week in de 4 weken is vind ik het niet zo erg, maar laatst had ik het 3 van de 4 weken... :-(
Hopen dat het vanaf deze maand beter gaat!
 
Iris,

mogelijk glutenvrij eten? Heb je ons weer maar hier heeft zij er goede resultatien mee geboekt. En wellicht (als je anti-conc pil gebruikt) andere overwegen?

D en A

Hoi! haha, heb je jullie inderdaad weer met gluten... haha.
Merk je echt verschil met glutenvrij? En hoe ziet zo'n voedingsschema er dan uit?
Ik gebruik geen anticonceptie pil, want die heb ik voor mijn relatie niet nodig, maar bedankt!
 
Hey She2,
Ik heb ook altijd veel last van vocht vasthouden en constipatie, vanaf 2 weken voor mijn menstruatie (dus iets meer dan 2 weken per maand zie ik er 'opgeblazener' uit. Misschien toch maar weer eens beginnen met de pil?). Het komt uiteindelijk toch door die hormonen, dus daar doe je niet zoveel aan. Hoe ouder ik word, hoe meer last ik ervan krijg. Mijn cravings bijvoorbeeld zijn af en toe te gortig voor woorden.
Wat bij mij helpt als ik het écht serieus aanpak, is:
- meer vette vis eten
Ik eet minstens 3 keer per week makreel. Haring en zalm zijn ook goede keuzes. Ze zitten vol met vitamine D en dat zou de hormoonhuishouding stabiliseren (ooit een Britse docu hieromtrent gezien).
- zoutgebruik beperken
Op zich logisch, want teveel zout is nooit goed. Maar ik heb veel zin in junkfood in die periodes en daar zit (ongemerkt) veel zout in. Daardoor houd je nóg meer vocht vast.
- snelle koolhydraten zoveel mogelijk vermijden
Maar dat geldt in het algemeen voor een gezonder voedingspatroon, dus dat verdient geen uitleg.
- veel calciumrijke produkten eten
Wat zijn goede bronnen van calcium? Melkprodukten (alhoewel dat door sommigen tegengesproken wordt), donkergroene bladgroenten over het algemeen (maar ook bijv. broccoli) en gedroogde vruchten.
Vitamine D (zoveel mogelijk uit voeding en zo min mogelijk uit pilletjes proberen te halen) en calcium zijn de belangrijkste puntjes uit dit rijtje.
Mijn lunch bestaat sinds een paar maanden steevast uit 500 ml biogarde, 20 gram gebroken lijnzaad, 10 gram pompoenpitten, 10 gram zonnebloempitten en soms in stukjes gesneden gedroogde vijgen of abrikozen als ik veel zoete trek heb. Dat vult wel aardig en ik krijg mijn vitamientjes binnen.

Ik merk zeker wel verschil, in die zin dat ik minder emotioneel en minder moe ben en minder vaak last heb van dikke enkels. Alleen mijn buik... die is helaas maar 1 week per maand echt mooi plat en slank. En daar moet ik het voorlopig maar mee doen.
Een vriendin van mij heeft het op aanraden van mij ook geprobeerd en bij haar zijn de verschillen duidelijk merkbaar. Ze heeft iig geen moodswings meer.

Succes en laat maar eens weten of het bij jou werkt (calciumrijk voedsel en goede vetten).

P.S.:
Wat trouwens bij mij ook een redelijk positief resultaat opleverde, was intermittent fasting (gebruik de zoekfunctie als je meer wilt weten). Ik heb het 2 mnd gedaan en het beviel goed. Het was de eerste weken wel mentaal zwaar vond ik en behoorlijk onpraktisch voor mijn leefsT. Vanwege dat laatste ben ik er uiteindelijk mee gestopt.
 
ik dacht dat annanas ook hielp.. maar durf t niet met zekerheid te zeggen..
 
annanas is vochtafdrijfend! (Y)
 
Jeneverbes capsules in stack met berkeblad. 2 a 3x per dag 1 capsule van beide.
 
Iris,

mogelijk glutenvrij eten? Heb je ons weer maar hier heeft zij er goede resultatien mee geboekt. En wellicht (als je anti-conc pil gebruikt) andere overwegen?

D en A

Ik ga vanaf morgen ook glutenvrij eten. Kijken of dat helpt. Het zal deels ook hormonen zijn, want ik heb die opgezette buik 3 van de 4 weken. Maar in de ochtend valt het dan wel mee, maar 's avonds.... :-( Dus ik denk dat voeding een trigger is. Ook heb ik de laatste tijd buikpijn na het eten van brinta en volkoren brood.
Heeft A coeliakie of is dat nooit getest?
 
Hey She2,
Ik heb ook altijd veel last van vocht vasthouden en constipatie, vanaf 2 weken voor mijn menstruatie (dus iets meer dan 2 weken per maand zie ik er 'opgeblazener' uit. Misschien toch maar weer eens beginnen met de pil?). Het komt uiteindelijk toch door die hormonen, dus daar doe je niet zoveel aan. Hoe ouder ik word, hoe meer last ik ervan krijg. Mijn cravings bijvoorbeeld zijn af en toe te gortig voor woorden.
Wat bij mij helpt als ik het écht serieus aanpak, is:
- meer vette vis eten
Ik eet minstens 3 keer per week makreel. Haring en zalm zijn ook goede keuzes. Ze zitten vol met vitamine D en dat zou de hormoonhuishouding stabiliseren (ooit een Britse docu hieromtrent gezien).
- zoutgebruik beperken
Op zich logisch, want teveel zout is nooit goed. Maar ik heb veel zin in junkfood in die periodes en daar zit (ongemerkt) veel zout in. Daardoor houd je nóg meer vocht vast.
- snelle koolhydraten zoveel mogelijk vermijden
Maar dat geldt in het algemeen voor een gezonder voedingspatroon, dus dat verdient geen uitleg.
- veel calciumrijke produkten eten
Wat zijn goede bronnen van calcium? Melkprodukten (alhoewel dat door sommigen tegengesproken wordt), donkergroene bladgroenten over het algemeen (maar ook bijv. broccoli) en gedroogde vruchten.
Vitamine D (zoveel mogelijk uit voeding en zo min mogelijk uit pilletjes proberen te halen) en calcium zijn de belangrijkste puntjes uit dit rijtje.
Mijn lunch bestaat sinds een paar maanden steevast uit 500 ml biogarde, 20 gram gebroken lijnzaad, 10 gram pompoenpitten, 10 gram zonnebloempitten en soms in stukjes gesneden gedroogde vijgen of abrikozen als ik veel zoete trek heb. Dat vult wel aardig en ik krijg mijn vitamientjes binnen.

Ik merk zeker wel verschil, in die zin dat ik minder emotioneel en minder moe ben en minder vaak last heb van dikke enkels. Alleen mijn buik... die is helaas maar 1 week per maand echt mooi plat en slank. En daar moet ik het voorlopig maar mee doen.
Een vriendin van mij heeft het op aanraden van mij ook geprobeerd en bij haar zijn de verschillen duidelijk merkbaar. Ze heeft iig geen moodswings meer.

Succes en laat maar eens weten of het bij jou werkt (calciumrijk voedsel en goede vetten).

P.S.:
Wat trouwens bij mij ook een redelijk positief resultaat opleverde, was intermittent fasting (gebruik de zoekfunctie als je meer wilt weten). Ik heb het 2 mnd gedaan en het beviel goed. Het was de eerste weken wel mentaal zwaar vond ik en behoorlijk onpraktisch voor mijn leefsT. Vanwege dat laatste ben ik er uiteindelijk mee gestopt.

Bedankt voor je reactie en tips!
Snelle koolhydraten, zout en vis (ik ben vegetarier) eet ik sowiezo weinig (koolhydraten, zout) tot niet (vis).
Ik ga vanaf morgen glutenvrij proberen. Het zijn ook wel de hormonen, alleen 's morgens heb ik er veel minder last van. Dus ik vermoed dat gluten het probleem zijn.
Heb jij daar nooit aan gedacht?
 
Back
Naar boven