XXL Nutrition

Oplossing voor enkele problemen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

scrained

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2006
Berichten
1.397
Waardering
33
Hey, ik heb laatste tijd wat problemen tijdens mn training en had graag jullie mening gehad over beste oplossing :)

1) Tijdens Close grip bench press(voor triceps) heb ik laatste tijd heel veel last van mn linkergrip, hij schuift steeds beetje weg en ook verlies ik mn 'grip' erop, mn hand word hard naar benede gedrukt waardoor ik veel pijn krijg in mn pols... dacht mss handschoenen aan te kopen om het op te lossen...?

2) Ik maak steeds moeilijk progressie met de squat... terwijl het bij Deadlift en andere benen oefeningen nog steeds perfect progressie maak, jammer genoeg heb ik geen spotter bij squat(niemand squat bij ons) en kan ik dus moeilijk tot failure trainen...

3) Mn schouders lopen achterop, mn schema is atm
Dag 1: Borst(13 sets), biceps(9 sets)
Dag 3: Rug(14 sets), triceps(9 sets)
Dag 5: Benen(18 sets), schouders(9 sets)
Dag 7: repeat
ik denk persoonlijk dat het komt omdat ik na mn benentraining al té veel energie kwijt ben maar ben niet zeker... maar mn benentraining is egt wel zwaar en doe die altijd eerst :P

dus ik dacht het te veranderen naar
Dag1: Borst, biceps
Dag3: Rug, Triceps
Dag5: Benen(18 sets)
Dag6: Schouders(12 sets), Buik/grip mss nog erbij of is dat geen goed idee?
Dag 8: repeat

goed idee of niet :P?
Alvast bedankt :)
 
dat je in gewicht niet omhoog gaat kan altijd gebeuren.train 1 week je benen niet en daarna iets lichter en dan opbouwen naar je maximum.met close grip niet te zwaar anders krijg je last.en dat je handen wegglijden kan k ook niks aan doen.
 
Hey, ik heb laatste tijd wat problemen tijdens mn training en had graag jullie mening gehad over beste oplossing :)

1) Tijdens Close grip bench press(voor triceps) heb ik laatste tijd heel veel last van mn linkergrip, hij schuift steeds beetje weg en ook verlies ik mn 'grip' erop, mn hand word hard naar benede gedrukt waardoor ik veel pijn krijg in mn pols... dacht mss handschoenen aan te kopen om het op te lossen...?
ik denk dat je linkerpols wat zwak is, handschoentjes zullen dit niet verhelpen. maar wristwraps zijn misschien wel een optie.
2) Ik maak steeds moeilijk progressie met de squat... terwijl het bij Deadlift en andere benen oefeningen nog steeds perfect progressie maak, jammer genoeg heb ik geen spotter bij squat(niemand squat bij ons) en kan ik dus moeilijk tot failure trainen...

hoeveel van de 18 setjes benen gebruik je voor squat? ga anders eens over op 5x5 voor squat.

3) Mn schouders lopen achterop, mn schema is atm
Dag 1: Borst(13 sets), biceps(9 sets)
Dag 3: Rug(14 sets), triceps(9 sets)
Dag 5: Benen(18 sets), schouders(9 sets)
Dag 7: repeat
ik denk persoonlijk dat het komt omdat ik na mn benentraining al té veel energie kwijt ben maar ben niet zeker... maar mn benentraining is egt wel zwaar en doe die altijd eerst :P

schouders en benen zijn overigens toch compleet andere groepen waarbij je niet de 1 indirect al gebruikt. Maar als je denkt ze liever de volgende dag te doen kan dat in principe ook.

dus ik dacht het te veranderen naar
Dag1: Borst, biceps
Dag3: Rug, Triceps
Dag5: Benen(18 sets)
Dag6: Schouders(12 sets), Buik/grip mss nog erbij of is dat geen goed idee?
Dag 8: repeat

goed idee of niet :P?
Alvast bedankt :)

suc6
 
Je hoeft niet tot failure te gaan op de squat... Ik heb dit jaar al bijna 50kg op m'n squat gezet en het aantal keren dat ik tot failure ben gegaan is op een hand te tellen.
 
Een aparte schouderdag wordt meestal afgeraden omdat het kleine spiergroepen zijn (ivm blessures)
 
Je hoeft niet tot failure te gaan op de squat... Ik heb dit jaar al bijna 50kg op m'n squat gezet en het aantal keren dat ik tot failure ben gegaan is op een hand te tellen.

Ja goed Alex maar jij bent ook ongeveer 10kg aangekomen als het niet veel meer is... logisch dat je dan ook veel meer squat (doet niks af aan prestatie, juist een grotere prestatie, maar voor iemand die niet zoveel gaint is toch anders)
 
Ja goed Alex maar jij bent ook ongeveer 10kg aangekomen als het niet veel meer is... logisch dat je dan ook veel meer squat (doet niks af aan prestatie, juist een grotere prestatie, maar voor iemand die niet zoveel gaint is toch anders)

Extra spiermassa + een hoop kg's erbij op de squat, lijkt me dat ik dan toch iets goeds doe? Wat is je punt?

Je hoeft echt niet tot failure te gaan op de squat om er goed in te worden, sterker nog, het is beter als je altijd al je herhalingen haalt.
 
JA maar als je kan onmogelijk weten waar je failt totdat je failt. Ik veronderstelde eerst dat ik maar 100 kon voor 6 reps tot ik ging maxen en de 130 haalde.
 
idd luister naar alex. Tot failure squaten lijkt me ook niet gezond. helemaal als je alleen traind en geen spotter hebt die op de uitvoering kan letten of mee kan helpen als je door je poten zakt of niet meer omhoog kan komen. want de kansen op blessures liggen hoog als je tot failure of er overheen gaat
 
JA maar als je kan onmogelijk weten waar je failt totdat je failt. Ik veronderstelde eerst dat ik maar 100 kon voor 6 reps tot ik ging maxen en de 130 haalde.
dat voel je met de tijd wel aan. In het begin is het idd ff zoeken
 
1) Grip met benchen.? doe je polsen iets achterover .

2) wat is moeilijk progresie in jouw ogen.?

3) Dag 5 en 3 omkeren doe je schouders bij borst en traps bij rug.

;)
 
idd luister naar alex. Tot failure squaten lijkt me ook niet gezond. helemaal als je alleen traind en geen spotter hebt die op de uitvoering kan letten of mee kan helpen als je door je poten zakt of niet meer omhoog kan komen. want de kansen op blessures liggen hoog als je tot failure of er overheen gaat

LUISTER NAAR ALEX, ALEX IS GOD:D

Fans Alex?:D

Tot failure trainen is prima om te doen, maar niet altijd, en is zeker niet de enige manier om je squat te doen toenemen. Hoezo kan het niet met squat als je alleen traint? Stel de pinnen van het powerrack gewoon goed in en gaan met die banaan.

Training to Failure
What the Hell Does it Mean?
by Matt Phelps, MS, CSCS


Strength coaches are throwing the term "failure" around WAY too loosely.

As strength and conditioning professionals, we all know that in order to get bigger and stronger, progression needs to be applied. Now what exactly does that imply?

Yup, hard ass work, and the blood, sweat, tears, and the occasional trip to the altar of the porcelain goddess that comes right along with it. The thing that makes me chuckle is the horror that the word "failure" strikes into the heart and soul of the modern strength coach.

"Failure? Oh no, we don't want to do that! Our Central Nervous System will be fried! If we lift to failure we will be in a bed ridden state for 3 weeks in an over trained induced coma, pissed as hell that we didn't listen to our resident internet strength coach about the perils of daring to work this hard in the weight room!"
 
LUISTER NAAR ALEX, ALEX IS GOD:D

Fans Alex?:D

Ik ben de nieuwe guru, de nieuwe huckfinn, de nieuwe adema! Erca zou een moord doen om in mijn schoenen te mogen staan.

:o
 
Back
Naar boven