Fitness Seller

Oplossing voor spierpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ronaldkuipers

Novice
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
88kg
Hoi allemaal! Ik heb heel vaak last van spierpijn. Nu is hierbij mijn vraag hebben jullie ook vaak last van spierpijn? Wat doen jullie daartegen? Ik heb sinds kort ook Tiger Balm opnieuw ontdekt en ik moet zeggen dat dit mijn spieren goed versoepelt en warm houdt. Ik ben benieuwd wat jullie tips en bevindingen zijn!
 
Meer eten en zorgen adt je alle bouwstoffen genoeg binnen krijgt. Als je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt (wat soms ene probleem is) aanvullen met Whey Perfection
 
Sauna!

Lichte cardio na de training doet bij mij ook wonderen.

Genoeg eten en rust.
 
Thanks allemaal voor de tips! Ik eet genoeg eiwitten dus daar zal het niet aanliggen. Ik ga de combinatie met rekoefeningen en lichte cardio maar is proberen!
 
Meer eten en zorgen adt je alle bouwstoffen genoeg binnen krijgt. Als je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt (wat soms ene probleem is) aanvullen met Whey Perfection



Voor alle geinteresseerden:

Hoeveelheid voedsel, en eiwitten in het bijzonder hebben niet zo heel veel invloed op het verminderen van spierpijn (DOMS).

Deze 'goede' spierpijn die we ervaren is niet zozeer een gevolg van microtrauma in de spiervezels, maar wordt vooral verzoorzaakt door lichte ontstekingsreacties in het omringende bindweefsel agv. oxidanten.

Deze oxidanten komen vrij tijdens de training en hun werking kan geremd worden door de aanmaak van een grotere hoeveelheid anti-oxidant enzymen.
Dit is een normale (helaas zeer tijdelijke) aanpassing bij voldoende frequente training.

Het zijn met name de noodzakelijke micro-nutriënten in je voeding die helpen deze anti-oxidanten buffer op te bouwen.
 
genoeg bewegen na het sporten en veel eiwitten innemen, ook 1 glas sinas kan goed werken
 
gewoon weer gaan trainen :)
 
als ik jou was ff je voeding schema checken en ook ff je sup lijst doorsturen..
 
- De spier(groep) met spierpijn frequenter trainen.
- Na en tussen je trainingen regelmatig mobiliteits en rekoefeningen doen that's all....

3xl is van mening dat je door te stretchen ook groeistoffen uit de spier haalt.
Wat is jouw mening erover harpep?

@TS: Naarmate je de oefeningen gewoon wordt zal je centraal zenuw stelsel zich aanpassen en zal je minder last hebben van delayed onsett muscle soreness, kortom DOMS.
Lees ook de afstudeerscriptie dat 3xl heeft gelinked.
 
3xl is van mening dat je door te stretchen ook groeistoffen uit de spier haalt.
Wat is jouw mening erover harpep?

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik neem aan dat je met groeistoffen de poel van "vrije" aminozuren bedoeld?

Als mijn aanname klopt, dan moet ik zeggen dat ik tot zover niets ben tegen gekomen wat deze stelling concreet ondersteund. Ook als zou het kloppen, dan denk ik nog dat dit niet significant genoeg is om daar nadelige gevolgen van te ondervinden.

Maar ja, net als bij de oorzaak van DOMS en remedie daartegen, zijn er ondanks alle onderzoeken, nog heel veel dingen onduidelijk en/of in tegenspraak met elkaar.
Tenminste zo lijkt het, omdat we het complete plaatje nog niet helemaal in het vizier hebben.
Ik roep vaak ook heel stellig het een en ander, maar kom daar later weer op terug, door allerlei nieuwe informatie.
Maw. enlighten me please :)

Los van de oorzaak en het mechanisme achter het ontstaan van DOMS is er één ding wat ik zeker weet.
DOMS - ontstaan door een bepaalde oefening - zal sterk verminderen of bijna verdwijnen, wanneer je die oefening frequent genoeg toepast.
Als ik bijvoorbeeld 1 keer per week intensief squat, loop ik keer op keer de rest van de week als een hark rond.
Squat ik 2 of 3 keer per week intensief, dan heb ik na een paar weken nergens meer last van.

Voor wat betreft het stretchen, ook al zit er waarheid in 3XL's mening, dan nog wegen (voor mij althans) de voordelen van stretching zwaar op tegen de eventuele nadelen.
Met voordelen bedoel ik dan niet zozeer dat stretching het verdwijnen van DOMS direct bevorderd, maar meer dat het bij draagt tot een verbetering van algehele fitheid.
Goede doorbloeding, grotere souplesse, betere lichaamshouding, blessure-preventie en de snelheid waarmee je hersteld van training in het algemeen.
 
Frequenter trainen. Als ik om de 7 dagen een spier train heb ik spierpijn die me echt belemmert normaal te functioneren, als ik om de 5 dagen de spier train nauwelijks. Mijn progressie is er niet minder door.

Uiteraard verder gewoon genoeg eten, slapen en geen alcohol en zooi nuttigen.
 
Wat voor mij het beste werkt is meteen na de training flink wat melk of chocomelk naar binnen te kwakken.

en het allerbeste is een goede lange nachtrust!! Slapen is echt het beste voor mij voor groeien en om niet zulke erge spierpijn te krijgen. :D
 
Just embrace the pain.
Die pijn doet je niks, dus waarom zou je je er druk om maken?
Ik vind het juist heerlijk, het geeft mij het gevoel dat ik hardcore bezig ben.
 
vind het niet zo'n probleem (spierpijn)
geeft me altijd wel het gevoel dat ik wat gedaan heb,en btw het gaat vanzelf weer weg
 
vind het niet zo'n probleem (spierpijn)
geeft me altijd wel het gevoel dat ik wat gedaan heb,en btw het gaat vanzelf weer weg
Dit en niets anders.

Embrace it of doe ballet.
 
Toch heb ik het idee dat sommige mensen spierpijn anders ervaren dan ik of nog nooit echte spierpijn hebben gehad. Ik heb dagen gehad dat traplopen een HEL was, of dat ik mijn jas niet meer aan of uit kon trekken van de spierpijn, een enkele keer heb ik me zelfs ziek gemeld omdat ik een wrak was. Nee ik ben geen pussy, de spierpijn was zo intens dat ik niet mijn werkzaamheden enigzins normaal kon uitvoeren.

Dáárom ben ik alles om de 5 dagen gaan aanpakken, soms nog wel spierpijn maar een stuk minder.
 
WAt je nu omschrijft lijkt meer op DOMS dan op ""gewone"" spierpijn.
 
Harpep verwijst juist naar DOMS als de goede spierpijn.
Is dagen niet kunnen lopen gunstig voor spiergroei ???


Bovenstaande heb ik eigenlijk alleen bij een totaal nieuwe belasting. Touwtjespringen ofzo. Dan is frequenter het doen inderdaad de oplossing.
 
Back
Naar boven