XXL Nutrition

Opname tijd voeding. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sezer0sezer

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
825
Waardering
28
Lengte
1m65
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Veel mensen eten drinken na de training maar ze zeggen dat het 1-2 uur duurt om eiwitten enzo op te nemen dus waar zit de logica dan?

Natuurlijk kan je wel eten na de training maar is het toch ook beter om voor de training te eten?

En vervolgens heeft het dan ook geen nut om op lege maag cardio te doen mits de opname toch langer duurt dan 1-2 uur? (met uitzondering van snelle suikers.)


Mijn vraag heeft iemand hier wetenschappelijk bewijzen van ?
Ik heb het niet gevonden over de opname tijden maar dit heb ik wel verschillende keren gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Hangt er maar net vanaf over welke voeding je het hebt, en in welke combinaties, en je eigen stofwisseling.
Dacht dat dextro iets van 15 minuten was, en whey een klein half uurtje.
Eiwitten uit voeding zijn alweer een stuk trager(waarvan ei het snelste is), en vetten kunnen dat nog weer meer vertragen
 
Hangt er maar net vanaf over welke voeding je het hebt, en in welke combinaties, en je eigen stofwisseling.
Dacht dat dextro iets van 15 minuten was, en whey een klein half uurtje.
Eiwitten uit voeding zijn alweer een stuk trager(waarvan ei het snelste is), en vetten kunnen dat nog weer meer vertragen

Bedankt net paar opname tijden gevonden maar ik zoek nog altijd die van sacharose, zou stuk meer moeten zijn dan dextrose mits dextro direct word opgenomen.

Hydrolyzed Whey Proteine ( 1/2 - 1 uur opnametijd)

Ultra gefiltreerde Whey Proteine concentraat (2 - 3 uur opnametijd)

Micro gefiltreerde Whey Proteine Isolaat (2 - 3 uur opnametijd)

Ei Albumine (2 - 3 uur opnametijd)

Melk Proteine Concentraat (4 - 6 uur opnametijd)

Calcium Caseinate (6 - 8 uur opnametijd)

Micellar Alpha en Beta- Caseine en Caseinates (6 -8 uut opnametijd)

http://www.eiwitpoeder.nl/true-mass
 
na de training heb je ook niet direct eiwitten nodig.

je lichaam heeft na de training suikers nodig om die reserves weer op te laden en je spieren van glycogeen te voorzien, pas daarna heeft je lichaam eiwitten nodig die dan weer opgenomen wordt uit je whey die je direct neemt na de training samen met je dextrose/vitargo
 
na de training heb je ook niet direct eiwitten nodig.

grote kans dat die nog in je systeem aanwezig zijn ook van je pre-workout meal.

je lichaam heeft na de training suikers nodig om die reserves weer op te laden en je spieren van glycogeen te voorzien, pas daarna heeft je lichaam eiwitten nodig die dan weer opgenomen wordt uit je whey die je direct neemt na de training samen met je dextrose/vitargo

eiwit in je pwo-drink helpt wel insuline op te krikken, da's ook handig.
 
na de training heb je ook niet direct eiwitten nodig.

je lichaam heeft na de training suikers nodig om die reserves weer op te laden en je spieren van glycogeen te voorzien, pas daarna heeft je lichaam eiwitten nodig die dan weer opgenomen wordt uit je whey die je direct neemt na de training samen met je dextrose/vitargo

Post workout zijn eiwitten belangrijker dan koolhydraten.
Glycogeen kan later ook aangevuld worden.
 
Al die supps die verkocht worden zijn lariekoek (MIJN MENING).. Ik ken maar zat mensen die f'ing huge zijn zonder enige supps, ja zelfs zonder whey shakes...

Eet gewoon voldoende eiwitten/koolhydraten/vetten op een dag en je zult groeien!

Train zo hard en strict mogelijk!

Rust voldoende!

Enigste wat misschien zou kunnen helpen is een pre-workout booster aangezien je daar meestal meer energie door krijg en betere trainingen neer kan zetten.
 
geen eiwitten nodig bij je training

ga alsjeblieft terug naar school...
 
Back
Naar boven