MuscleMeat

opname tijd.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
1.Wat is de opname tijd van een whey product ?

Bijv; xxl nutrition, bodylab, ON ?

Ik doel dan voornamelijk op de grotere kg producten ?

2.En wat is de opname tijd van de gewone trage eiwitten?
Lees; vis,kwark,yogert etc... ?
 
Van whey geloof ik 60 tot 90 minuten, van kwark etc. geen idee..
 
ow, ik denk van whey eerder 30 tot 60 minuten hoor

*edit: bij even zoeken op google: zal normaal rond het half uur liggen
 
Laatst bewerkt:
SideShow zei:
ow, ik denk van whey eerder 30 tot 60 minuten hoor


Ik denk het niet

losse aminozuren ca 60 min.
wei hydrolisaat ca 80min
wei isolaat ca 2 uur (hoe bedoel je snel :( )

This is incredibly frustrating because all of the ways to maximize protein synthesis we’ve been discussing have used amino acids. So we need to either use pure amino acids or use something that closely resembles their absorptive properties. This is where whey protein hydrolysate comes in. The protein is already broken up into large peptides, so we get a rapid absorption with peak levels reaching the blood at around 80 minutes (Calbet and MacLean, 2002), compared to 60 minutes for pharmaceutical grade amino acids (Borsheim et al., 2002).

Even though it used to be considered very high quality, whey isolate takes more than two full hours to elevate blood amino acid levels so that they reach desired levels (Dangin et al., 2002).
 
Dit zijn dus de tijden van de "piek", de start zal (veel ?) eerder liggen, en het tijdstip waarop alles is ingenomen (veel ?) later.
 
Laatst bewerkt:
dit zijn de tijden dat het duurd voordat concentratie's hoog genoeg zijn om effect te hebben

to elevate blood amino acid levels so that they reach desired levels


is ook precies de reden dat ik in eerdere post over pre- en post workout voeding al vaker aangegeven heb dat steeds vaker naar voren komt dat voor KT, pre- belangrijker is als post-
 
Laatst bewerkt:
oh, nog erger dus ?

Ik dacht dit te lezen:
This is where whey protein hydrolysate comes in. The protein is already broken up into large peptides, so we get a rapid absorption with peak levels reaching the blood at around 80 minutes (Calbet and MacLean, 2002), compared to 60 minutes for pharmaceutical grade amino acids (Borsheim et al., 2002).
 
Dan kun je dus beter voor je training je whey innemen en na je training suiker, creatine, glutamine, bcaa's en of vloeibare amino's?
 
wazzup zei:
oh, nog erger dus ?

Ik dacht dit te lezen:


Dat ging over aminozuren en hydrolisaat. Maar de meesten gebruiken isolaat wat dus veeeeeeeeeeeel langer nodig heeft als wat door de meesten word aangenomen
 
raar, ik las op een andere site dat hydrolisaat opnam na 30 tot 60 minuten
 
Het duurd ca 30min voor hydrolisaat om de legemaag te verlaten (onderzoek is meestal op nuchtere proef personen) Dus na 30min kan de opname beginnen
 
Kun je dus beter wel whey nemen voor je ochtend cardio ipv erna.
 
Het is altijd aan te raden "snel" eiwit te nemn voor cardio omdat een aangevulde aminopoel spierafbraak ten dele tegengaat (BCAA's en glutamine wordn altijd wel verbruik in de glucose-alanine- en citroenzuurcyclus)
 
3XL zei:
Het is altijd aan te raden "snel" eiwit te nemn voor cardio omdat een aangevulde aminopoel spierafbraak ten dele tegengaat (BCAA's en glutamine wordn altijd wel verbruik in de glucose-alanine- en citroenzuurcyclus)

Veel "aanhangers" van het niet eten voor je cardio gebruiken als argument dat je minder vet verbrand als je het niet op geheel nuchtere maag doet.

Maar het is duidelijk dat wei pas later in je bloedbaan terecht komt en dat het daardoor alleen maar positief kan zijn.
 
Nu weten we het van whey, wat is ongeveer de opnametijd van het nog langzamere eiwit in bijv; melk,kwark,vlees,vis ?
 
Back
Naar boven