AndroidHealthClinic

opnieuw aan de slag

Bezoekers in dit topic

mariboto

Novice
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
108kg
Hallo, ben nieuw hier en heb een paar vraagjes.
Ben een man van 46 jaar Lengte 196 cm weeg 106 kg vetpercentage van 22,5 welke ik heb gekweekt doordat ik jaren niet getraind heb, eerst door blessures van de distale aanhechting van de bicep die maar niet over wilde gaan, later door blessures aan beide knieen, en daar bovenop een flinke burnout door werk .

Maar nu ben ik weer terug, wil het rustig opbouwen en wil vooral meer inhoud creeeren, dus volume, daarnaast moet het vet plaatsmaken voor spieren.
Dat het vet weg gaat ben ik niet bang voor al zal er straks een punt zijn dat het moeilijker gaat worden.

Voorheen trainde ik iedere dag en deed de ene dag alle spieren trainen waar je een trek oefeneingen mee deed, en de andere dag de duwoefeningen, maar doordat ik vroeger behoorlijk zwaar werk deed lukte het me destijds niet om groot te worden, nu heb ik minder zwaar werk en heb ik de gelegenheid overdag te herstellen.

Wat zijn de vragen?
Heb ik bepaalde supplementen nodig om extra spiergroei te krijgen en spierafbraak tegen te gaan? dit naar aanleiding dat ik vroeger wel intensief trainde maar totaal niet bezig was met voeding, althans dat ging niet verder dan eiwit shakes en vloeibare aminozuren in die kleine glazen ampules.

Nu zullen er mensen zijn, die zeggen dat er voeldoende voorbeelden zijn, maar iedereen is anders en reageert ook anders op bepaalde supplementen, dus hoe weet ik wanneer bepaalde supplementen het goed doen bij mij aangezien de winkeliers allemaal het beste product hebben?
 
Zelfde verhaal hier. Whey en creatine is voldoende voor mij, als herintreder. Al zijn de meningen over creatine verdeeld. Goede voeding veel belangrijker, idem voor je schema. Verder is het ook testen, probeer wat dingen en kijk wat werkt voor je.

Voor wat betreft trainen, alle dagen is een afrader, trainde vroeger overigens ook 4 tot 5 dagen in de week. Fullbody om de dag, meer dan genoeg. 30 tot 45 minuutjes cardio (NA je krachttraining)

Welkom en succes.
 
Ik gebruik een multi vitamine, omega3 en glucosamine (voor de oude gewrichten). Daarnaast whey shakes 3x per dag. Plus min 2 liter water per dag en veel groene thee.

Momenteel 3 per week trainen en veel basis oefeningen met reps tussen de 5 en 10. Elke spiergroep 1 per week. Dag 1 rug/ achterkant schouders/ triceps, dag 2 benen, dag 3 voorkant schouders, borst en biceps. Heel goed opwarmen en na de training 15 min x trainer.

Belangrijkste is je voeding en herstel. Dus luisteren naar je lichaam en zorgen dat je geen onnodig blessures krijgt.

Succes!
 
Back
Naar boven