MuscleMeat

Opnieuw beginnen met fitness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
11 sep 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
74kg
Goedemiddag lezers,
Ik ben op zoek naar wat tips, ik ben 23 jaar, man, 1.83m en 83 kg, en ik fitness al een aantal jaren.
Ik ben 3 jaar geleden 15 kg afgevallen door veel op voeding te letten en veel te fitnessen maar aankomen en fitnessen lukt me nooit, oftewel meer spiermassa opbouwen lijkt vrijwel onmogelijk.
Ik zie enorm veel tips staan over full body workout of u/l of drie schema's.
Wat zou helpen voor mij, dun en redelijk slank, al een paar jaar actief in de sportschool om op een gezonde manier spiermassa op te bouwen.
In het verleden ben ik redelijk blessure gevoelig geweest. Ik heb mijn schouder een keer uit de kom gehad, waardoor ik niet meer kan optrekken etc. en mijn kruisband heb ik een keer afgescheurd. Ook hangt mijn rechterschouder een aantal centimer lager dan mijn linker wat uiterst onhandig is met bijvoorbeeld bench press.

Ik ben dus op zoek naar een manier hoe ik aan spiermassa aan kan komen, en ik ben benieuwd of er uberhaupt nog hoop is voor iemand die al zo lang(5 jaar) traint maar niet groeit qua spiermassa of kracht.

Ik hoor graag van jullie!
 
Als je niet groeit dan eet je niet genoeg.

Voedingsschema opstellen en 250 a 500 kcals boven onderhoud eten.

En deftig trainen natuurlijk.
 
Aangezien je je goed bewust bent van je schouder, ben je hier ook mee naar de fysio geweest? Wat zijn de opties om dit te herstellen? Een goede balans tussen links en rechts helpt je al een stuk met trainen, daarnaast is het idd eten, stickies lezen en de rest hangt af van hoeveel tijd je hebt wat betreft trainingen.
 
Wat versta je onder 'redelijk slank'? Als je een laag vet% hebt, moet je met 1.83m en 83 kg toch toch mooi wat spiermassa hebben opgebouwd, lijkt mij.
 
Kamkuru ik ben zeke naar de fysio ermee geweest maar hij zei dat dit waarschijnlijk alles was wat ik erme kon, echter is dat wel al 2 jaar geleden.
imnewhere , typfoutje, was 73 kg, sorrryyy, en op hoeveel procent ik precies zit durf ik niet te zeggen, bovenste abs zijn zichtbaar, rest kan absoluut beter
 
Wat is je huidige trainingsschema? Train je consistent? Probeer je de belasting te verhogen waar mogelijk?
 
Ja ik ben dus heel erg aan het bekijken wat ik wil doen, ik kan ongeveer 3/4 keer per week trainen en ik denk na over upper/lower body of 1 dag rug/bicep 1 dag borst tricep en 1 dag benen en schouder en dan 1 dag evt. de 1e weer extra doen.
Wat zou jij aanraden?
 
Ik probeer er achter te komen wat er fout zou kunnen zijn gegaan. Vandaar mijn vragen in vorige post!
 
Ja ik ben dus heel erg aan het bekijken wat ik wil doen, ik kan ongeveer 3/4 keer per week trainen en ik denk na over upper/lower body of 1 dag rug/bicep 1 dag borst tricep en 1 dag benen en schouder en dan 1 dag evt. de 1e weer extra doen.
Wat zou jij aanraden?
3x fullbody
 
imnewhere ah vandaar, ik heb een tijdje heel consistent getraind en dan gewoon drie dagen zoals hierboven beschreven rug/borst/benen in 3 dagen zeg maar. En ik probeer altijd hoger te gaan maar ik merkte dat ik al vrij snel tegen een plateau aan hitte.
Drunkenmaster hoezo zou je dat aanraden?
 
imnewhere ah vandaar, ik heb een tijdje heel consistent getraind en dan gewoon drie dagen zoals hierboven beschreven rug/borst/benen in 3 dagen zeg maar. En ik probeer altijd hoger te gaan maar ik merkte dat ik al vrij snel tegen een plateau aan hitte.
Als beginner kom je nog weg met elke spiergroep 1x p/w trainen, maar als dat stadium voorbij bent, zul je die frequentie op moeten voeren.
 
Back
Naar boven