XXL Nutrition

Opnieuw beginnen na jaar, bulken of cutten

Bezoekers in dit topic

Timmy953

Novice
Lid geworden
9 apr 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
68kg
Hallo, ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben 26 jaar, weeg 69kg en ben 1m76. De weegschaal zegt 21% vetpercentage, maar weet niet hoe nauwkeurig dat is. Ik de laatste 2 jaar altijd rond de 68-71kg geweest. Mijn metabolisme werkt zeer snel waardoor ik vroeger nooit echt moeite moest doen om mager te blijven en alles kon eten dat ik wilde.

Ik was vorig jaar april begonnen met fitness, met een schema en alles, maar door omstandigheden ben ik niet meer kunnen gaan sinds augustus (dus heb toen 4 tal maanden gedaan). Het probleem wat ik toen soms wel had, was dat ik bulken niet zo goed aankon, omdat ik precies mijn eten/shake niet meer binnen kreeg. Desondanks kreeg ik toch wel wat spieren bij. Niet overdreven, maar dat wil ik ook niet.

Ik ben nu sinds kort terug opnieuw begonnen, maar heb gemerkt dat ik wel wat vet heb bijgekregen sinds toen, en mijn spieren ook weer wat minder zijn geworden.

Ik zou graag voor gespierd gaan, maar niet overdreven (misschien zoiets als dit: http://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/74/36/fa/7436fa38ec89fc1be767c9013cdb07d6.jpg)

Nu is mijn vraag of ik beter eerst zou cutten om mijn vet weg te krijgen, of toch direct begin met bulken? Ik zou graag al tegen deze zomer wat resultaat willen zien. Ik zou een 5-6 tal keer per week naar de fitness gaan, maar voor mij is het soms moeilijk om eetschema's te volgen daar ik werk van 9 tot half 6. Shakes, fruit en noten tussendoor zou ik waarschijnlijk wel kunnen doen, maar meer dan dat niet echt.
Onze pauzes liggen ook niet altijd op hetzelfde uur (ergens tussen 12u en 13u), dus dat maakt het ook niet gemakkelijk. Smiddags zou ik wel eten kunnen opwarmen alleszins.

Dit zijn foto's van nu, moest dat helpen.

front.jpg


back.jpg
 
Vet.. ?????? waar? ik schat je echt geen 20% in.. ben benieuwd wat de rest hiervan denkt.

Ik vind dat je nu gewoon een goede basis hebt om te gaan bulken, meteen beginnen.
Spier aankomen = boven onderhoud eten.. zo simpel is 't.

Bereken je onderhoud even;
88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

getal dat hier boven uit komt x onderstaande = jouw onderhoud
35chqvb.png

Hier kan je 300-350 boven gaan zitten voor een clean bulk (minder fat gains) of 500 voor een dirty bulk.

Als jij het niet aankan om zoveel te eten dan gaat er ook niets gebeuren dus doe er wat aan.
Een goede manier om veel kcal in 1 keer makkelijk en snel naar binnen te krijgen is met een shake.

Mijn bulk shake:
Halfvolle melk 500 ml (240 kcal)
Whey 50 gram (196 kcal)
Waxy Maize Starch 80 gram (300 kcal)

Totaal kcal: 737
Totaal eiwit: 57
Totaal carbs: 101
Totaal vet: 10
Suikers: 29

Eventueel kan je altijd nog een mass gainer kopen als je minder moeite wil doen en het budget hebt..
Echter raad ik altijd een zelfgemaakte shake boven een Mass Gainer aan want het is simpelweg duurder.
Maar als je toch een mass gainer wil, neem dan Mammoth Mass 2500 (goedkoopste + weinig suiker);
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Andere aanrader is bijvoorbeeld 's ochtends 4-5 boterhammen met pindakaas (100 gram pindakaas) en dan zit je ookal gelijk aan de 1000 kcal, voeg daar die shake bij en nog een muesli reep o.i.d en je zit al bijna aan de 2000 kcal.
Het is niet zo lastig, je moet gewoon moeite doen.

Oja en geen zorgen maken over ''te gespierd'' worden.. zooooo snel loopt het echt niet.
 
De weegschaal schat jouw 20%, geloof me je zit er echt goed onder. Neem 10% ongeveer dus het lijkt het beste om eerst te gaan bulken, met cutten word je echt een skelet. Dus bereken je onderhoud en tel daar 300-500 kcal bij om bij te komen. Verder hangt het een beetje af, fullbody of split? Want een echte beginner ben je niet meer, als je heel graag 5/6 keer per week wilt trainen, doe dan de split. Maar in jouw geval is de split ook niet echt aan te raden omdat je genoeg 'gains' kunt krijgen van een fullbody training met zo'n 3/4 per week.

Tegen de zomer zul je jammer genoeg niet klaar zijn om te cutten (denk ik)? Hangt van jouw doorzettingsvermogen en lichaam af. Verder zul je dat lichaam (foto) wel snel bereiken, het is niet echt gespierd.


Succes ermee!
 
Lijkt me geen 20%. Gooi er een goede cleanbulk tegenaan voor een aantal maanden en ga vanuit daar verder.
 
Sowieso geen 20, 10 lijkt me aannemelijk ..
 
hihi @ jouw doel. Alleen af en toe opdrukken en crunches moet voldoende zijn

met rustig tempo aankomen is je beste plan.
 
hihi @ jouw doel. Alleen af en toe opdrukken en crunches moet voldoende zijn

met rustig tempo aankomen is je beste plan.


Klopt, zo makkelijk kan het zijn.
 
Back
Naar boven