XXL Nutrition

Opnieuw beginnen: veganistisch & bodybuilding

Bezoekers in dit topic

Ladybug

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2013
Berichten
382
Waardering
36
Lengte
1m63
Massa
55kg
Vetpercentage
21%
Hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje lid hier. Ik heb een paar jaar geleden veel gesport in de sportschool en goed gegeten.
Dat ging allemaal niet zo lekker. Sinds 2 jaar sport ik niet echt serieus meer.
Ik wil dit graag oppakken! Ik ben wel veel afgevallen weer, want ik was wat aangekomen omdat ik gestopt was met sporten. Maar het komt ook door anderen redenen dat ik ben afgevallen, dat terzijde.

Ik eet nu sinds een tijdje vegetarisch, alleen snoep ik dus nog wel. Ik wil nu ook veganistisch gaan eten, omdat ik erg veel last heb met het verwerken van lactose en redenen voor het welzijn van dieren wil ik volledig veganistisch gaan leven.

Heeft iemand voor mij tips voor een veganistisch voedingsschema?
Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Of ik elke dag hetzelfde moet eten, dat dat misschien wel handiger is aangezien ik ook last heb van psychische klachten denk ik dat een vast voedingsschema een beter idee is, misschien dat ik dat dan nog per maand weer kan veranderen voor variatie ofzo iets? Ik hoor graag jullie advies wat ik in mijn voedingsschema kan zetten en wat jullie advies is betreft ´´standaard´´ voedingsschema voor een periode? Mijn doel is om te gaan cutten. Ik wil mijn vetpercentage nog iets verlagen. Ik ben 1.63 en ik weeg op dit moment 55 kilo, maar ik ben veel spieren verloren en heb een flubber op mijn buik waar ik me aan irriteer. Wat voor training kan ik het beste gaan volgen in combinatie met voedingsschema?

Alvast bedankt!
 
Gezien je verleden weet ik niet hoe verstandig het is om weer te gaan tellen en aan een voedinsgschema te gaan hangen Tevens houd veganistisch eten nogal wat veranderingen in. Als je dit echt wil zou ik me als ik jou was eerst gewoon eens verdiepen op wat je aan voedinsgmiddelen kan eten als je veganistisch gaat eten. Dus maak een lijst met producten die je kan eten en graag eet en bouw daaromheen je schema op.

Als je een start hebt gemaakt is het advies geven ook eenvoudiger.

Ik zou gezien je gewicht ook niet echt gaan cutten maar eerder op onderhoud gaan eten en weer het trainen oppakken.
 
Je ook prima vegetarisch eten zonder lactose binnen te krijgen. Veganistisch eten is nogal een uitdaging in combinatie met sporten.

Strongwoman kan je waarschijnlijk wel wat tips geven voor een helemaal veganistisch schema.
 
Ja, graag gedaan!
Ik begrijp zelf ook dat het heel lastig is.
Ik wil dit graag, volledig veganistisch, uit eigen principe.
 
Dankjewel, Marina!
 
Welkom terug! Goed dat je alles weer wilt gaan oppakken!

Ik weet niet of t verstandig is met psychische klachten een zelfde schema te hanteren. Verschilt natuurlijk per persoon. Het kan rust geven om een vast schema te hanteren door minder nadenken etc . Maar aan de andere kant kan het ook onrust veroorzaken wanneer er eens iets zal afwijken en je iets tussendoor krijgt etc. Het is ook moeilijker er weer af te geraken.
 
Ik zou inderdaad is kijken naar het Post je maaltijd met foto - topic. MissNuke heeft daar zo af en toe een hele fijne veganistische maaltjes gepost:)
 
Dit is niet om je de les te leren maar eerder om je te helpen,

Ik denk dat je jezelf goed moet afvragen waar het veganistisch willen eten vandaan komt.kIs de reden echt 100% dierenleed of milieu of zit er een tikkeltje van je verleden achter?

Het kan dan misschien goed gaan met niet meer obsessief bezig zijn met eten om te willen afvallen maar jijzelf weet dat denk ik het beste dat een eetprobleem vooral gaat over per se controle willen houden en dat uiten op bijna het enige waar je als mens echt zelf over beslist, wel/ niet eten. Weet je dus zeker dat het veganisme geen uitoefening is van die controle dwang?

Als dat het niet is en je wilt ook veganistisch gaan eten zou ik me hier wel bewust van zijn dat dit veganistisch eetpatroon wel een trigger kan zijn.

Verder eens met de tips die bovenstaand zijn gegeven, ik denk dat een vast eetpatroon rust kan bieden maar ook weer een trigger kan zijn om in oude patronen te vervallen, als het dan 1x anders gaat niet dat geen paniek brengen.
Verder zou ik niet gaan afvallen gezien je gewicht maar zoals gezegd op onderhoud eten en trainen. Zeker zou ik niet en tegelijkertijd af vallen en beginnen met veganistisch eten omdat je dan twee dingen doet die een trigger voor terug val kunnen zijn.

Verder heel veel succes en dit was niet om de les te leren maar eerder advies. Je kent jezelf en je eigen situatie natuurlijk het heet, dat is niet van achter een schermpje te beoordelen
 
Dierenleed kan ik me iets bij voorstellen maar wat betreft de lactose;
Heb je weleens lactase geprobeerd (mocht je toch niet voor volledig veganistisch gaan)?
 
Ik volg effe mee hier. :)

Sinds een maand of twee heb ik de beslissing ook gemaakt om vegan te gaan. Vlees at ik amper nog en heb ik nu volledig geschrapt, idem met lactose (lichte intolerantie als ik het verschil nu merk in mijn niet meer opgeblazen maag), geen eieren meer, etc.

Het is best te doen hoor, maar in het begin is het inderdaad heel wat uitzoekwerk. Wat mij geholpen heeft is op Instagram bv enkele vegan atleten te volgen gezien die vaak wel eens gerechten posten. Hetzelfde met pagina's als veganbodybuilding e.d. Hier staat ook veel info op Vegan Bodybuilding & Fitness. Daarnaast gewoon Googlen en lezen!

Het is iets moeilijker om aan je eiwitten te geraken terwijl de rest van je macro's ook nog kloppen, maar zeker niet onmogelijk (want dat is het cliché altijd wel). Ik geef wel toe dat ik daar ook een supplement voor gebruik: de green protein van XXL.

Zelf noem ik me wel geen "vegan" omdat dat een negatieve connotatie heeft omdat de meeste vegans betweterige eikels zijn die hun overtuiging per se willen preken. :D Ik zeg altijd dat ik een gepersonaliseerd voedingsschema voor mezelf heb :D
 
Back
Naar boven