AndroidHealthClinic

Opnieuw begonnen

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
9 mrt 2023
Berichten
6
Waardering
4
Lengte
1m87
Massa
101kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Weet niet of het gewaardeerd wordt, maar stel me even voor en deel mijn ervaringen.
Als dit hier niet gewenst is dan aub haal mijn bijdrage weg, het was niet mijn bedoeling om dit forum te vervuilen met onzinnige dingen.

Ik woon in Hongarije.
Vorig jaar belande ik, na een zeer giftige relatie van 5 jaar (in Hongarije), in een depressie.
Reden was dat ik emotioneel en financieel compleet afgebroken was, zelf mijn pensioen is nu verdwenen.
Vanaf 15 juni 2022 ging het hard berg afwaarts en zoop en rookte elke dag meer en meer.
In december 2022 bereikte ik mijn dieptepunt met 2 flessen wijn per dag en continue gedachten zoals, ik wil niet meer verder.
Al weken liep ik rond met duizeligheid en elke morgen hoest aanvallen tot ik erbij moest overgeven.
Mijn benen deden continue pijn vanwege een heel slechte doorbloeding.

Op 6 Januari ging het echt goed fout.
Ik was op mijn werk en kreeg een enorme stekende pijn in mijn borst en tussen mijn schouderbladen die als stroom naar mijn linker arm en hand schoot.
Ik trok helemaal wit weg (vertelde een collega later) en kon amper lucht krijgen.
Na een half uur ging het beter en ik ging naar huis.
Daar plofte ik op de bank en begon een ernstig gesprek met mezelf.
Na wat geschreeuw en tranen sprak ik mezelf toe met de volgende woorden.
"en nu is het genoeg verdomme, stop ermee jezelf zo zielig te vinden en sta verdomd nog aan toe weer op je benen"
Vanaf die dag stopte ik totaal met roken en drinken.
De volgende dag begon ik met sporten.
Na de eerst 20 min wat staan te huppelen en zwaaien met een kettlebel viel ik hijgend op de vloer en het leek wel of mijn hart uit mijn borst klapte.
Daarna deed ik elke dag een beetje meer.
Na 2 weken ben ik naar een fitnesstudio gegaan en daar begonnen met, eerst veel cardio en daarna workouts mt meer en meer krachttraining.
Langzaam ging het elke dag een stukje beter,
Rond mijn 30ste was ik zeer fanatiek in bodybuilding (2 x per dag 6 dagen in de week 7 jaar lang).
Echter nu ik 54 jaar was ging alles natuurlijk niet meer zoals vroeger en ik had mijn lijf aardig afgetuigd in het afgelopen jaar.
Soms kwam mijn oude fanatieke karakter nog wel eens naar boven en ging dan ver over de grens, maar kan het nu redelijk in toom houden.
Goed opwarmen en krachtraining verdeeld in 3 dagen (push-pull-legs/abs) nu 2 x 3dagen achter elkaar en dan 1 dag rust.
Dit geeft weer goede resultaten.
Toch speelde 2 oude blesures weer op, 1 in mijn schouder en een golf elleboog, maar door dagelijkse therapeutische oefeningen (gevonden op Youtube) zijn die nu ook voorbij.
In december woog ik 114kg en nu weer 100kg en zie er al veel beter uit.
Ook in mijn kop gaat het weer goed en kan de wereld weer aan, ondanks de gevolgen van de eerdere relatie.
Ik eet heel gezond en gebruik wat normale supplementen.
Wandel ook heel veel en dat geeft naast het earobische effect ook weer meer ruimte in mijn kop voor positieve gedachten.
Ben nu dan wel alleen in dit land, maar voel me niet meer eenzaam.
Wat betreft de medische hulp in dit land is het erg triest gesteld.
Na 6 januari was ik ook een paar keer bij mijn huisarts, vanwege de pijn in de borst.
Deze wilde mij niet doorsturen naar een cardioloog en had zoiets van eigen schuld dikke bult.
Zelf kon ik bij een cardioloog geen afspraak maken, omdat dat niet is toegestaan.
Een second opion wordt mij als buitenlander gewoon compleet geweigerd.
Dit ondanks dat ik hier gewoon officieel woon en werk.
Ik spaar nu extreem om uit dit land weg te komen, terug naar NL of naar Oostenrijk.

Mijn doel is nu, om weer helemaal afgetraind te zijn en redelijke vorm qua spiermassa.
Ben me wel bewust dat ik niet meer ga bereiken wat ik bereikte toen ik 30 jaar oud was.
Toch gaat het nu heel goed en ben zeer tevreden over de resultaten, krijg ook weer veel complimenten van Hongaarse dames, maar die hou ik nog maar een tijdje op afstand.
Al genoeg slechte ervaringen daarmee gehad.

Wat ik wilde bereiken met deze post is, dat er altijd een uitweg is als je in een depressie rolt en Bodybuilding je daarbij heel goed kan helpen.
Ongeacht je leeftijd of de situatie waarin je je bevind.
Heb op dit forum veel topics gelezen en die hebben mij erg geholpen bij de juiste keuzes in de afgelopen maanden.
Ik wil iedereen daarvoor heel erg bedanken.

Ik wens iedereen een mooie dag en veel goede uren/dagen/jaren in de sportschool.

Hans.
 
Misschien maar eens inschrijven voor woonruimte dan. Werk genoeg in Nederland. Gezien de situatie die je beschrijft lijkt mij de cardioloog niet optioneel maar eerder een dwingend advies.
Ik denk zelfs als je hier een weekendje van de Valk boekt, je in het weekend nog bij een cardioloog langs kan, via eerste hulp.
Succes :thumb:
 
Misschien maar eens inschrijven voor woonruimte dan. Werk genoeg in Nederland. Gezien de situatie die je beschrijft lijkt mij de cardioloog niet optioneel maar eerder een dwingend advies.
Ik denk zelfs als je hier een weekendje van de Valk boekt, je in het weekend nog bij een cardioloog langs kan, via eerste hulp.
Succes :thumb:
Dank voor je reactie.
Heb ik al nagevraagt. Ik ben helemaal afgemeld in Nederland, kan daardoor niet meer dan spoedeisende hulp krijgen in Nederland met mijn Hongaarse verzekering.
Ziekenfonds is in Hongarije niet commercieel maar een staatsonderneming)
15% wordt van je bruto loon ingehouden hiervoor, maar de zorg is compleet uitgehold.
Ingeschreven heb ik me al.
Ben nu aan het op zoek naar een baan in Nederland/België/ Oostenrijk.

mvg,

Hans.
 
Back
Naar boven