MuscleMeat

Opstartproblemen Windows 7 PC

Bezoekers in dit topic

MarceldeV

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2009
Berichten
4.625
Waardering
210
Lengte
1m95
Massa
101kg
Ik zit met een probleem. De computer vertoonde de hele week al problemen tot hij nu helemaal niet meer wil opstarten.

Foutmelding: ntoskrnl.exe is beschadigd. Ik heb al wat opgezocht en het lijkt erop dat het iets is met de hardeschijf.

Nu staat er illegale Windows 7 op de PC, maar ik heb wel een Windows 8 dvd liggen die ik erop wil zetten. Echter kan ik in de bios niet kiezen om te booten vanaf cd/dvd, de enige opties zijn:
- SATA: 3M-WDC
- USB: Generic - SD/MMC
- Network: Realtek PXE B01 D00

Nu zou ik volgens mij vanaf mijn Windows 8 laptop een recovery file kunnen maken en deze op een externe hardeschijf kunnen zetten en hiermee Windows 8 op de kapotte PC installeren aangezien hij wel vanaf USB wil booten. Blijven in dit geval alle bestanden wel bewaard of ben ik alles kwijt?

Tips zijn welkom.

Alvast bedankt.
 
Hier een tip voor je:


tumblr_lj9jtouJSI1qbt0lu.jpg
 
DVD niet goed aangesloten in PC. Stroom wel maar misschien SATA stekker los o.i.d.

Als je dat niet draaiend krijgt kun je dit proberen:
http://wintoflash.com/home/en/

Vanaf de CD (of een ISO) een bootable Win 8 USB maken en daar vanaf booten.
 
Thanks, eerst de kabeltjes maar even checken dus en dat filmpje bekijken.
 
F12 ofzo? om boot medium te kiezen.
 
Blijkbaar zat er inderdaad een stekker los, nu staat CD/DVD wel bij de opties om vanaf te booten. Dan rest nog de vraag of alle bestanden behouden blijven als ik Windows 8 erop zet?
 
Heb je al geprobeerd om de accu eruit te halen en er opnieuw in te stoppen?

Kut callcenters
 
Blijkbaar zat er inderdaad een stekker los, nu staat CD/DVD wel bij de opties om vanaf te booten. Dan rest nog de vraag of alle bestanden behouden blijven als ik Windows 8 erop zet?

Optie Upgrade kiezen tijdens de installatie en je huidige schijf niet formatteren.
 
Mm, upgrade kan blijkbaar niet. Ik krijg deze melding:

''De computer is vanaf het Windows0installatiesmedium opgestart. Verwijder de installatieschijf en start de computer opnieuw op zodat Windows normaal wordt gestart (wat dus niet kan). Plaats vervolgens de installatieschijf en start de upgrade opnieuw.''

Lijkt erop dat de enige optie is om Windows er opnieuw op te zetten en alle bestanden dus kwijt te raken.
 
Schijf eruit halen en in een andere PC zetten. Dan kun je gewoon je bestanden eraf halen.
 
Bedankt voor de tip G

---------- Toegevoegd om 18:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

Ik heb Windows 8 geïnstalleerd en alle bestanden zijn behouden. Nu heb ik echter het probleem dat de computer geen internetpagina's wil openen, twee andere laptops in huis werken prima met internet. Enig idee hoe dit op valt te lossen?
 
Als je nog in veilige modus komt, dan moet je 'm een week of twee terugzetten.
 
De PC werkt nu gewoon met Windows 8, alleen internet geeft nog problemen op deze PC.

Internet werkt ook weer :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven