XXL Nutrition

Opstellen van mijn eerste trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Traveling

Novice
Lid geworden
30 jan 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
81kg
Vetpercentage
20%
Hey allemaal!

Ik volg momenteel 2 studie's en werk nog veel er naast dus ik heb helaas weinig vrije tijd. Toch wil ik graag vanuit huis weer wat aan de bak om toch weer wat spieren op te bouwen, aangezien ik nu gewoon helemaal niets heb. (22 jaar, 81kg, ongeveer 20% vetpercentage, slappe spiertjes :rolleyes:)

Ik heb een set dumbells gehaald en een trainingsbank (Merk
CRIVIT®), en wil hier voor graag een 3x per week fullbody trainingsschema gaan maken.

Hoe zou ik het beste kunnen beginnen? Wat zijn goede oefeningen bijvoorbeeld die ik zou kunnen doen?

Qua dumbells kan ik denk ik het beste beginnen met 5 kilo per dumbell (stang = 1kg, en 2x een schijf van 2kg per dumbell)

Het is mijn eerste trainingsschema ooit die ik wil gaan maken, dus mochten er experts zijn die mij een beetje op weg zouden willen helpen zou dat top zijn!
 
Tja, met twee 5kg db's ga je niks bereiken. Ik zou óf meer investeren en een squatrek, een losse stang en 100+ kg kopen óf toch naar een sportschool gaan.

Eventueel kun je nog wat met pullups en dips doen, maar dan gaan je benen enorm achterlopen en dat ziet er echt niet uit.

Alle andere opties gaan je nagenoeg niks opleveren
 
Tja, met twee 5kg db's ga je niks bereiken. Ik zou óf meer investeren en een squatrek, een losse stang en 100+ kg kopen óf toch naar een sportschool gaan.

Eventueel kun je nog wat met pullups en dips doen, maar dan gaan je benen enorm achterlopen en dat ziet er echt niet uit.

Alle andere opties gaan je nagenoeg niks opleveren

Ze zijn uitbreidbaar naar 20kg p.s. , momenteel is dat alleen nog te zwaar voor mij
 
Als je thuis wil trainen moet je zien dat je genoeg in huis hebt. Zoals Pren al zegt. Squatrack een halter en wat schijven bijkopen.

Halterstang van 30 mm is voldoende voor uw doelen. Is goedkoper dan 50 mm materiaal.

Eventueel nog een EZ curlstang.

Vind dit persoonlijk toch wel de minimum om thuis te trainen.

Vind je vast en zeker wel op 2e hands sites.
 
Back
Naar boven