AndroidHealthClinic

Optimale beginnersschema

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
20 aug 2022
Lengte
1m78
Massa
64kg
Hallo ik probeer het meest optimale schema te maken maar kan hier dus wel wat hulp gebruiken.

Ik ben man, leeftijdscategorie 39 jaar, 178cm, 65kg, BMI 20,4

Ik ga zowat iedere dag lopen en heb daardoor reeds meer dan voldoende cardio en redelijke beenspieren maar daardoor ook de lichaamsbouw van een loper (en helaas geen sprinter)
Sinds kort beginnen met krachtoefeningen voor meer kracht en een gespierder lichaam te krijgen. Hier is echter enorm veel ruimte voor progressie.

Een fitnessabonnement heb ik op dit moment niet. Wel beschik ik over een set halters (dumbbell) met afneembare gewichten en een bank. Ik geloof dat ik hiermee als beginner al een heel eind kan komen. Zelf al veel gelezen en opgezocht maar ik heb weinig ervaring en wil graag zo optimaal mogelijk resultaatgericht gaan trainen. Daarom ben ik hier aan het juiste adres geloof ik.

Doel: Massa/Kracht opbouwen
Prioriteiten: Full body
Beschikbare apparatuur: vrije gewichten 2x halters (dumbbell), trainingsbank (op termijn overweeg ik een halterstang of fitnessabo)
Beschikbare tijd: in principe 7 dagen per week

Ik was enkele weken geleden enthousiast begonnen met push-ups, squats, planken, en dan af en toe met halters aan de slag. Hiervan al een klein beetje resultaat, maar als complete beginner is elke oefening goed.

Ik heb hier echter nog geen echte regelmaat in gekregen en was tot hiertoe meer ter aanvulling op mijn loopsessies.
Daar zit ik nu een beetje vast. Ik probeer een zo optimaal mogelijk gepersonaliseerd schema samen te stellen adhv alle info die ik kan terugvinden. Ik zie hier allerlei schema's en adviezen voorbijkomen maar zomaar copy paste lijkt me helemaal niet optimaal.