AndroidHealthClinic

Optimel 0% vet yoghurt goed of slecht?

Bezoekers in dit topic

Egbertje

Cool Novice
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
186
Waardering
3
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
12%
Op mn werk eet ik s'ochtends vaak een kom optimel yoghurt. Er zit 0% vet in en er staat op dat er geen suikers zijn toegevoegd. Is dit gewoon goed te doen of kan ik misschien beter een alternatief zoeken? Het voordeel hiervan vind ik dat het goed vult en ik een tijd geen honger heb.

VOEDINGSWAARDE
Per 100ml
Energie
170 KJ (40 Kcal)
Eiwit
3,4 g
Koolhydraten
5,6 g
Vet
- g
Waarvan verzadigd
- g
Voedingsvezel
1,2 g
 
Alles kan IIFIYM :)
 
Het is niet echt een maaltijdvervanger, maar in principe bestaat er niet echt 'slecht voedsel', alleen slechte dieten. Je kan rustig een glaasje of 2 per dag drinken, maar ik zou hier niet op gaan leven.
 
als er geen suikers aan toegevoegd zijn, zouden dit gewoon alleen de melksuikers moeten zijn. 5.6g per 100ml is wel iets meer dan magere yoghurt/melk normaal heeft, dus waar die suikers dan vandaan zijn getoverd... maar al met al zijn de waarden sterk te vergelijken met die van magere yoghurt... alleen dan smaakt het volgens velen wat lekkerder. Goed product zou ik zeggen!
 
Als het in je schema past is er niks aan de hand. ;)
 
Beter neem je dan kwark imo
 
Dit. Gemiddeld 3x zo veel eiwit en een stuk minder suikers.

Ja maar dan zit ik weer met een teveel aan eiwitten/kcals. Dit past goed in mn schema, dan kan ik bij de lunch wat meer bunkeren :D
 
Volgens mij wel een redelijk product.

Nadeel van zulke producten is dat het meestal vol met suiker zit. Valt in dit geval dus wel mee.
 
Light of 0% vet producten zijn doorgaans minder goed. Er wordt bijna altijd extra suiker toegevoegd. Snap ook nooit dat mensen dan light pindakaas kopen, je ruilt dan gewoon vet met suiker.
 
Ik zou het ook gewoon laten als het kan, genoeg dingen om voor te vervangen lijkt me?
 
Is gewoon een goed product, het heeft immers bijna dezelfde voedingswaarde als magere melk.
Hierdoor zou ik het ook beschouwen als een glas melk, een glas melk is ook geen maaltijd dus zo'n bakje yogurt ook niet.
 
5.6 Kh/suiker per 100 ml valt best mee. Aangezien meer dan de helft hoogstwaarschijnlijk melksuikers zijn.
 
Volgens mij zitten dit soort drankjes vol met aspartaam en andere rare smaakstoffen.
 
Is gewoon een goed product, het heeft immers bijna dezelfde voedingswaarde als magere melk.
Hierdoor zou ik het ook beschouwen als een glas melk, een glas melk is ook geen maaltijd dus zo'n bakje yogurt ook niet.

Echt een maaltijd is het niet, meer om de honger te stillen tussen ontbijt en lunch

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 10:50 ----------

Volgens mij zitten dit soort drankjes vol met aspartaam en andere rare smaakstoffen.

Tis de yoghurt he, niet de yoghurt drink (waarschijnlijk geld je comment alsnog:P)
 
Ja maar dan zit ik weer met een teveel aan eiwitten/kcals. Dit past goed in mn schema, dan kan ik bij de lunch wat meer bunkeren :D

Je wilt gewoon ons zegen. Krijg je lekker niet. :p

Ok dan, voor deze ene keer en omdat het om een Ok product gaat dat in je macros past. Maar het is niet tof om hier om advies te vragen en dan alleen te luisteren naar de reacties die in jouw straatje liggen. :slap:
 
Echt een maaltijd is het niet, meer om de honger te stillen tussen ontbijt en lunch

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 10:50 ----------



Tis de yoghurt he, niet de yoghurt drink (waarschijnlijk geld je comment alsnog:P)

Vandaar dat ik enorm snel me post had aangepast!
 
Inb4 thee kan
 
Back
Naar boven